Beantwoord

Verbruik mobiele data, meldingen snel achter elkaar

  • 14 May 2021
  • 11 reacties
  • 436 keer bekeken

Normaal krijg je op tijd de waarschuwing van 50%, 75% en 100% verbruikt.

nu kreeg ik deze waarschuwing vandaag alle drie in 3 minuten tijd!

Het kan toch niet zo zijn, dat ik in 3 minuten 1000 me heb verbruikt, terwijl ik mijn telefoon niet eens gebruikte?

Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door RBxx 15 May 2021, 10:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Florabel 

Een smartphone gebruikt ook data in de achtergrond, bijvoorbeeld voor updates. Normaal blijft dat beperkt, maar als het een systeem update betreft kan dat heel veel data zijn. Als voorbeeld: een Android update kan zomaar 1000MB zijn. Zorg daarom dat updates alleen via WiFi plaatsvinden.

@RBxx dat weet ik, mijn telefoon update alleen als deze met het WiFi netwerk is verbonden. 

Reputatie 7
Badge +21

@Florabel heb je al in MijnKPN gekeken naar het geregistreerde verbruik? Daar moet je het terugzien.
Waaraan het gebruikt is zal je daar niet kunnen vinden. I.v.m. privacyregels mag KPN daar niet inhoudelijk naar kijken. Maar jouw toestel doet dat wel, heb je daarin al gekeken naar ‘gegevensverbruik’?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Florabel ,

Dit probleem doet zich op dit moment bij meerdere klanten voor. Je abonnement is niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást je onbeperkte bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je eerst uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt je hoofdbundel gewoon door. 

De SMS die je krijgt kun je dan ook negeren.

 

@Florabel heb je al in MijnKPN gekeken naar het geregistreerde verbruik? Daar moet je het terugzien.
Waaraan het gebruikt is zal je daar niet kunnen vinden. I.v.m. privacyregels mag KPN daar niet inhoudelijk naar kijken. Maar jouw toestel doet dat wel, heb je daarin al gekeken naar ‘gegevensverbruik’?

Roaming geeft maar 757 mb aan. 

Hallo @Florabel ,

Dit probleem doet zich op dit moment bij meerdere klanten voor. Je abonnement is niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást je onbeperkte bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je eerst uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt je onbeperkte bundel gewoon door. 

De SMS die je krijgt kun je dan ook negeren.

 

Het vervelende is wel dat mijn internetsnelheid drastisch is verlaagd. Dus niet te doen op 4G of 5G. Ik ga morgen bellen met kpn. Is denk ik het handigst. 

Reputatie 7
Badge +28

OK, dan is jouw bundel inderdaad helemaal op. 

Hopelijk kom je er morgen telefonisch uit. 

 

Ik hoop dat iemand van kpnmee leest, telefonisch is het niet te doen om contact te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op ons forum @Florabel. Super dat RBxx en Noordzee je al te hulp geschoten zijn. Er is ineens veel van je bundel verbruikt lees ik, maar je hebt geen idee waar het van gekomen is, dat is niet fijn.

@Florabel heb je al in MijnKPN gekeken naar het geregistreerde verbruik? Daar moet je het terugzien.
Waaraan het gebruikt is zal je daar niet kunnen vinden. I.v.m. privacyregels mag KPN daar niet inhoudelijk naar kijken. Maar jouw toestel doet dat wel, heb je daarin al gekeken naar ‘gegevensverbruik’?

Als je je gegevens in je forumprofiel zet, kan ik wel voor je nakijken wat er nog van je bundel over is. Ik kan alleen niet zien wat de 'boosdoener’ is geweest, zoals RBxx ook al vertelde. Wat voor merk en type toestel heb je, en is het al gelukt om in de instellingen te kijken? In je toestel kan je precies nakijken door welke app je MB's verbruikt zijn. Ik verwacht dat dat veel duidelijkheid geeft, zo gauw je dit gevonden hebt. Laat het maar weten, we zoeken hier graag met je mee.

@Alexandra ik heb mijn gegevens ingevuld. Geregistreerd gebruik kan ik niet vinden onder mijn KPN.

de roaming in mijn telefoon geeft aan dat ik 757 mb's heb verbruikt.

Maar het gekke vond ik dat in 3 minuten van 50 naar 100 % verbruik ben gegaan, terwijl ik niets aan het doen was, geen updates. En ik red het altijd met 2000 mb's per maand, op een enkele keer na, maar dan weet ik waar het van komt.

Dus als je het na wil kijken, graag!

Reputatie 7
Badge +19

@Florabel Ik heb er voor je naar gekeken. Je hebt 2000 MB per maand, en ik zie dat deze bundel op is. De bundel wordt op 1 juni weer aangevuld. Ik kan zoals eerder aangegeven helaas niet zien waar het door verbruikt is. Door privacyregels is dit niet voor ons inzichtelijk. Dit kan je wel terugvinden in je toestel. Als je hier deelt wat voor merk en type toestel je hebt, verwacht ik dat anderen je hier wel op weg kunnen helpen met hoe je dit kunt zien. Wat je ook kan doen is even zoeken op google, hoe je in jouw toestel precies je verbruikte data kan nakijken.Â