Beantwoord

Torenhoge rekeningen door overschreden bellimiet

  • 17 January 2019
  • 6 reacties
  • 775 keer bekeken

Ik ben zo iemand die liever niet met geld bezig is. Ik vertrouw erop dat ik mijn zaakjes goed geregeld heb. En dat klopt meestal ook. Tot ik er gisteren achter kwam dat mijn dochter haar belbundel overschrijdt en dat levert mij al maanden kpn rekeningen op van soms het tienvoudige van wat het zou moeten zijn op basis van de abbonnementen die ik afgesloten heb. Mijn dochter was zich van geen kwaad bewust. Ze wordt dan ook niet gewaarschuwd dat ze haar belbundel overschrijdt. Ik dus ook niet. Dochter ging ervanuit dat ze onbeperkt kon bellen... kunnen jullie ajb werk maken van een waarschuwingssysteem om dit soort financiële stroppen in de toekomst te voorkomen? Voor mij is het naw te laat tenzij KPN moreel vindt dat ze mij hier in tegemoet wil komen. Maar voor anderen kunnen we de wereld wel een stukje mooier maken...
icon

Beste antwoord door Marina_ 21 January 2019, 11:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @MarZ, Welkom op het forum. Wat rot je dochter dacht dat ze onbeperkt kon bellen terwijl dit niet zo is. Logisch dat je hiervan baalt. Bij het overschrijden van de belminuten sturen we geen waarschuwingsbericht. Je kunt dit wel bijhouden via MijnKPN. Gebruik je de MijnKPN app? Hierin kun je precies zien hoe je ervoor staat. Ook kun je het in je telefoon zelf bijhouden hoeveel minuten je al hebt gebeld. Daardoor verwacht ik niet dat er een waarschuwingsbericht voor gaat komen. Mocht er iets onduidelijk zijn, laat je het dan weten?
Hoi Marina,
ik begrijp je reactie niet zo goed. De rekening is disproportioneel hoog. Het is dom dat ik dat niet eerder gezien heb. En het is meer dan rot: het is financieel redelijk rampzalig voor mijn huishoudboekje... Ik had dit graag eerder geweten, dan had ik eerder kunnen ingrijpen. Daarbij vraag ik me af hoe realistisch het is om van de klant te vragen dat hij zijn belgedrag bijhoudt op een app. Terwijl er bij datalimiet overschrijding wel wordt gewaarschuwd. En er concullega’s van KPN zijn die wel waarschuwen... technisch gezien is een directe terugkoppeling dus wel mogelijk.

Wie heeft hier nu welke verantwoordelijkheid?
Reputatie 7
Badge +19
Kun je uitleggen wat je niet begrijpt aan mijn reactie? Dan kan ik dit waar nodig toelichten. Ondanks dat het een hoge rekening is, ligt de verantwoording bij de contractant. Wanneer iemand anders dan de contractant het abonnement gebruikt lijkt het mij wel realistisch om de app te gebruiken. Bij het overschrijden van de datalimiet zijn we verplicht om een sms te sturen. Data is namelijk minder berekenbaar dan minuten. Daarom sturen we bij data een sms en bij je belbundel niet. Daarnaast vertragen we de snelheid wanneer iemand het limiet heeft overschreden, om zo onnodig kosten te voorkomen. Mocht je de rekening(en) niet in één keer kunnen betalen, dan zou ik je kunnen helpen bij het maken van een betalingsregeling.

Goedemorgen,

 

Graag reageer ik nog even op dit bericht van afgelopen jaar. Ik begrijp heel goed wat MarZ zegt. Ik bel zelf zeer onregelmatig, dus een belminuten pakket is lastig te kiezen. En hierdoor ga ik zelf ook soms over mijn belminuten heen en schrik dan toch van de extra kosten. Laat staan dat je van pubers (we hebben er twee) kunt verwachten dat zij steeds in een app gaan controleren waar ze staan met hun belminuten.

 

De kosten voor het overschrijden van belminuten kunnen wel prima doorberekend worden, maar het gewoonweg stoppen van de mogelijkheid tot bellen niet. Dat klinkt mij (als leek, dat besef ik me) toch een beetje vreemd. 

 

Een melding vanuit de KPN app zou toch te realiseren moeten zijn. Tenslotte geven jullie aan dat daar de belminuten juist weergegeven worden. 

 

En kan KPN anders niet een app aanraden waarmee je dit veilig kan controleren.

 

Vriendelijke groeten

Niki

Reputatie 7

Vandaag de dag is de meerprijs voor onbeperkt bellen (€1,50 p.m.) bijna te verwaarlozen.

Ook zijn de Kids sim abonnementen denk ik best interessant, met name als je ook een Internet abonnement bij KPN hebt lopen.

Dank wjb. Ik ga naar beiden dit weekend even kijken.Â