Beantwoord

Unlimited internet en bellen mobiel

  • 23 October 2019
  • 13 reacties
  • 498 keer bekeken

ik heb de unlimited data en bellen abonnement.

maar ik krijg zojuist een sms dat ik 80 procent van mijn dagelijkse data heb verbruikt?! In mijn ogen betekend unlimited dat ik juist geen zorgen hoef te maken over mijn internet gebruik. hoe werkt dit?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 October 2019, 19:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 1

Ik weet er niet veel van, maar toevallig kwam ik het ook net tegen op de website en er staat dat als je meer dan 5gb per dag gebruikt, je er gratis bij kunt bestellen...

Reputatie 7
Badge +24

Dag bowienb, welkom op het forum. 

Ik zal het toelichten. Als je op één dag meer dan 5 GB data gebruikt, kun je zo vaak als je wilt 1 GB extra toevoegen via sms of MijnKPN. Dit doen we om misbruik te voorkomen. Je kunt gerust data weer toevoegen als je boven die 5 Gb per dag. :) 

Ik heb ook sinds kort de unlimited data abonnement. Eerlijk gezegd voel ik me ook een beetje bekocht. 
Het woord unlimited is zeker niet wat het is. 

Wij hebben twee kinderen en die mogen graag films enz enz kijken tijdens een autorit. Dan vliegen de mb’s je om de oren. Hé maar geen probleem dan heb je unlimited data….. not, want bij 5gb houd het op. Ok je mag (gratis) 1 gb per dag bij bestellen, maar dat is nog altijd niet ongelimiteerd. En dat je een flink eind moet rijden voordat het op is doet niet ter zake. 
Tevens heb ik het vermoeden dat de data veel sneller erdoorheen is dan eerder maar dat kan ik (nog) niet hard maken. En dat wil ik eigenlijk ook niet. 
 

Mb’s delen met gekoppelde abonnementen is ook niet ongelimiteerd. Maar 20 gb per maand. En data in het buitenland eveneens 20 gb. 
 

Ik begrijp heel goed dat er een soort van controle moet zijn. Maar het woord unlimited klopt gewoon niet. De verwachting is dat je ongelimiteerd data kan gebruiken en dat is het dus blijkbaar niet. In mijn ogen rent dit heel hard de kant op van misleiding. 
 

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel tevreden over Kpn, het netwerk is stabiel de service is bovengemiddeld goed. En daar betaal ik graag iets meer voor. Maar verkoop niet iets wat het niet is. 
Marketing technisch klikt unlimited natuurlijk heel mooi, maar maak het dan ook waar. 
 

Het is ook allemaal een tussenfase, over een jaar of over twee jaar hebben we deze discussie helemaal niet meer. Dan kan iedereen voor een paar tientjes echt ongelimiteerd gebruik maken van het 4g netwerk. En kan je unlimited, met restricties, het 5g netwerk gebruiken. 
 

Ik zou het liefst een familie abonnement zien. €60,- in de maand en dan echt ongelimiteerd 4 telefoons koppelen. Mochten er dan grotere gezinnen zijn vraag je daar een extra vergoeding voor. 

Maar goed, jullie moeten jullie werk doen en ik die van mij. Maar ik wil best eens brainstormen met jullie. 
 

groet bernard
 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Sommer ook op dezelfde dag kun je zo vaak als je wilt gratis 1 GB extra toevoegen via sms of MijnKPN. En dus niet zoals jij zegt “1 gb per dag“, maar “unlimited”.

Bedankt voor je reactie, in de KPN app staat 1 per dag. Maar het zou fijn zijn als het idd gewoon meerdere keren kan indien nodig. 

Reputatie 7
Badge +21

Ok @Sommer , dat moet dan een fout zijn in de app, want dit staat letterlijk in de voorwaarden:

Met Unlimited Data van KPN kun je in Nederland zo veel internetten, video's bekijken en posten als jij maar wilt. Gebruik je per dag meer dan 5 GB data? dan kun je zo vaak je wilt 1 GB data bijbestellen via sms of MijnKPN.

