Beantwoord

Toestelservice, toestelverzekering

• 23 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 1225 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5
  • Slimmerik
  • 208 reacties
Ik heb een 2 jarig abbonement van kpn met een toestelservice overeenkomst, dus allebei 2 jaar geldig denk ik dan. Hoe kan je dan tussentijds een overeenkomst omzetten naar een andere vorm met veel slechtere voorwaarden? Toestelservice wordt toestelverzekering met zoals bij elke verzekering een hoog eigen risico, max 2x schade claimen per jaar etc. Dan moet je toch wel echt een hekel hebben aan je klanten. Graag reactie van webcare met logische verklaring.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 25 oktober 2016, 12:42

Hoi @RPD, we hebben er voor gekozen om deze nieuwe verzekering aan te bieden omdat die beter bij de wensen van onze klanten past. Zo krijgt je de volgende dag een ander toestel en kan je de verzekering elke maand opzeggen.

Bij je huidige verzekering mag je 3 claims indienen, we hebben nu gekozen voor 2. Vaak ben je dit in 12 maanden tijd niet nodig. Als je deze nieuwe verzekering niet wilt, mag je deze gratis opzeggen. Dit bieden we aan, omdat we ons ook voor kunnen stellen dat je niet iets af wilt nemen waar je niet achter staat. Je huidige toestelservice door laten lopen kan helaas niet, daar we echt met dit product gaan stoppen. Heb je zo voldoende informatie van me?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @RPD, we hebben er voor gekozen om deze nieuwe verzekering aan te bieden omdat die beter bij de wensen van onze klanten past. Zo krijgt je de volgende dag een ander toestel en kan je de verzekering elke maand opzeggen.

Bij je huidige verzekering mag je 3 claims indienen, we hebben nu gekozen voor 2. Vaak ben je dit in 12 maanden tijd niet nodig. Als je deze nieuwe verzekering niet wilt, mag je deze gratis opzeggen. Dit bieden we aan, omdat we ons ook voor kunnen stellen dat je niet iets af wilt nemen waar je niet achter staat. Je huidige toestelservice door laten lopen kan helaas niet, daar we echt met dit product gaan stoppen. Heb je zo voldoende informatie van me?
Beste Marcia,Richard,

Zojuist heb ik contact gehad met de KPN klantenservice. Zij waren niet in staat om mij te vertellen waar het in de algemene voorwaarden staat dat KPN de tarieven mag wijzigingen. De enige keuze die momenteel aan de klant wordt gelaten is de volgende: Accepteren dat de tarieven worden verhoogd of de toestel verzekering beëindigen. Is het mogelijk om het artikel in de algemene voorwaarden te laten zien zodat ik mijn verlies moet nemen. De huidige vorm van verzekering spreekt mij immers meer aan dan de nieuwe optie.

Met vriendelijke groet,

Matthijs van de Water
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Mathijs, leuk dat je ons forum hebt gevonden! Ik heb begrepen dat je via Social Media al gewezen bent op de algemene voorwaarden. Het is een nieuw product en daarom bieden we je de mogelijkheid om het oude product op te zeggen zonder extra kosten. Hopelijk heb je voldoende informatie gekregen. Als je nog andere vragen hebt, laat het vooral weten!
Marcia,

Bovenstaande verklaringen herhalen alleen maar wat er in de brief ook al stond en plaatst de klant (lees, volgens mij de partij zonder wie jullie zonder brood zouden zitten) met de rug tegen de muur. Stikken of slikken is blijkbaar de houding. Ik heb gekozen voor de betreffende verzekering omdat deze aansluit bij mijn behoeften en kosten die ik daarvoor over heb. Volgens mij is de wijze waarop jullie dit nu doen gewoon contractbreuk. Dit kan niet eenzijdig.

De manier waarop dit afgehandeld hoort te worden is (volgens mij) alle bestaande overeenkomsten laten uitlopen en bij nieuwe overeenkomsten alleen de nieuwe verkopen.

Ben jaren trouwe klant, maar zo ken ik KPN niet. Dit soort grapjes doen mij twijfelen om mijn trouwheid wel gewaardeerd wordt. Wellicht dat andere providers dit meer op prijs stellen.

Groet,

Eric
Reputatie 7
Badge +22
Welkom op het forum, Eric! Wat leuk om te lezen dat je al jaren klant bent bij KPN.

Jammer dat je niet blij bent met de nieuwe verzekeringen. Zoals Marcia_ aangeeft, kun je inderdaad je huidige verzekering opzeggen. Meer info over de nieuwe verzekeringen vind je op www.kpn.com/verzekering
Reputatie 7
Badge +12
Lekker je verzekering opzeggen en een all risk inboedelverzekering afsluiten. Daarmee heb je veel meer waar voor je geld.

Reageer