Beantwoord

Vanuit Nederland naar het buitenland bellen lukt niet

  • 27 January 2020
  • 3 reacties
  • 3817 keer bekeken

Vanuit Nederland wil ik bellen naar Duitsland of Frankrijk . Krijg als antwoord dat ik geen gebruik kan maken van dit nummer. Bel naar klantenservice 1200. Hier krijg ikĀ  een link over buitenland bellen maar niet mijn vraag. Wie kan helpen of weet wat te doen???

icon

Beste antwoord door lon51 27 January 2020, 18:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Met heel veel moeite is dit uiteindelijk opgelost!

Het blijkt dat er een blokkade was ingesteld voor bellen naar het buitenland. Dat kun je zelf niet zien en niet wijzigen. Dat moet door de provider gebeuren.

Ja er kan ooit iets verkeerd gaan, maar over dit probleem is nergens op de website van KPN en Telfort iets te vinden. Telkens wordt je doorgeleid naar "bellen in het buitenland". Terwijl we toch echt vragen naar "bellen naar het buitenland".Ā  Of men begint over roaming en buitenlandbundels. Ook bij de klantenservice dringt het probleem pas laat door. Blijkbaar was dit de eerste keer dat iemand dat iemand hier naar vroeg. Slechte beurt KPN!

Reputatie 7
Badge +21

Hi @lon51, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Allereerst, fijn om te lezen datĀ jouw probleem inmiddels opgelost is. Het is inderdaad een instelling vanuit de provider die je zelf niet kan inschakelen of uitschakelen, behalve als je contact met ons opneemt. Het is een optie die niet heel vaak aan staat, dus misschien duurde het daarom iets langer voordat het kwartje viel bij de klantenservice.Ā 

Mocht je in het vervolg nog vragen hebben, je kan altijd op het Forum terecht!Ā :smile:

Bij het overstappen van HEMA naar KPN heb ik het volgende ontdekt, samen met een telefonische medewerker van KPN.:

Ik kon niet bellen naar het buitenland hoewel dit bij de instellingen niet geblokkeerd was. Nu blijkt dat dit komt omdat je met instaptegoed van ā‚¬2,50 en ā‚¬7,50 bonustegoed blijkbaar geen verbinding kunt maken met een buitenlands nummer. Nadat ik mijn tegoed met de normale ā‚¬10,-- had opgewaardeerd lukte het wel.

Mogelijk kunnen anderen hier hun voordeel mee doen.