Beantwoord

Uitstellen ingaan abonnement

• 8 januari 2017
  • 7 reacties
  • 466 keer bekeken

Mijn vader van 75 is de weg kwijt geraakt in de mobiele wereld. Hij heeft een KPN alles in 1 abonnement.
Mobiel heeft hij een Telfort. Deze wil hij omzetten naar een KPN.
Nu heeft hij telefonisch een nieuw contract afgesloten bij KPN met nummer behoud.
Het Telfort abonnement loop echter nog door tot september 2017.
Nu heeft hij dus 2 contracten.
De KPN SIM kaart is nog niet gebruikt.
Is het mogelijk de ingangsdatum van het KPN abonnement uit te stellen totdat het Telfort abonnement is afgelopen?

Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Marcia_ 14 januari 2017, 16:21

@Mvnobelen en wij hebben het uitgezocht en het tijdelijke nummer blijkt inderdaad definitief te zijn geworden.

Graag gedaan voor het uitzoeken en hopelijk vinden jullie een goede bestemming voor het abonnement!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Je kunt sowieso een contract bij een andere provider met nummerbehoud pas nemen 60 dagen, of korter, voor het einde van het contract bij de 'oude' provider. Je vader is dus véél te vroeg met een dergelijk verzoek. Het verzoek tot nummerbehoud zal dan ook afgewezen worden door Telfort.
Bij overstappen met nummerbehoud gaat het nieuwe contract pas in na afloop van het contract bij de oude provider. Één nummer kan uiteraard maar één keer ergens lopen bij één provider.

Of de hele contractaanvraag bij KPN afgeketst wordt door de te verwachten weigering van nummerbehoud door Telfort kan ik helaas niet zeggen. Daar zal een KPN moderator, die hier vaak met zo'n 24 uur komen, waarschijnlijk wel antwoord op weten.

Overigens kun je binnen 14 dagen na aanvraag (geen idee wanneer je vader dat dus gedaan heeft) nog annuleren.
Reputatie 7
Badge +24
Dit is geen leuke situatie @mvnobelen. Wanneer we het nummer niet over kunnen nemen, krijgt je vader een nieuw nummer van ons. Dat is er nu ook gebeurd zoals ik het lees. Zit je vader nog binnen de 14 dagen die Peter noemt? In dat geval kan hij telefonisch zijn contract annuleren bij ons. Wanneer heeft hij het abonnement afgesloten?
Reputatie 7
Even nog een aanvulling:
Is het KPN contract langer dan 14 dagen geleden afgesloten? Dan kan het helaas niet meer geannuleerd.
Ook is het niet meer mogelijk zijn nr. wat nu bij Telfort zit op het lopende (!) KPN abonnement over te zetten. Nummerbehoud kan helaas alleen met een vers abonnement. Als hij dan in september Telfort opzecht kan ie alleen verder met het huidige KPN nummer.

Mocht je over de 14 dagen zitten dan is de énige manier iemand zoeken die het contract (dus met het toestel) over wil nemen. Contractovername kan altijd.
Hoi PeterG en Cindy,

Dank voor jullie reactie.
De besteldatum van het contract is 02-08-2016.
De SIM kaart is echter pas vorige week ontvangen. Ik weet niet waarom hier zo veel tijd tussen gezeten heeft. Vervolgens kwam het hierboven beschreven probleem pas aan het licht.

Daarom vraag ik mij af, is het mogelijk bijvoorbeeld de ingangsdatum te verplaatsen naar een later moment?

Groeten, Mark
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Mark, dan kan ik het abonnement niet meer annuleren. Het bevreemd me wel dat er vorige week een simkaart gestuurd is. Is de vorige niet geactiveerd? Dan is dat de enige reden die ik kan bedenken waarom er nogmaals een simkaart is gestuurd. Als je wilt dat ik dat uitzoek, reageer je dan op mijn privébericht?
Reputatie 7
Dank voor jullie reactie.
A. De besteldatum van het contract is 02-08-2016.

B. Daarom vraag ik mij af, is het mogelijk bijvoorbeeld de ingangsdatum te verplaatsen naar een later moment?

Groeten, Mark

Hoi Mark

A. Het contract is ongetwijfeld al actief. Dit is meestal niet lang na het sluiten van het contract. En 2-8 was bijna een jaar voor het aflopen van het contract bij Telfort dus die hebben toen al de portatie geweigerd.

B. Een ingangsdatum kan niet gewijzigd worden. Deze staat, als het goed is, op het contract.

Als je vader zijn nummer, wat hij nu bij Telfort gebruikt, niet kwijt wil na beëindiging van dat abonnement kan dat alleen met een nieuw abonnement bij KPN. Dat kan zoals vermeld binnen de laatste 60 dagen dat "Telfort" nog loopt.
Het huidige abonnement bij KPN aanbieden ter contractovername is de énige manier om er van af te komen. Houdt je vader dit toch aan, én beëindigd hij het contract met Telfort dan zal ie dus v.a. september verder "moeten" met zijn nieuwe nummer bij KPN.
Reputatie 7
Badge +27
@Mvnobelen en wij hebben het uitgezocht en het tijdelijke nummer blijkt inderdaad definitief te zijn geworden.

Graag gedaan voor het uitzoeken en hopelijk vinden jullie een goede bestemming voor het abonnement!

Reageer