Beantwoord

Verhoging abonnement

• 14 maart 2018
  • 3 reacties
  • 192 keer bekeken

Ongeveer anderhalf jaar geleden besloot ik mijn abonnement te verlengen.
Ik ging hiervoor samen met mijn moeder naar de Kpn winkel in den bosch.
Ik koos ervoor om een samsung galaxy s7 edge uit te kiezen bij het verlengen van mijn abonnement.
De eerste paar maanden ging het goed, ik kreeg facturen met bedragen waar ik mee akkoord was gegaan in de winkel.
Echter na een aantal maanden begon het bedrag steeds hoger te worden.
Mijn abonnement was eerst 35 euro en nu betaal ik meer dan de helft extra.
Ik heb hier al eens telefonisch contact over gehad.
De medewerker die ik toen aan de telefoon kreeg mag wat mij betreft zeker een andere toon opzetten tegen klanten.
Ze vertelde me dat ik maar beter op had moeten letten bij het verlengen van mijn abonnement en dat het verhoogde bedrag komt door de toestelkosten.
Ik vind dit zeer frappant aangezien er in mijn factuur bii toestelkosten: nvt staat. Wat in mijn woordenboek niet van toepassing betekent.

Later belde ik nogmaals met deze klantvriendelijke mevrouw. Ik was op vakantie in Spanje en had mijn rekening uitgesteld via de Kpn app zodat ik dat in Nederland kon betalen.
Ik was vergeten op welke datum ik de afspraak had gezet en kon het nergens terug vinden.
Toen ik aan mevrouw vroeg of ze dit voor mij kon zien kreeg ik het antwoord dat ik maar gewoon op tijd moet betalen.
Beste Kpn jullie bieden toch niet voor niks een uitstelling van betaling aan?

Uiteindelijk ben ik maar opgehouden met me afvragen hoe mijn abonnement zo verhoogd kan zijn. Ik besloot om spotify bij mijn abonnement te nemen via de kpn app.
Hier betaal je dan voor, spotify heeft nooit gewerkt met de code die ik van jullie kreeg.
Geldtrekkerij is het.
Ik zou graag een e-mail adres willen waar ik naar kan mailen want ik begin een grote hekel te krijgen aan kpn.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 18 maart 2018, 11:21

Beste @Jm01050, welkom! Wij hebben geen e-mailadres, maar je kunt op deze manier ook in contact komen met ons.

Heb je het contract nog dat je op 23-09-2016 ondertekend hebt? Daar staat op dat het abonnement €64 per maand kost, maar dat jij per maand €59 gaat betalen. Het abonnement ging in maart 2017 in, omdat je oude contract nog tot dan liep. Ik zie dat je eerst een Vooral Internet Standaard abonnement had en die was inderdaad flink goedkoper. Je hebt nu een Zorgeloos abonnement met o.a. onbeperkt bellen. Dat is dus de reden dat je na het ondertekenen van je contract nog een lager bedrag had: dat was je oude abonnement.

Voor wat betreft het gesprek over de uitstel van betaling: daar kan ik helaas geen gegevens van terugvinden. Ik weet dus niet wat er besproken is 😞. Normaliter helpen we je hier gewoon mee, dus vreemd als dat niet gebeurd is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Als laatste je punt over Spotify: ik heb nog niet eerder gehoord, dat het niet werkt via ons. Ik zie dat je het nu niet meer hebt, dus ik kan je daar nu ook niet meer bij helpen helaas. Mocht je er toch nog eens voor kiezen om Spotify te nemen, laat het dan gerust weten.

Als je andere vragen hebt, geef je dan een gil?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Vervelend dat dit gebeurd is! Ik kan het abonnement nog tot 14 dagen na aanvraag aanpassen, maar nu is dat helaas echt te laat. Je zit er dus toch aan vast, ben ik bang. Het heeft er ook mee te maken dat het Vooral Internet abonnement niet meer beschikbaar was op het moment dat de verlenging ingevoerd werd. We hebben jaarlijks nieuwe abonnementen en daar kan je dan op zo'n moment uit kiezen.

Is de Compleet registratie in het gezin nu wel in orde? Staat iedereen geregistreerd zoals het zou moeten?

Als laatste voor wat betreft Spotify: ik zal je tegemoetkomen en €15 crediteren. Dat krijg je op de volgende factuur in mindering gebracht. Daarnaast is het het overwegen waard om Spotify toch via KPN te nemen. Je betaalt nu namelijk €9,99 per maand en via KPN wordt dat €8,99 per maand. Als je daarvoor kiest en je loopt toch ergens tegenaan, laat het me dan vooral weten. We helpen je dan graag verder!
Hi Marcia,

Het probleem is dus dat ik met uw collega had afgesproken dat ik hetzelfde abonnement wilde.
Ik bel nooit dus onbeperkt bellen was niet nodig en internet had ik genoeg.
Uw collega heeft nog met mij nagekeken of ik meer mb's of belminuten nodig had en zij gaf aan dat dat onzin was.
Ik heb in de winkel mijn handtekening gezet maar geen papieren contract meegekregen.
Ik kreeg ook mailtjes binnen van het abonnement van mijn zusje. Die op naam van mijn moeder stond? Hadden ze foutief ook op mijn naam gezet. Plus dat er een vreemd nummer in onze familielijst stond in plaats van mijn nummer. Om elkaar gratis te bellen en mb's te geven. Ik heb het idee dat er zoveel langs elkaar heen loopt bij Kpn.
Er is mij dus een abonnement gegeven die ik niet wilde. En hier kwam ik dus pas achter toen mijn oude abonnement verliep.

Om terug te komen op Spotify. Ik kreeg constant een foutmelding waardoor ik hem stop gezet heb en via Spotify zelf een account heb aangemaakt.
Ik heb dus een tijd betaald voor iets wat niet werkte. Ik zou graag willen weten of ik mijn geld terug kan krijgen.
Reputatie 7
Badge +28
Beste @Jm01050, welkom! Wij hebben geen e-mailadres, maar je kunt op deze manier ook in contact komen met ons.

Heb je het contract nog dat je op 23-09-2016 ondertekend hebt? Daar staat op dat het abonnement €64 per maand kost, maar dat jij per maand €59 gaat betalen. Het abonnement ging in maart 2017 in, omdat je oude contract nog tot dan liep. Ik zie dat je eerst een Vooral Internet Standaard abonnement had en die was inderdaad flink goedkoper. Je hebt nu een Zorgeloos abonnement met o.a. onbeperkt bellen. Dat is dus de reden dat je na het ondertekenen van je contract nog een lager bedrag had: dat was je oude abonnement.

Voor wat betreft het gesprek over de uitstel van betaling: daar kan ik helaas geen gegevens van terugvinden. Ik weet dus niet wat er besproken is 😞. Normaliter helpen we je hier gewoon mee, dus vreemd als dat niet gebeurd is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Als laatste je punt over Spotify: ik heb nog niet eerder gehoord, dat het niet werkt via ons. Ik zie dat je het nu niet meer hebt, dus ik kan je daar nu ook niet meer bij helpen helaas. Mocht je er toch nog eens voor kiezen om Spotify te nemen, laat het dan gerust weten.

Als je andere vragen hebt, geef je dan een gil?

Reageer