Beantwoord

verbinding valt steeds weg

  • 10 July 2019
  • 8 reacties
  • 2135 keer bekeken

Het probleem is dat als ik gebeld wordt of zelf iemand bel, er enkele seconden een normale verbinding is en er wederzijds contact is en daarna de verbinding verbroken wordt. Als ik daarna de persoon terugbel blijft de verbinding meestal wel in stand. Het verbreken vd verbinding gebeurt overigens niet altijd.
Dit is sinds een paar weken aan de gang en is erg hinderlijk. Mijn telefoon heb ik al ruim 3 kwart jaar en heeft het altijd prima gedaan.
Ik heb ook geen nieuwe simkaart of iets dergelijks.
Niets gewisseld. Niets gedaan...
icon

Beste antwoord door SjorsK 14 July 2019, 11:42

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goede middag wijbrandvdsande heeft u de telefoon wel eens uit en aan gezet dat wil nog wel eens helpen 🤔succes.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @WijbrandvdSande, Welkom op het forum. Je telefoon uit en aanzetten kan nooit kwaad, maar durf niet te zeggen of dit het probleem oplost. Heb je dit al getest? Als dit niet helpt, ben ik benieuwd welk toestel je in gebruik hebt. Valt de telefoonverbinding weg op meerdere locaties of bijv. alleen als je thuis bent? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? Zo kunnen we in ieder geval achterhalen of het aan het toestel ligt of aan je simkaart. Als de verbinding ook wegvalt in een ander toestel, kunnen we je een nieuwe simkaart toesturen. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik dit regelen.
Hoi Marina,

Ik heb een Samsung Galaxy 9.
Sinds kort ontvang ik van die sgn. "Smart calls".... Dan staat opeens de naam van diegene die je belt opeens in je scherm, terwijl dit nummer niet in je contacten staat.
Het valt me nu op dat het eigenlijk altijd bij die nummers gebeurt dat de verbinding dan wegvalt.
De verbinding valt niet weg bij personen die in mijn telefoon opgeslagen zijn.
Reputatie 7
Badge +19
@Wijbrandvandersande, Goed dat je dit nog even toelicht. Ik heb zelf geen ervaring en kennis over de Smart calls van Samsung en komt tot nu toe geen oplossing op het internet tegen. Als je Smart calls uitzet via de instellingen, gaat het dan wel goed? Als je graag gebruik wilt blijven maken van Smart calls, zou je jou vraag ook nog eens kunnen stellen op het forum van Samsung. Misschien hebben zij het probleem al vaker voorbij zien komen.

@SjorsK, Jij weet veel over Samsung en hun diensten. Zegt jou dit iets?
Reputatie 7
Badge +21
Smart Call (tijdelijk) uitzetten is een goede test. dit zet je aan/uit in Oproep-instellingen.
Het is daar te vinden als ‘Beller-id en antispambeveiliging’ en klik erop voor aan/uit.

Op de Samsung website vind je meer informatie over Smart Call:
https://www.samsung.com/nl/apps/smart-call/
Reputatie 7
Badge +16
Lijkt mij verdacht veel op een bug of een issue in het cache geheugen of de opgeslagen data. In het eerste geval kan ik niks betekenen, in het tweede geval wel 🙂

Heb je al geprobeerd om het toestel opnieuw op te starten? Het is hier al gevraagd maar niet bevestigd.

Ga anders naar Settings -> Type Smart Call, Open de Smart Call app die verschijnt en voer het volgende uit:
  • Force Stop
  • Clear Cache
Herstart vervolgens de telefoon. Stel dat dit werkt kan je terug gaan naar hetzelfde menu en vervolgens de data clearen (Hiermee gooi je de app leeg).
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wijbrandvandersande/@WijbrandvdSande, Heb je het bericht van @SjorsK nog gelezen? Ik ben benieuwd of je hier nog iets mee gedaan hebt.
Reputatie 7
Badge +19
@WijbrandvdSande, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer