Beantwoord

Vallen kosten voicemail app Voozzle buiten bundel?

  • 21 januari 2015
  • 6 reacties
  • 1161 keer bekeken

Hallo,

ik ben op zoek naar een 'visual voicemail' achtige app voor mijn iPhone 6 en ben, aangezien KPN dit zelf niet actief aanbiedt, uitgekomen bij de app: Voozzle. Er wordt hier gewaarschuwd dat kosten bij gebruik van deze app buiten de bundel zouden kunnen vallen, in verband met doorschakeling en dergelijke.

Ik heb de bundel "KPN 2014 Alles-in-1-Standaard 4G" met onbeperkt bellen. Op de KPN website vind ik nergens een concreet antwoord, anders dan een technisch verhaal bij doorschakeling. Dus niet of dit voor mij van toepassing is en zo ja wat dan de kosten zijn.

De vraag is volgens mij helder: Vallen de kosten bij gebruik van de app Voozzle buiten de belbundel bij bovengenoemd KPN abonnement? En zo ja, wat zijn dan de kosten (per seconde/minuut)?

Kan iemand hier antwoord op geven?

Alvast bedankt.

Mvg,

Peter

icon

Beste antwoord door Cindy_ 21 januari 2015, 15:00

Beste Peter, 

Je vraag is duidelijk! Echter, kun je dit vinden in de voorwaarden van de app. Wanneer een app geld kost, staat dit in de voorwaarden. Dit betreft geen app vanuit KPN gemaakt, dus de vraag die je hebt kan ik niet beantwoorden. Wanneer er kosten worden berekend en je betaalt middels je factuur, worden de kosten doorgefactureerd aan KPN en deze factureren wij aan jou. In dit geval raad ik je aan om de voorwaarden goed door te nemen. 

Met hartelijke groet, 

Cindy
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste Peter, 

Je vraag is duidelijk! Echter, kun je dit vinden in de voorwaarden van de app. Wanneer een app geld kost, staat dit in de voorwaarden. Dit betreft geen app vanuit KPN gemaakt, dus de vraag die je hebt kan ik niet beantwoorden. Wanneer er kosten worden berekend en je betaalt middels je factuur, worden de kosten doorgefactureerd aan KPN en deze factureren wij aan jou. In dit geval raad ik je aan om de voorwaarden goed door te nemen. 

Met hartelijke groet, 

Cindy
Beste Peter,

Ben je er al achter?

Ik ben sinds kort van Hi naar KNP gegaan en was verrast dat er geen visual voicemail app is voor KPN. Mede omdat Hi van KPN is, vreemd !

Dus ik ben ook opzoek naar een alternatief en lees graag je ervaringen.

Geronimo

Cindy, sorry dat ik het even zo bot stel, maar wat een kwats antwoord.

Ik heb WEL de moeite genomen om even verder te kijken, daar ik ook op zoek ben naar een dergelijke oplossing. 

Om Voozzle te gebruiken, moet je een doorschakeling aanmaken bij geen gehoor, in gesprek, etc. Deze dergelijke doorschakelingen kosten aldus de algemene voorwaarden belminuten, welke BUITEN de reguliere belbundel omgaan. 

Helaas heb ik niet kunnen achterhalen hoe veel een bel minuut kost bij het betreffende abonnement, daar je in feite onbeperkt bellen hebt. 

Wellicht dat KPN hier wel een duidelijker antwoord op kan geven. 

Bron: 

http://kpnmobile.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/81

http://voozzle.com/nl/nl/ (kopje; Goed om te weten)

Bij de 'overige tarieven' staat het wel aangegeven: 

http://www.kpn.com/ss/Satellite/i0qVNirg_gXyZmXyZQ0m4cc86PyIKfsCh2gi7Qwv75tZZ0VxZ6WdIFoUG8MWXyZoHbdXyZsB/MungoBlobs/attachment/OverigetarievenMobiel.pdf

Doorschakelen** gratis

 ** De doorschakeling aan- en uitzetten is gratis.  U betaalt alleen de gesprekskosten van uw mobiele telefoon naar het toestel waarnaar doorgeschakeld is. Deze kosten vallen buiten de bundel en zijn afhankelijk van het abonnement.

in dit document wordt niet gesproken over enige kosten van het doorschakelen, http://www.kpn.com/ss/Satellite/GNSRio36zvtjLldTBjrTTw52plyqUy7sPihRPm7m4L8DhwBFrO7CkIj2XyZLUH_Otj/MungoBlobs/attachment/KPN2015Mobielabonnement(toestelenSimOnly).pdf

Maar hierin staat de buiten de bundel tarief ... "Belminuten en sms’jes buiten de bundel (niet relevant voor de KPN Zorgeloos Instap, Standaard en Premium abonnementen en voor de KPN SO Zorgeloos Instap, Standaard en Premium abonnementen) kosten € 0,25 per minuut/sms."

