Beantwoord

Verbruiknotifcaties komen niet overeen met mijn verbruik

  • 11 September 2021
  • 16 reacties
  • 152 keer bekeken

Beste mensen,

 

Ik heb 33% van het totaal aan MB´s verbruikt en krijg een sms van KPN dat 50% verbruikt is.

Krijg een waarschuwing dat bij 100% verbruik het internet langzamer wordt.

Wat gaat hier mis ??? Is de KPN app een experiment of is het betrouwbaar.

Wie helpt ??

 

Een verwende Telfort gebruiker

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 13 September 2021, 11:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Het zal beide niet realtime zijn. Je merkt het meteen als je 100% hebt verbruikt. 

Reputatie 7
Badge +24

Die 33 % die u noemt is misschien ten opzichte van het totaal opgespaarde mb's. Dus ook van voorgaande 2 maanden de overgebleven mb's.

De 50 % waarover KPN het heeft in de sms is misschien ten opzichte van uw maandbundel.

Zou het kunnen dat het zo zit?

Geen idee hoe de app werkt.

Ik schrik van de KPN sms dat ik 50% van mijn bundel heb verbruikt. 

Open ik mijn app klopt dit niet. Vraag ik uitleg bij Klantenservice weet men t niet.

Wat is de meerwaarde van de app? Dat ik weet dat n factuur betaald is ??

De essentiële info hoeveel mb ik heb is belangrijk.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @19bellen ,

Dit probleem doet zich op dit moment bij meerdere klanten voor. Je abonnement is niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást je reguliere bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je eerst uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt je reguliere bundel gewoon door. 

De SMS die je krijgt, kun je dan ook negeren.

 

Geen idee hoe de app werkt.

 

Je kunt dat terugzien door te kiezen voor "Alle bundels bekijken"

 

Zo kun je het terugzien in de Mijn KPN app.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @19bellen, goed dat je hierover navraag doet! Ik kan me namelijk voorstellen dat het even schrikken is als je een sms krijgt dat je 50% hebt verbruikt, terwijl je naar jouw idee nog lang niet zoveel hebt verbruikt. Nu lees ik in jouw bericht dat je een oud-Telfort klant bent. Ik denk dan ook dat we de verklaring hier moeten zoeken. Heb je toevallig onlangs jouw oud-Telfort abonnement vernieuwd en heb je nu een KPN abonnement? Bij Telfort was het zo dat je jouw overgebleven belminuten en data twee maanden mee kon nemen. Bij KPN kan dit niet meer. Maar als je onlangs hebt verlengd, dan kan het zijn dat je nog overgebleven MB's in jouw bundel hebt zitten. Deze worden meegenomen in het overzicht dat je in MijnKPN ziet, maar de sms die je ontvangt gaat alleen over de data in jouw KPN bundel.

Om het concreter te maken een voorbeeld:

Stel je had een oud-Telfort abonnement met 2 GB data per maand. Doorgaans gebruik je minder dan 2 GB per maand en doordat je bij Telfort je MB's twee maanden mee kunt nemen, begon je de maand vaak met 6 GB (2 GB nieuw + 4 GB meegenomen uit de twee voorgaande maanden). Onlangs heb je je abonnement vernieuwd: per 1 september heb je een KPN abonnement met 3 GB per maand. De overgebleven Telfort MB's mag je de eerste twee maanden van jouw nieuwe abonnement nog meenemen, en dus heb je in totaal 7 GB (3 GB nieuw + 4 GB Telfort MB's) te besteden deze maand.

Je krijgt nu een sms dat 50% van de data is verbruikt. In MijnKPN zie je echter staan dat slechts 1500 MB verbruikt is. Jouw KPN bundel is 3 GB. Als daar de helft van verbruikt is (dus 1500 MB), krijg je dus een sms om je te informeren dat jouw bundel voor de helft verbruikt is. De sms die je ontvangt, houdt dus geen rekening met overgebleven Telfort MB's.

Volgende maand heb je dan ook nog een restje Telfort MB's: je kunt nog 2 GB meenemen naar de maand oktober. In totaal heb je die maand dan 5 GB data te besteden. Ook hier geldt dat je bij 1500 MB al een notificatie krijgt dat 50% van jouw bundel is verbruikt, want Telfort MB's worden niet meegenomen in de notificatie. Vanaf november heb je dan geen Telfort MB's meer en zal je zien dat het verbruik in MijnKPN overeenkomt met de notificatie per sms. Als je dan een sms krijgt dat 50% verbruikt is, dan zie je in MijnKPN ook 50%: 1500 van de 3000 MB.

Hopelijk heb ik je zou meer duidelijkheid kunnen geven. :blush:

Reputatie 7
Badge +17

Dit probleem doet zich op dit moment bij meerdere klanten voor. Je abonnement is niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást je reguliere bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je eerst uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt je reguliere bundel gewoon door. 

