Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Veranderen bezorgmoment telefoon


Is het mogelijk om het bezorgmoment van morgen te verplaatsen naar zaterdag?
Kom erachter dat er morgen niemand thuis is, dus dat hij niet aangenomen kan worden
icon

Beste antwoord door Erik_ 18 mei 2017, 19:42

Hoi Katja, welkom op het forum! Of de afspraak te verplaatsen is (en of het nodig is) ligt er aan of het om een volledig nieuwe bestelling gaat, of een verlenging.

Bij een verlenging, of bestelling van een los toestel komt deze met de PostNL pakketdienst. Als je dan niet thuis bent nemen ze hem mee terug en proberen het de volgende dag weer. Je krijgt daar dan per sms een bericht van. Ook kun je in dit geval in deze tool je track en trace nummer vinden. Je kunt dan via de MijnPakket omgeving van PostNL je pakje volgen.

Is het echter een volledig nieuwe aansluiting, dan komt er een koerier. Die komt niet automatisch weer terug. Kijk dan even in dezelfde tool als hierboven of je nog een andere afspraak voor levering kunt maken. Als dat niet meer lukt kijk of je toch niet iemand thuis kunt laten zijn. Je kunt iemand anders de levering in ontvangst laten nemen mits deze persoon onderstaande dingen heeft:

- Het ID van de contractant
- Een geldig eigen ID
- De pinpas behorende bij de bankrekening waarmee de order is ingelegd én met deze pinpas de 1 cent pinverificatie of de eenmalige bijbetaling voor het toestel kan uitvoeren
- Een formulier of papiertje heeft waaruit blijkt dat er sprake is van machtiging (ondertekend door de contractant), dit hoeft niet iets heel officieels te zijn, simpel briefje is genoeg

Heb je echter een toestelkrediet afgesloten bij je nieuwe bestelling dan kun je hem alleen zelf aannemen. Als je dan niet thuis bent, en niet hebt kunnen herplannen via de tool gaat de koerier weer terug en wordt de bestelling geannuleerd. Daar krijg je dan bericht van. Vervolgens kun je opnieuw bestellen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi, lastig dat er niemand thuis is op het aangekondigde bezorgmoment. Maar,
als een pakje niet afgeleverd kan worden probeert PostNL het enkele uren later nogmaals. En de volgende dag. En ook nog wel in de avonduren.
Ze zijn het wel gewend dat mensen niet thuis zijn.

Of het bezorgmoment nog gewijzigd kan via KPN als het pakje eenmaal bij PostNL is weet ik helaas niet. Er zal nog een KPN moderator op dit topic komen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Katja, welkom op het forum! Of de afspraak te verplaatsen is (en of het nodig is) ligt er aan of het om een volledig nieuwe bestelling gaat, of een verlenging.

Bij een verlenging, of bestelling van een los toestel komt deze met de PostNL pakketdienst. Als je dan niet thuis bent nemen ze hem mee terug en proberen het de volgende dag weer. Je krijgt daar dan per sms een bericht van. Ook kun je in dit geval in deze tool je track en trace nummer vinden. Je kunt dan via de MijnPakket omgeving van PostNL je pakje volgen.

Is het echter een volledig nieuwe aansluiting, dan komt er een koerier. Die komt niet automatisch weer terug. Kijk dan even in dezelfde tool als hierboven of je nog een andere afspraak voor levering kunt maken. Als dat niet meer lukt kijk of je toch niet iemand thuis kunt laten zijn. Je kunt iemand anders de levering in ontvangst laten nemen mits deze persoon onderstaande dingen heeft:

- Het ID van de contractant
- Een geldig eigen ID
- De pinpas behorende bij de bankrekening waarmee de order is ingelegd én met deze pinpas de 1 cent pinverificatie of de eenmalige bijbetaling voor het toestel kan uitvoeren
- Een formulier of papiertje heeft waaruit blijkt dat er sprake is van machtiging (ondertekend door de contractant), dit hoeft niet iets heel officieels te zijn, simpel briefje is genoeg

Heb je echter een toestelkrediet afgesloten bij je nieuwe bestelling dan kun je hem alleen zelf aannemen. Als je dan niet thuis bent, en niet hebt kunnen herplannen via de tool gaat de koerier weer terug en wordt de bestelling geannuleerd. Daar krijg je dan bericht van. Vervolgens kun je opnieuw bestellen.
Reputatie 6
Badge +17
Is het gelukt met de bezorging, Katja?

Reageer