Beantwoord

Upgrade mast Reutum

Reputatie 2
Badge
Onlangs heeft KPN een mast in Tilligte gebouwd en tot mijn grote verbazing zie ik dat KPN ook een nieuwe mast in Mander en Lattrop heeft gebouwd. Ook komt de nieuwe mast in Ootmarsum er aan. KPN is dus zeer serieus bezig om de dekking uit te breiden in deze regio!

Weten jullie ook wanneer in Reutum de mast eindelijke een upgrade krijg van 3G only naar volwaardig 4G/2G (Aangezien 3G uit gaat)?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Joran 29 november 2018, 14:36

De upgrade van het opstelpunt staat voor het einde van het 2e kwartaal van 2019 gepland, dus grofweg over een half jaar. Dit is wel onder voorbehoud. De antennes worden op dat moment ook wat bijgedraaid om de dekking in Reutum verder te verbeteren.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi avalon, goede vraag! Het is nog te vroeg om daar wat over te zeggen. We stoppen eind 2021 helemaal met 3G dus het kan nog even duren. De mast zal in ieder geval 4G ondersteunen, 2G weet ik niet zeker. Ik begrijp uit je eerdere topics dat er al lange tijd problemen zijn met (indoor) bereik. Vikash heeft mei een onderzoek gestart bij de technische dienst, heb je daar nog meer informatie over gekregen?

De uitrol van VoWiFi is overigens net begonnen, nog wel met een beperkt aantal toestellen: Mobiel bellen via wifi van KPN. Hopelijk wordt dat op termijn voor jou ook een goed alternatief.
Reputatie 2
Badge
Hoi avalon, goede vraag! Het is nog te vroeg om daar wat over te zeggen. We stoppen eind 2021 helemaal met 3G dus het kan nog even duren. De mast zal in ieder geval 4G ondersteunen, 2G weet ik niet zeker. Ik begrijp uit je eerdere topics dat er al lange tijd problemen zijn met (indoor) bereik. Vikash heeft mei een onderzoek gestart bij de technische dienst, heb je daar nog meer informatie over gekregen?

De uitrol van VoWiFi is overigens net begonnen, nog wel met een beperkt aantal toestellen: Mobiel bellen via wifi van KPN. Hopelijk wordt dat op termijn voor jou ook een goed alternatief.

Dank voor jou bericht Joran! Nee, ik heb helaas niks meer van dit onderzoek gehoord. Er zijn inderdaad grote problemen indoor en ook deels outdoor in dit gebied.

Ik heb inderdaad het bericht over VoWiFi gezien en ga mij daar in verdiepen. Op zich is dit, mits het goed werkt, voor mij een alternatief, maar dan zal ik ook een bijpassend toestel moeten kopen omdat mijn huidige (en net nieuwe) Xiaom Mi A2 dit niet ondersteunt. Het liefst bel ik dus via het normale netwerk (Via 4G bijvoorbeeld wat dit toestel wel kan en wonderwel bij KPN ook werkt met deze telefoon) en ben ik dus van een upgrade afhankelijk.

Is er al een planning voor deze mast? Ik weet dat hij er al een goed jaar op staat maar concreet is er helaas nog geen datum.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb navraag uitstaan. Zodra ik reactie heb hoor je het, hopelijk dit keer goed nieuws 🙂
Reputatie 7
Badge +27
De upgrade van het opstelpunt staat voor het einde van het 2e kwartaal van 2019 gepland, dus grofweg over een half jaar. Dit is wel onder voorbehoud. De antennes worden op dat moment ook wat bijgedraaid om de dekking in Reutum verder te verbeteren.
Reputatie 2
Badge
Fantastisch Joran, ook al is het onder voorbehoud.. Zeer bedankt! Daarmee zit KPN dan op gelijke hoogte met de andere providers, dat is zeer goed nieuws. Waarschijnlijk tegen die tijd twee klanten meer 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Top! De dekkingskaart van de regio ziet er al beter uit dan een paar jaar geleden. Er is zeker nog werk aan de winkel maar we blijven er aan werken 🙂
Reputatie 2
Badge
Top! De dekkingskaart van de regio ziet er al beter uit dan een paar jaar geleden. Er is zeker nog werk aan de winkel maar we blijven er aan werken :)

Ik heb er zelfs zoveel vertrouwen in dat ik gister weer een abo bij jullie heb afgesloten. Is de genoemde periode nog steeds actueel?
Reputatie 7
Badge +27
Super! Ja de planning is nog ongewijzigd. Ik zal na het eerste kwartaal nog eens een update vragen, ik denk dat we het dan iets nauwkeuriger kunnen krijgen. Ik laat het weten in dit topic 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Hoi @avalon88, ik heb nog even navraag gedaan en de planning is ongewijzigd. De upgrades en het bijdraaien van de mast staan nog voor eind Q2 gepland.

Ik moet altijd even een slag om de arm houden, planningen kunnen veranderen, maar daar gaan we niet vanuit.
Reputatie 2
Badge
Dank je wel Joran! Ja, een planning is een planning, maar eind Q2 klinkt heel hoopvol. Nogmaals dank dat je aan me hebt gedacht.

Reageer