Beantwoord

Van e-sim terug naar fysieke sim ivm downgrade iPhone

  • 18 October 2021
  • 5 reacties
  • 547 keer bekeken

Hi,

 

Ik heb een e-sim in my iPhone 12 gehad maar deze is helaas vanavond kapot gegaan. Ik ben nu alles aan het terugzetten naar een oude iPhone 7, maar deze ondersteund geen e-sim. Dus ik mijn oude simkaart hierin gedaan, maar het lijkt er op dat deze niet meer werkt. Zal dit door de switch naar e-sim zijn?

Wat moet ik nu doen? Kan ik mijn oude simkaart weer opnieuw gebruiken of moet dit via klantenservice gebeuren? Ik kan geen nieuwe simkaart aanvragen, want dan wordt er een controle sms verstuurd.. die ik uiteraard niet kan ontvangen!

icon

Beste antwoord door GeSp 18 October 2021, 22:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @mrk10 

 

Die oude simkaart is i.d.d. uitgeschakeld bij overgaan naar e-sim en die gaat niet meer werken, je zal een nieuwe aan moeten vragen.

Een nieuwe simkaart aanvragen kan alleen nog via de klantenservice te bereiken op telefoonnummer 0800-0402 (maar dan kan het wel een paar dagen duren voor je hem in huis hebt) of via een KPN winkel, dan krijg je er gelijk 1 mee.

Hi! Dank voor je snelle reactie. Dan ga ik morgen gelijk naar een KPN winkel. Wat moet ik meenemen naast een geldig id? Mijn oude simkaart en puk code oid?

 

alvast bedankt,

Reputatie 7
Badge +18

Zou ik niet precies weten, maar i.d.d. oude simkaart, id en waarschijnlijk bankpas voor controle van je rekeningnummer.

En je mobiele telefoonnummer zal je waarschijnlijk ook moeten geven maar die zal je wel uit je hoofd weten.

Ik ben vanochtend gelijk naar de KPN winkel geweest en keurig geholpen. Binnen 3 minuten stond ik weer buiten met een werkende simkaart.  👍🏼
 

Ik blijf het wel apart vinden dat m’n oude simkaart geblokkeerd werd door de stap naar esim, maar dat zal wel een reden hebben.

 

edit: ik had trouwens enkel mijn id nodig, geen pinpas of oude simkaart.

Reputatie 7
Badge +18

Fijn dat het zo snel geregeld is, beter dan een paar dagen wachten per briefpost.