Al met al .... nu weet je nog niks. Lekker helder ... dat KPN

Edit: Gebeld met de klantenservice ... Deze dame wist mij zonder enige twijfel en/of controle te vertellen dat er GEEN kosten doorberekend zullen worden voor het doorschakelen. Nu neem ik zelf aan dat de dame in kwestie het heeft over doorschakelen naar elk 'regulier' nummer, dus geen betaalnummers, daar je daar altijd al extra kosten voor maakt. 

Ik ga het nu instellen, en wacht braaf mijn factuur af. 

Zilverdael schreef op 10 apr '15 om 10:27u
Cindy, sorry dat ik het even zo bot stel, maar wat een kwats antwoord.

Ik heb WEL de moeite genomen om even verder te kijken, daar ik ook op zoek ben naar een dergelijke oplossing. 

Om Voozzle te gebruiken, moet je een doorschakeling aanmaken bij geen gehoor, in gesprek, etc. Deze dergelijke doorschakelingen kosten aldus de algemene voorwaarden belminuten, welke BUITEN de reguliere belbundel omgaan. 

Helaas heb ik niet kunnen achterhalen hoe veel een bel minuut kost bij het betreffende abonnement, daar je in feite onbeperkt bellen hebt. 

Wellicht dat KPN hier wel een duidelijker antwoord op kan geven. 

Bron: 

http://kpnmobile.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/81

http://voozzle.com/nl/nl/ (kopje; Goed om te weten)

Bij de 'overige tarieven' staat het wel aangegeven: 

http://www.kpn.com/ss/Satellite/i0qVNirg_gXyZmXyZQ0m4cc86PyIKfsCh2gi7Qwv75tZZ0VxZ6WdIFoUG8MWXyZoHbdX...

Doorschakelen** gratis

 ** De doorschakeling aan- en uitzetten is gratis.  U betaalt alleen de gesprekskosten van uw mobiele telefoon naar het toestel waarnaar doorgeschakeld is. Deze kosten vallen buiten de bundel en zijn afhankelijk van het abonnement.

in dit document wordt niet gesproken over enige kosten van het doorschakelen, http://www.kpn.com/ss/Satellite/GNSRio36zvtjLldTBjrTTw52plyqUy7sPihRPm7m4L8DhwBFrO7CkIj2XyZLUH_Otj/M...

Maar hierin staat de buiten de bundel tarief ... "Belminuten en sms’jes buiten de bundel (niet relevant voor de KPN Zorgeloos Instap, Standaard en Premium abonnementen en voor de KPN SO Zorgeloos Instap, Standaard en Premium abonnementen) kosten € 0,25 per minuut/sms."

Al met al .... nu weet je nog niks. Lekker helder ... dat KPN

Edit: Gebeld met de klantenservice ... Deze dame wist mij zonder enige twijfel en/of controle te vertellen dat er GEEN kosten doorberekend zullen worden voor het doorschakelen. Nu neem ik zelf aan dat de dame in kwestie het heeft over doorschakelen naar elk 'regulier' nummer, dus geen betaalnummers, daar je daar altijd al extra kosten voor maakt. 

Ik ga het nu instellen, en wacht braaf mijn factuur af. 

 
Hoe is dit ooit afgelopen?

wel/geen extra kosten gehad?

Peter

Behoorlijk wat misinformatie. De doorschakeling aan / uitzetten is gratis, maar de belminuten worden wel degelijk in rekening gebracht buiten de bundel tegen 0,25 cent per minuut. 10 voicemails in een dag of vier waren daarnaast ook nog eens 27 belminuten in totaal met de voicemail server van voozle, daarna snel de boel uitgezet. 

Wacht als je veel gebeld wordt dus niet tot je eerste factuur, want dan is ie 50 euro hoger.

jspuij schreef op 14 jan '16 om 16:31u
Behoorlijk wat misinformatie. De doorschakeling aan / uitzetten is gratis, maar de belminuten worden wel degelijk in rekening gebracht buiten de bundel tegen 0,25 cent per minuut. 10 voicemails in een dag of vier waren daarnaast ook nog eens 27 belminuten in totaal met de voicemail server van voozle, daarna snel de boel uitgezet. 

Wacht als je veel gebeld wordt dus niet tot je eerste factuur, want dan is ie 50 euro hoger.

 
Jammer, dan hou ik het wel op de standaard voicemail.

Misschien dat KPN zelf ooit visual voicemail gaat aanbieden.

Reageer