Van Hi Prepaid naar KPN abonnement

• 13 november 2013
  • 7 reacties
  • 4850 keer bekeken

Familie van mij is van HI Prepaid overgestapt naar KPN abonnement met nummer behoud. SIM-kaart netjes in huis gehad volgens afspraak zit er een brief bij waarop met grote koeieletters staat dat deze eerst nog geactiveerd dient te worden. Echter deze SIM kaart krijgen we niet geactiveerd, dus bellen met 0800-0105 oh ja het nummer moet nog geporteerd worden er werd een datum genoemd van portering. Op die dag wederom geprobeerd om SIM-kaart te activeren en u raad het al JAMMER HELAAS niet gelukt.

Hoelang moet men wachten dat een nummer geporteerd is???

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Wanneer u het toestel uit en aan doet met de nieuwe simkaart erin, werkt het dan al niet?

Bij een migratie vanuit prepaid zou de nieuwe simkaart namelijk direct geactiveerd worden zonder dat u dit zelf hoeft te doen via de website.

Nee net geprobeerd als ik de nieuwe SIM-kaart in het toestel doet en ik wil ermee gaan bellen dan geeft hij aan "Niet aangemeld bij netwerk" Het lijkt erop dat het nummer niet geporteerd is van HI naar KPN.

Is hier al een oplossing voor?

Ik heb Hi-prepaid ook omgezet naar een KPN-abonnement. Vandaag de simkaart ontvangen met daarbij een brief met in koeienletters 'simkaart activeren'.

Dat lukt niet op www.kpn.com/simkaartactiveren, omdat ik de melding krijg 'Dit is een prepaid mobiel nummer van KPN, een prepaidnummer activeer je door ermee te bellen.'

Alleen kan ik niet bellen, omdat de simkaart niet geactiveerd is.

Reputatie 4
Badge +2
Beste Dnns,

Erg vervelend dat het niet lukt de SIM-kaart te activeren. Zou je in een privébericht kunnen aangeven om welk 06-nummer en SIM-kaartnummer het gaat? Dan ga ik ermee bezig.

M.v.g,

Jemy

Ik ben op dit moment in een KPN-winkel en heb daar het probleem voorgelegd. Ik ga ervan uit dat het probleem hier opgelost wordt.
Het probleem is inmiddels opgelost in de KPN-winkel. De omzetting van Hi-prepay naar een KPN-abonnement stond op een ingangsdatum in februari.

Dat is nu gecorrigeerd. Ik kan alleen nog geen gebruikmaken van de MijnKPN-app, omdat het nummer onbekend is. Moet daar een bepaalde verwerkingstijd overheen?

Groet,

Dennis.

Reputatie 7
Badge +12
Daar zit een verwerkingstijd aan van ongeveer 7 dagen voordat het nummer dan gekoppeld kan worden aan mijnkpn.

Reageer