Beantwoord

Van microsim naar nanosim...?

• 3 juli 2017
  • 3 reacties
  • 10352 keer bekeken

Hallo!
Ik heb al heel lang een iphone 4, maar mn telefoon is langzamerhand te bejaard geworden om nog normaal te functioneren. Dus heb ik gisteren een iphone 6 aangeschaft.
Ik helemaal blij, maar tijdens het installeren kreeg ik de melding dat ik mijn simkaart in mijn telefoon moest doen.
Maarja... in mijn iphone 4 zit een microsim, en in de iphone 6 moet een nano sim.
Nu is mijn vraag: Kan ik in een KPN winkel mijn microsim naar een nanosim over laten zetten?
Op internet zegt ongeveer elke site wat anders, vandaar dat ik het hier even vraag.
Ik heb behoorlijk veel spul op mn telefoon staan, en daarom hoop ik dat ik dezelfde simkaart kan behouden(en hetzelfde nummer).
Ik las op internet wel verhalen over dat je zelf je simkaart zou kunnen knippen, maar daar wil ik niet aan beginnen, bang dat het fout gaat.
Zitten er aan het veranderen van een simkaart ook nog kosten verbonden, en hoe lang gaat dit duren?
Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag.
Mvg,
Amber

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Paul_ 4 juli 2017, 17:15

Je kan 'em gewoon bij KPN online aanvragen (volgende dag per post bezorgd) of in de winkel:

https://www.kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/aanvragen.htm#/

Geen kosten aan verbonden.

Je weet zeker dat er om jouw huidige SIM kaart niet nog een randje zit wat je er af kan drukken? De SIM kaarten van de laatste jaren zijn drie-in-1 waarbij je steeds een kleine SIM kaart kan uitdrukken.
Zo niet, dan dus kijken op bovenstaande link.

Hey Amber, welkom! Leuk dat je hier je vraag stelt. Je hebt een abonnement bij KPN? Of gaat het om prepaid? Ward geeft je al goede informatie. Via die pagina kan je een nieuwe simkaart aanvragen, helemaal gratis. En je kan inderdaad ook gelijk naar een KPN winkel voor een nieuwe simkaart, dan heb je 'm gelijk! :)

Laat je weten of het is gelukt?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Je kan 'em gewoon bij KPN online aanvragen (volgende dag per post bezorgd) of in de winkel:

Je weet zeker dat er om jouw huidige SIM kaart niet nog een randje zit wat je er af kan drukken? De SIM kaarten van de laatste jaren zijn drie-in-1 waarbij je steeds een kleine SIM kaart kan uitdrukken.
Reputatie 7
Badge +24

Hey Amber, welkom! Leuk dat je hier je vraag stelt. Je hebt een abonnement bij KPN? Of gaat het om prepaid? Ward geeft je al goede informatie. Via die pagina kan je een nieuwe simkaart aanvragen, helemaal gratis. En je kan inderdaad ook gelijk naar een KPN winkel voor een nieuwe simkaart, dan heb je 'm gelijk! :)

Laat je weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord @Amberb123. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag!

Reageer