Reputatie 7
Badge +24

Dit wordt zo gedaan om te voorkomen dat een unlimited 4G aansluiting gebruikt wordt als huisaansluiting, dat is te veel belasting voor de mast waardoor iedereen die op die mast is aangesloten wordt getroffen. @wjb heeft ooit de mooie vergelijking gemaakt met onbeperkt spareribs eten, je krijgt eerst een flinke portie waarna je nog meer mag bestellen. 

Je kunt onbeperkt extra bundels van 1 Gb gratis bijbestellen, sms dan NL1000 AAN naar 1266. 

Het is ook allemaal een tussenfase, over een jaar of over twee jaar hebben we deze discussie helemaal niet meer. Dan kan iedereen voor een paar tientjes echt ongelimiteerd gebruik maken van het 4g netwerk. En kan je unlimited, met restricties, het 5g netwerk gebruiken. 

Dat hoop ik, zal afhangen van de capaciteit van de masten gok ik. 

Ik zat er ook aan te denken om over te stappen van Tele2 unlimited data naar KPN unlimited, maar na de kleine lettertjes gelezen te hebben blijkt dat KPN dezelfde vervelende niet-zo-unlimited 1gb upgrade regeltjes heeft als Tele2.

Het probleem waar ik onlangs tegenaan liep, ter verduidelijking, ik zit nu middenin de overgang van
opgezegd Tweak internet Abo en nog niet aangesloten KPN internet Abo (geen vaste internetverbinding op dit moment dus).

Ik werk vanuit huis (videoconferencing, bestanden van werk downloaden,etc), vrouwlief zit thuis op Netflix, kindlief zit op Netflix (want het is pokkeweer) . De mbs vliegen er doorheen en na een paar uurtjes stopt mijn videoconference er mee midden in een belangrijk gesprek. Blijkt de 5gb daglimiet op te zijn. Snel 1gb erbij getoverd, iedereen weer blij (behalve mijn baas). Half uur later gebeurt weer precies hetzelfde.

 

Ik begrijp dat wat ik hierboven beschrijf een uitzonderlijke situatie is die hoogstwaarschijnlijk in de toekomst wanneer eindelijk mijn glaslijn door KPN is vrijgegeven niet meer optreedt (tenzij er een storing is), maar dit soort ellende zit ik niet op te wachten als je een schijnbaar unlimited data abonnement hebt. Overstappen naar KPN unlimited heeft voor mij dus geen nut aangezien de unlimited regeltjes hetzelfde zijn als bij Tele2 en ik dan ook nog eens meer zou gaan betalen.

Ik heb bij Tele2 overigens een klacht ingediend over het niet zo unlimited unlimited data abo, maar hier heb ik tot op heden nog steeds geen replay op gekregen. De mevrouw van hun servicedesk gaf aan dat dit zo door EU regeltjes bepaald was (dat providers je dus op deze manier mogen misleiden, want dat is het dus gewoon).

 

En owja daarbij komt ook nog eens dat er binnen EU regels vastgelegd is dat unlimited data abos binnen EU ook unlimited zouden moeten zijn, maar dit is dus ook niet zo (in ieder geval volgens Tele2 en dus ook KPN), aangezien je in een EU land ook een 20gb/pm beperking hebt en daarna gecapt wordt in snelheid.

 

Ik vind het allemaal maar erg misleidend en de grote bedrijven komen er mee weg want die verschuilen zich achter de EU regelgeving.

 

 

Reputatie 7

Ik zat er ook aan te denken om over te stappen van Tele2 unlimited data naar KPN unlimited, maar na de kleine lettertjes gelezen te hebben blijkt dat KPN dezelfde vervelende niet-zo-unlimited 1gb upgrade regeltjes heeft als Tele2.

Elke provider hanteert bij unlimited data abonnementen die 5GB limiet.

 

En owja daarbij komt ook nog eens dat er binnen EU regels vastgelegd is dat unlimited data abos binnen EU ook unlimited zouden moeten zijn, maar dit is dus ook niet zo (in ieder geval volgens Tele2 en dus ook KPN), aangezien je in een EU land ook een 20gb/pm beperking hebt en daarna gecapt wordt in snelheid.

