Beantwoord

Vereisten bij verlengen met toestelkrediet

  • 16 October 2020
  • 1 reactie
  • 58 keer bekeken

Te gek voor woorden, wil mijn abonnement verlengen.

 

Al jaren klant van KPN maar nu ivm de iPhone 12 pro gaan de eisen me té ver!

Men vraagt zo'n gevoelige privacy informatie!

Terwijl in onze situatie alles al jaren bij KPN gehuisvest is!!!

Conclusie : iphone bij Apple store kopen en niet bij KPN in combinatie met abonnement!

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 23 October 2020, 10:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het forum @Haardhout.

De Wet op het financieel toezicht (Wft) geldt per 1 mei 2017 ook voor het kopen van een telefoon met een gespreide betaling. De overheid heeft bepaald dat als je gespreid wilt betalen, je eigenlijk een vorm van krediet aangaat. Een lening dus. Wij zijn, bij een toestelkrediet van € 250,- of meer verplicht om het op te nemen in het BKR-register.

De overheid wil met deze regels voorkomen dat consumenten hun schulden niet kunnen terugbetalen en in financiële problemen komen.

Om erachter te komen of je de lening kunt terugbetalen, checken we je inkomsten, uitgaven en eventuele schulden. Dat doen we met de Inkomens- en lastentoets en de BKR-check. Alle telecomproviders moeten voldoen aan strengere regels en deze  vragen stellen. Ongeacht of je al jaren klant bent bij een provider of een nieuwe klant bent. Meer informatie lees je hier: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/gespreid-betalen.htm

Ik hoop dat ik je hiermee wat inzicht heb kunnen geven in het hoe en waarom.