Beantwoord

Verbinding mobiel valt vaak weg: 'geen bereik'

  • 27 March 2019
  • 6 reacties
  • 162 keer bekeken

Om de haverklap, vooral als ik word gebeld, valt de verbinding weg en krijg ik de mededeling 'geen bereik'. Twee seconden later heb ik dan weer 100 procent bereik.
icon

Beste antwoord door Bart_ 29 March 2019, 10:28

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @manjar Dat is een apart probleem. Gebeurt dit op een specifieke locatie of treedt het overal op? Zou je een zogeheten kruistest voor me willen doen? Dat betekent dat je een andere simkaart in jouw toestel stopt en kijkt wat er dan gebeurt. Omgekeerd ook: stop jouw simkaart in een ander toestel. Gaat het dan wel goed? Zo kan ik bepalen of er iets met je simkaart of toestel speelt.

Verder: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Nee, ik geloof niet dat het met de locatie te maken heeft, maar dat weet ik niet zeker; ik zal er op letten. Ik heb helaas geen andere simkaart. Ik zal een dezer dagen dit proberen als ik bij vrienden ben.
Reputatie 7
Badge +20
Ok, dat is goed. Als het nu specifiek op één locatie is, dan kunnen we kijken naar storingen en/of werkzaamheden op zendmasten in de buurt. Als het echter op diverse locaties gebeurt is het al een stuk minder aannemelijk dat er zoiets aan de hand is. Dan ben ik inderdaad erg benieuwd naar de resultaten van de kruistest. Wat voor een toestel heb je eigenlijk?
Een iPhone 5. Ik denk overigens niet dat het aan mijn toestel ligt. Bij mijn vorige provider deed dit probleem zich nooit voor.
Reputatie 7
Badge +20
Je had dit toestel ook al bij je vorige provider, begrijp ik? Heb je er wellicht een (nieuw) hoesje om? In sommige gevallen kan zo'n hoesje het bereik verminderen, omdat de antenne wordt afgedekt. Die zie je wel eens bij de iets oudere modellen iPhone. Ik wil het zeker niet als oorzaak aanwijzen, maar meer als optie noemen. Ik ben in elk geval erg benieuwd naar de resultaten van de kruistest.
Interessant idee. Ik had inderdaad nooit een hoesje, maar nu wel. Ik zal zien of het verschil maakt, ik heb het er meteen afgehaald om het te testen.

Reageer