Ik vind het allemaal maar erg misleidend en de grote bedrijven komen er mee weg want die verschuilen zich achter de EU regelgeving.

Die 20GB is ook volledig conform de Europese regelgeving.

Bron.

Beste WJB,
Die bronvermelding heb ik ook gelezen. Dit neemt nog niet weg dat de omschrijving van het abonnement misleidend is. Unlimited is gewoon niet unlimited zoals unlimited zou moeten zijn. Leuk dat je mogelijk met echt unlimited misbruik zou krijgen en een overbelast netwerk, maar dan wordt dat technische probleem het probleem van de consument gemaakt.

Als KPN (of Tele2, of welke provider dan ook) hun abonnement gewoon een andere naam hadden gegeven hoor je mij niet ( bijvoorbeeld: Unlimited online met daglimiet ofzo).

 

Ook voor u even een citaat (met bronvermelding):

de misleiding

zelfst.naamw. (v.)

Verbuigingen:   misleidingen
Verbuigingen:   misleidinkje


een opzettelijke en geslaagde poging iemand een onjuiste indruk te geven

Voorbeeld:   `De misleiding in dit verhaal is werkelijk doortrapt te noemen.`  



Bron: WikiWoordenboek.

Reputatie 7

Dus het Beren restaurant bij mij in de buurt mag ook geen "onbeperkt spareribs eten" meer aanbieden omdat ik de ober telkens moet vragen om een extra portie.

 

Nee, het is mijns inziens volstrekt legitiem om na 5GB gewoon te vragen om een extra GB te activeren om zo gebruik te kunnen blijven maken van de unlimited bundel.

Ik denk zelfs dat dit noodzakelijk is om dergelijke abonnementen überhaupt aan te kunnen bieden. Zonder zo'n beperking zou het mij niets verbazen als veel huishoudens de vaste Internet aansluiting de deur uit zouden doen en zo'n unlimited abonnement in een 4G mifi router zouden plaatsen.

 

Ik zie ook geen echte misleiding in die reclame immers unlimited is ook echt unlimited en er is geen sprake van een daglimiet.

Ik vind uw vergelijking met een all you can eat concept wal nog kant raken. De klant neemt een dienst af, geen fysiek product.
Tevens als men een beetje logisch nadenkt ga je niet je vaste (stabiele) verbinding de deur uit doen voor een instabiele, langzamere draadloze verbinding. Het zou mogelijk kunnen zijn, maar lijkt mij niet erg realistisch.
Ik denk ook dat wij hier lang en breed over kunnen blijven discussiëren, maar wij verschillen schijnbaar van mening. Gelukkig mag dat. Ik ben benieuwd wat een KPN medewerker hierover te melden heeft. U werkt niet toevallig voor KPN (of een andere vergelijkbare provider)?

Reputatie 7

Ik vind uw vergelijking met een all you can eat concept wal nog kant raken. De klant neemt een dienst af, geen fysiek product.

Echt?! :confounded:  Er is anders geen enkel verschil hoor, onbeperkt is onbeperkt maar je moet wel telkens even om een extra portie vragen.

 

Tevens als men een beetje logisch nadenkt ga je niet je vaste (stabiele) verbinding de deur uit doen voor een instabiele, langzamere draadloze verbinding. Het zou mogelijk kunnen zijn, maar lijkt mij niet erg realistisch.

Maar die 4G verbinding is vandaag de dag ook zeer stabiel en de snelheid is vaak ook uitstekend.

Het door mij geschetste scenario is waarschijnlijk realistischer dan je denkt.

 

Ik denk ook dat wij hier lang en breed over kunnen blijven discussiëren, maar wij verschillen schijnbaar van mening. Gelukkig mag dat. Ik ben benieuwd wat een KPN medewerker hierover te melden heeft. U werkt niet toevallig voor KPN (of een andere vergelijkbare provider)?

Een medewerker van KPN zal waarschijnlijk niets meer te melden hebben dan dat die 5GB er met een reden op gezet is. En nee, ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.