Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg

• 28 september 2018
  • 7 reacties
  • 76 keer bekeken

Reputatie 1
Tijdens bellen valt vaak de verbinding weg. Sinds kort heben we ook maar 1 streepje op de iPhone als we in huis zijn. Postcode is 2105RD

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 4 oktober 2018, 13:27

Kijk, dat is duidelijk. Je kan dus overwegen om binnenshuis je toestel op 3G te zetten. Ook een optie is om het bellen via 4G uit te schakelen, zodat je via 3G belt. Voor de duidelijkheid: er kan tussen de verschillende frequenties inderdaad verschil optreden. Dat is hier dus ook het geval.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Dag Wil. Dat is natuurlijk erg onhandig. Kun je de situatie iets verder toelichten en de volgende vragen beantwoorden? Je geeft aan dat je sinds kort binnenshuis minder bereik hebt.
- Speelt dit alleen binnenshuis en zijn er meerdere telefoons in huis waarmee je dit ervaart? Heb je sinds kort een nieuwe telefoon?
- Je geeft aan dat dit sinds kort speelt: het was eerst dus beter? Sinds wanneer speelt dit precies?
- Speelt dit alleen met bellen of ook met data?

Ik kijk ook graag even mee naar de situatie. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 1
Ik heb sinds mei een iPhone X. Daarvoor iPhone 7. Probleem is alleen met bellen. Dit is alleen binnenshuis. Het is bekend dat vodafone minder bereik heeft. Onze buren moeten vaak naar buiten om te kunnen bellen. Dat is voor ons een reden om KPN te gebruiken. Maar ook vanwege KPN compleet samen met xs4all televisie en internet. Ik heb dus het idee dat de dekking KPN de laatste maanden minder is geworden op onze postcode. Ga ik naar onze zoon die in Bennebroek woont heb ik binnenshuis de volledige 4 strepen signaalsterkte
Reputatie 7
Badge +19
Duidelijk. Het bereik zou in principe prima moeten zijn en wat me opvalt is dat je aangeeft dat het probleem alleen met bellen speelt. Zou je eens in je toestel willen controleren of het '4G bellen' wel goed is ingeschakeld? Hier lees je hoe je dat doet.
Reputatie 1
Gesprekken en data staan aan bij schakel 4G in. Bereik is wisselend. Vandaag weer 3 streepjes, gisteren 1. Misschien dat er wat in de omgeving is wat het bereik af en toe stoort. Ik heb in het antenne register gekeken waar de zendmast staat. Voor de 3 dicht bijzijnde zendmasten staat er wel een grote flats tussen masten en onnze woonwijk.
Reputatie 7
Badge +19
Voor de 3 dicht bijzijnde zendmasten staat er wel een grote flats tussen masten en onnze woonwijk.

Zoiets kan inderdaad meespelen. Het signaal van je mobiele telefoon gaat van een zendmast door de lucht naar je mobiele telefoon. 'Objecten' die in de weg staan kunnen hier een negatieve invloed op hebben: het signaal moet dwars door bebouwing, muren en dergelijke materialen heen en dat merk je. Denk ook aan de isolatie van je eigen huis, bijvoorbeeld. Daarom is het bereik binnenshuis in algemene zin vaak een stukje minder dan buiten. Staan de flats er al lang? Je kunt ook proberen om je telefoon eens in te stellen op het 3G- of 2G-netwerk, puur om het verschil eens te ervaren. Ik ben benieuwd wat je ervaringen daarmee zijn.
Reputatie 1
Flats staan er sinds 1974. Op 3G meteen vol bereik
Reputatie 7
Badge +19
Kijk, dat is duidelijk. Je kan dus overwegen om binnenshuis je toestel op 3G te zetten. Ook een optie is om het bellen via 4G uit te schakelen, zodat je via 3G belt. Voor de duidelijkheid: er kan tussen de verschillende frequenties inderdaad verschil optreden. Dat is hier dus ook het geval.

Reageer