Vraag

Verborgen toestelkosten in bundel contracten 2014 tot en met 30-05-2016

  • 11 March 2019
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Hoe zit dat nou met uitspraak van hoger gerechtshof en wat ik lees bij radar? Het bleek mobiele providers bij de all in abbonementen niet weergaven wat het toestel kostte en dat eigenlijk de providers de kosten voor afbetalen toestel in de bel en internetbundel stiekem verwerkt hadden. Nu heb ik die contracten in mail teruggevonden en staat inderdaad 0.00 euro achter het geleverde toestel met abbonement simkaart. Volgens gerechtshof zit in de abbonementsprijs dus ook die toestelkosten verwerkt. Nu weet ik niet wat ik voor de toestellen betaald heb. Het zijn er 3. 1 blackberry z10 en 2 iphone 5s , 1 van 16gb en 1 van 32gb opslag spacegray. Volgens gerechtshof ben ik dan genept en niet goed voorgelicht door de provider. Want toestellen blijken helemaal niet gratis te zijn. Contracten gingen in op 24-06-2014/24-06-2016 en 1 24-04-2016. Dat valt binnen termijn waar providers eigenlijk sinds februari 2014 meisten specificeren mensen wel voor hun toestellen betaalde. Maar dat zag ik voor het eerst pas sinds december 2017. Dus lijkt mij ik kosten van toestellen terug dient te krijgen wegens jullie eigen niet transparante fout de waarde van de blackberry z10 contract 24-06-2014 een iphone 5s 32gb contract 24-06-2016 en nog een iphone 5s 16gb contract 24-04-2016. Verschillende providers die door klanten zelfs voor kanton zijn gesleept hebben ook hun zaken gewonnen. En ik heb er dus ook gewoon recht op dus laten we het afhandelen zonder al die poespas. Want er staat echt 0.00 euro dus mij nooit bekent gemaakt ik er wel voor betaalde. Ook naderhand heeft kpn mij geen inzicht gegeven. Die blackberry was zelfs nog via hi afgesloten maar dat is overgenomen door kpn. Jullie weten mijn rekeningnummer.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/gratis-telefoon-bij-all-in-abonnement-recht-op-vergoeding/

zie hier de link bij tros radar.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @essie1982, welkom! Heb je ook gelezen dat je in heel veel gevallen juist een korting op je toestel hebt gekregen en dus onder de streep minder hebt betaald voor je toestel? 😉 Je kunt in ieder geval per contract het formulier op onze website invullen en dan kijken we er graag voor je naar.
Nou er staat nergens aangegeven op contract wat ik er voor betaald heb. Dus ook geen weet van een korting. En ben compleetklant die hebben een kortingsregeling wat buiten een eventuele toestelkorting valt. En met mn nieuwe contract van vorig jaar heb ik een tweedehands toestel uitgekozen die standaard bij apple al 250 euro zijn . Ik heb niets geen korting op de huisige toestel gehad. Is gewoon volle pond .
Reputatie 7
Badge +30
Ik bedoel ermee te zeggen dat bijvoorbeeld een Samsung van toen 600 euro kostte, maar als je keek naar het verschil tussen abonnementen met toestel en sim only abonnementen en dat verschil keer het aantal maanden dat je contract liep, deed, je dus bijvoorbeeld maar op 580 euro kwam. En je zodoende dus minder voor het toestel had betaald dan wat je zou hebben betaald als je hem los had gekocht. Heb ik dat zo duidelijk uitgelegd?

Als je de formulieren invult, wordt het in ieder geval helemaal uitgezocht voor je!
Wat is dat nou weer voor een vergelijking. Sim only is altijd goedkoper zonder toestel. Nu nog steeds als je kijk naar abbonements prijs voor de bundels waar telefoon bij zit is het los van het toestel nog steeds duurder dan sim only. Terwijl nu eigenlijk de telefoon echt gekocht wordt 432 euro huawei graphite 10 en dat in 2 jaar in maandelijkse termijnen wordt afgelost zou je dan denken de bundel abbonementen en sim only abbonementen ene gelijke prijs zouden moeten hebben. Alle toestellen worden nu middels krediet afbetaald door klanten. Kosten die des tijds alle jaren tot en met 1 juni 2016 niet gespecificeerd werden. Alleen toestel 0 euro erbij zat zonder toestel aankoop bon van wat de prijs echt was. Nee dat zat toen blijkbaar altijd in de maandbundel abbonement gepropt. En die verborgen kosten moeten de providers aan de klanten terug betalen. Omdat de facturatie aangaf toestel gratis zou zijn. En men hoort niet via een omweg dan te betalen voor het toestel als de facturatie 0 was.
Reputatie 7
Badge +30
Dat is niet helemaal wat ik schreef. Het is zeker logisch dat een sim only abonnement goedkoper is dan een abonnement met toestel. Ik schreef dat als je destijds een abonnement mét toestel aanschafte en je daar de kosten van een sim only abonnement eraf haalde (en dus de kosten voor het toestel overhield), deze kosten in sommige gevallen lager waren dan de kosten voor een los toestel.

Nu nog steeds als je kijk naar abbonements prijs voor de bundels waar telefoon bij zit is het los van het toestel nog steeds duurder dan sim only.
Dat is niet het geval. Zowel sim only als bij een toestel met abonnement betaal je voor het abonnement zelf hetzelfde bedrag. Daar komen dan nog eventuele toestelkosten bij, maar als die afbetaald zijn, betaal je precies hetzelfde voor een abonnement met dan zonder toestel.

Je hebt het formulier inmiddels ingevuld? Dan zal er contact met je worden opgenomen!
Nee die abbonementen nu met toestel zijn 2 aparte bedragen. Je krijgt te zien wat de belbundel of onbeperkte bundel kost los van het toestel. En die zijn nog steeds duurder dan een een sim only. Wat eigenlijk niet moet. Ook die met toestel zou het zelfde abbonement bedrag moeten zijn als de sim only omdat het eigenlijk allemaal sim only is. Alleen kan je er een toestel bij kopen in termijnen . Koopkrediet dus. Net als otto en wehkamp. De abbonementen vroeger bleken de providers de toestellen helemaal niet kosteloos aan te bieden . Maar bleek dat de toestelkosten verwerkt zaten in de all in abbonementen. Dus als wat u zegt de sim only prijs van all in prijs af moest trekken waren het dure telefoontjes. Als ik vanaf 2011 reken. 4x 550 euro. A 2200 euro. Gewoon vaste prijs blijkbaar maakte niet uit wat voor telefoon. Blackberry bold 9780, blackberry z10 , iphone 5s 32gb, iphone 5s 16gb. Terwijl iphones al oud modelen waren. Toen was er al 6. En nieuw 395 euro. Blackberry bold was ook 300 euro nieuw dez tijds ook geen 550. Maar desalnietemin heeft het bij een enkel contract gestaan ja dat ze 0 euro waren . Zat noot een koopfactuur bij inbegrepen. Die abbonementen waren allemaal 45-50 euro. Nooit duurder geweest. Van 11 juni 2011 tot en met 10 juni 2016. Heb ik minstens 700 euro teveel voor die 4 mobieltjes betaald.