De SMS die je krijgt, kun je dan ook negeren.

@Noordzee Ik heb je dit bericht nu een aantal keren zien delen en hoewel ik weet dat je hiermee de beste intenties hebt, is deze informatie niet juist. Hoewel dit ‘probleem’ inderdaad heeft gespeeld toen we extra belminuten hebben uitgedeeld, is dit nu niet meer aan de orde.  Er kan om meerdere redenen eerder een verbruiksnotificatie verstuurd worden dan de klant op basis van MijnKPN zou verwachten. In recente gevallen zien we bijvoorbeeld dat het veelal om oud-Telfort klanten gaat waarbij de verbruiksnotificatie van 50% komt op een moment dat minder verbruik in MijnKPN is geregistreerd. Dit komt voor wanneer men recentelijk het oud-Telfort abonnement heeft vernieuwd en nu een KPN abonnement heeft. De oude Telfort MB's worden dan nog twee maanden meegenomen. Na twee maanden zijn er geen Telfort MB's meer om mee te nemen en komt de verbruiksnotificatie op het moment dat je deze volgens het verbruik in MijnKPN zou verwachten.

Ik waardeer jouw bijdrage op het KPN forum enorm en we willen allebei de klanten zo goed mogelijk helpen. Wel zou ik graag zien dat je de informatie in het eerste gedeelte van jouw bericht in de toekomst weg laat. Misschien kan je mijn uitleg meenemen in een standaard antwoord als mogelijk verklaring voor het probleem, daarbij aangevende dat er ook andere verklaringen kunnen zijn. 

Reputatie 7
Badge +28

OK @Denise_ ,

Bedankt voor deze uitgebreide uitleg. :thumbsup_tone4:

Ik ga jouw antwoord bewaren bij mijn standaardantwoorden. 

Dank je Denise. 

Helaas ben ik door je uitgebreid antwoord niet gerustgesteld geworden. 

Net als bij een bankapp wil ik de reële actuele stand weten van mijn geld. Aan toegevoegde fantasie bedragen en verhalen heb ik geen behoefde.

Als voormalig en ingelijfd Telfort klant doelde ik op het gemis van een klantenservice , die mij bij een telefonisch contact voorziet van een geruststellend goed antwoord. Heerlijk als je als klant wordt verwend met een overzichtelijke eerlijke app die mij als klant vooruit helpt.

Het heeft een reden dat mensen in het verleden kozen voor Telfort en of xs4all en niet voor KPN. 

Pamperen...

Word Telfort en xs4all , KPN , en je groeit explosief high in the sky. 

Reputatie 7
Badge +8

@19bellen De klanten service van KPN is ook gewoon telefonisch te bereiken of via chat 

Maar het forum gaat vaak nog beter

Wel als je info over jouw abonnement wilt zullen je jouw profiel moeten invullen dan kunnen ze jouw informatie erbij pakken.



 

Reputatie 7
Badge +17

Als je wilt, kan ik natuurlijk voor je nakijken hoe de vork bij jou precies in de steel zit. Dus met exacte cijfers en niet alleen een hypothetische situatie. Maar dan heb ik wel wat meer gegevens van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Beter is….

Mag ik jouw naam en personeelsnummer eventueel je mobiele nummer hebben om het gesprek met de klantenservice te kunnen voeren.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@19bellen 

Je kunt KPN alleen bellen via 0800-0402. Maar volgens mij ben je daar al lang van op de hoogte. 

Zou je anders je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Reputatie 7
Badge +8

Beter is….

Mag ik jouw naam en personeelsnummer eventueel je mobiele nummer hebben om het gesprek met de klantenservice te kunnen voeren.

 

 

Waar ben je op uit?

Dit soort dingen gebeurde ook niet bij Telfort 

Daar was de klantenservice veel beperkter open 

Als je moderator bent heb je direct contact met KPN en kun je via KPN mijn probleemstelling doorspelen  en mijn probleem helpen te verhelpen.

Om hier te kunnen schrijven moet je toch klant zijn van KPN, toch ?

Met andere woorden, mijn persoonlijke gegevens heb je niet nodig, KPN weet ze al.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@19bellen ze mogen niet standaard gelijk kijken in jouw gegevens daar moet jij akkoord voor geven.

En dat doe je door je informatie te geven waar nu al meermaals om is gevraagd 

Reputatie 7
Badge +17

Om hier te kunnen schrijven moet je toch klant zijn van KPN, toch ?

Je hoeft geen KPN klant te zijn om deel te nemen aan het forum. Bovendien kan je zelf kiezen hoe je wilt inloggen. Door deel te nemen aan het forum geef je ons niet automatisch toestemming om jouw account erbij te pakken. Door het invullen van de gegevens in het profiel geef je ons die toestemming wel, @19bellen. Zonder de gevraagde gegevens mag ik jouw account niet raadplegen, zoals @Roos79 ook aangeeft, en kan ik je helaas niet verder helpen.