Beantwoord

Twee vragen over verlenging en nieuw abonnement

• 29 augustus 2018
  • 11 reacties
  • 138 keer bekeken

Badge
Goedenavond,

Ik heb twee vragen waar ik via hier hopelijk antwoord op ga krijgen.

1. Mijn eigen abonnement bij KPN verloopt per eind september 2018. Hoeveel kosten gaan eraf als ik mijn abonnement door ga laten lopen? Ik had hiervoor een abonnement met een iPhone 5s. Die iphone is afbetaald natuurlijk dan. Wat gaat dus de nieuwe maandprijs worden?

2. Aan de hand van KPN compleet heeft mijn vriend besloten om ook over te stappen naar KPN voor zijn mobiele abonnement. Zijn abonnement (hiervoor bij telfort) loopt af per begin december 2018. Dus wij het abonnement aanvragen. En dan krijg je echt pas op het allerlaatst in de bevestigingsmail bericht dat het nummerbehoud niet eerder mee kan dan vanaf het aflopen van zijn abonnement.
Nu hebben we vandaag zijn nieuwe simkaart per post gekregen. Maar daar staat bij dat die simkaart binnen 3 weken geactiveerd moet worden.
Als wij dat doen, wat gebeurt er dan? Want we hebben weinig zin om dubbelop te gaan betalen.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 3 september 2018, 16:33

Goedemiddag Mekirin, ik heb jouw gegevens doorgezet naar de afdeling toestelkosten. Ze zullen contact met je opnemen tegen de tijd dat jouw contract is afgelopen. (25-09) Wat betreft het nummerbehoud verzoek van jouw vriend heb ik nog geen antwoord van Nummerbehoud. Ze komen hier deze week nog op terug. Zodra ik reactie van ze heb, hoor je weer van mij 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +31
  1. Bij abonnementen afgenomen voor 1 juli 2017 gaat dat niet vanzelf. Als je niet wilt 'verlengen' kan KPN je wel omzetten naar een "sim only zonder looptijd". Dat is dan wel één van de huidige abonnementen welke het dichtst bij die van jouw huidige komt. Want in jouw abonnement voor juli 2017 zijn de toestelkosten niet apart gespecificeerd en kunnen daar dus niet af.
  2. Bij overstappen met nummerbehoud kan dat inderdaad alleen per datum einde contract oude provider. Ik vind dat je er wel vroeg bij was aangezien ie nog tot eind december het contract bij Telfort heeft. Wel raar dat je nu al de nieuwe KPN kaart hebt met verzoek deze binnen 3 weken te activeren. Ik vrees dat ze, omdat ze door de termijn nog geen toestemming van Telfort voor het nummer hebben, er een nieuw abonnement met nieuw nummer van gemaakt hebben. Een nieuwe provider kan bij een oude van af 6 weken voor contracteinde nummerovername aanvragen. Waarschijnlijk kan een KPN moderator hier wat mee.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Merkin, welkom op ons forum :)

Wat betreft vraag 1 sluit ik mij aan bij het antwoord van Peter. Ik kan jouw vraag doorzetten naar de afdeling toestelkosten die kan uitzoeken hoe het zit bij jouw abonnement en welke mogelijkheden hierin. Zou je hiervoor je 06- nummer, jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Wat betreft vraag 2. Ik zou ook graag na willen gaan hoe het precies zit. Aangezien het abonnement in december pas afloopt is het abonnement erg vroeg aangevraagd. Zou je zijn nummer onder opmerkingen willen zetten in je Forumprofiel?

Aan de hand van jouw gegevens en het nummer van je vriend kan ik je helpen. Ik zie je reactie graag tegemoet.
Badge
Hoi Merkin, welkom op ons forum :)

Wat betreft vraag 1 sluit ik mij aan bij het antwoord van Peter. Ik kan jouw vraag doorzetten naar de afdeling toestelkosten die kan uitzoeken hoe het zit bij jouw abonnement en welke mogelijkheden hierin. Zou je hiervoor je 06- nummer, jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Wat betreft vraag 2. Ik zou ook graag na willen gaan hoe het precies zit. Aangezien het abonnement in december pas afloopt is het abonnement erg vroeg aangevraagd. Zou je zijn nummer onder opmerkingen willen zetten in je Forumprofiel?

Aan de hand van jouw gegevens en het nummer van je vriend kan ik je helpen. Ik zie je reactie graag tegemoet.

Ik ga mijn gegevens erin zetten.

Maar waar vind ik mijn klantnummer ook alweer?
Badge
De andere gegevens staan er voor zover ik weet in.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Mekirin, Het klantnummer staat op jouw facturen. De facturen kun je terug vinden in je MijnKPN account. Zou je jouw 06- nummer bij het klantnummer willen zetten? Dan kan ik jouw gegevens doorzetten naar de afdeling toestelkosten. Ze gaan dan voor je uitzoeken hoeveel jouw abonnement per maand gaat kosten en zullen contact met je opnemen. Zou je jouw e-mailadres er ook bij willen vermelden? Wanneer je niet bereikbaar bent kunnen ze contact zoeken met je via de mail. Aangezien jouw abonnement pas aan het einde van de maand afloopt zullen ze tegen die tijd pas contact met je opnemen.

Wat betreft de overstap van je vriend zijn er een aantal dingen mij niet helemaal duidelijk. Ik zou dit graag willen doornemen met mijn collega van nummerbehoud. Vind je het goed dat ik hier maandag bij je op terug kom?
Badge
Als het goed is, heb ik nu mijn klantnummer en mobiele nummer ook toegevoegd.

En maandag terug komen op de situatie van mijn vriend is goed.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Mekirin, ik heb jouw gegevens doorgezet naar de afdeling toestelkosten. Ze zullen contact met je opnemen tegen de tijd dat jouw contract is afgelopen. (25-09) Wat betreft het nummerbehoud verzoek van jouw vriend heb ik nog geen antwoord van Nummerbehoud. Ze komen hier deze week nog op terug. Zodra ik reactie van ze heb, hoor je weer van mij 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Mekirin, daar ben ik weer. Ik heb een bericht ontvangen van de afdeling nummerbehoud. Het is wel de bedoeling dat de simkaart geactiveerd wordt, ook al duurt het nog een aantal maanden voordat het abonnement ingaat en het nummer wordt overgezet. Als de simkaart niet geactiveerd wordt, dan zal de order geannuleerd worden. Weet je zo voldoende?
Badge
Ik wilde dan nog graag weten of er dan ook al kosten betaald gaan worden?
Reputatie 7
Badge +31
Ik wilde dan nog graag weten of er dan ook al kosten betaald gaan worden?Dat gaat pas lopen zodra het abonnement gaat lopen (dus aansluitend op huidige bij andere provider).
Reputatie 7
Badge +19
Nee hoor het nummer wordt op 4 oktober pas overgezet en dan gaat het abonnement ook pas in. Heb je t.z.t. nog vragen, stel ze dan gerust. Laat je ook nog iets van je horen of de afdeling toestelkosten je eind deze maand heeft benaderd?

Reageer