Beantwoord

Verkeerd bedrag factuur na verlenging abonnement

  • 5 December 2019
  • 16 reacties
  • 168 keer bekeken

Reputatie 1

Onlangs heb ik mijn abonnement verlengd. 
Daarna kreeg ik een nieuwe factuur. 
Alleen is deze hoger dan verwacht. 
ruim 35 euro ipv 22 euro volgens contract. 
Na 2X contact via 1200 wordt mij verteld dat er nog een overgang is in verband met nummerbehoud. ( ik had hiervoor al een KPN abonnement)
En dat de korting nog niet verwerkt is.

Nu moet ik de volgende factuur maar afwachten, en als het dan nog niet klopt, dat ik maar weer contact moet opnemen. 
Dus met andere woorden eerst maar betalen en  afwachten of het goed gaat. 
Ik mag toch verwachten van KPN dat een verlenging van een abonnement toch niet al te moeilijk zal zijn. 

Nu moet ik hier zelf achteraan en in de gaten houden of het allemaal goed komt. 
Dit voelt niet als klantvriendelijk en geeft mij het gevoel dat de klant het zelf allemaal moet regelen. 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 15 December 2019, 17:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @BlitsXpress, welkom! Het is mogelijk dat je verlenging pas verwerkt was toen de factuur al opgemaakt was, kan dat? Je krijgt sowieso het teveel betaalde bedrag terug, maar ik kan me voorstellen dat je liever wilt dat het gewoon in één keer geregeld is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en je 06-nummer? Dan kijk ik graag even met je mee. 

Reputatie 1

Beste Marcia,

profiel heb ik aangevuld. 
volgens mij is de verlenging nog niet helemaal geregeld. 
Ik heb nog steeds 2 nummers staan in de app. 
 

mvg

matthijs 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik zie op de factuur twee perioden staan, namelijk van 9.11 t/m 30.11 de correctie van het oude naar het nieuwe abonnement en van 1.12 t/m 31.12. Daarom is het bedrag hoger. De volgende factuur zal van 1.1 t/m 31/1 zijn en daar staat dan alleen het bedrag voor één gehele maand op. 

Wat bedoel je trouwens met ‘ik heb nog steeds 2 nummers staan in de app'?

Reputatie 1

Ik heb er een screenshot bij gedaan van de app gegevens. (Het gaat om het bovenste nummer)
misschien een tijdelijk nummer ivm nummerbehoud. 
 

Maar het gaat er mij om dat ik mijn abonnement verleng en dat er nu meer wordt gerekend dan afgesproken. 
Volgens het contract is het maandbedrag €22 en niet €29,50 zoals in de app/site vermeld wordt. 
Ik mag er vanuit gaan dat als ik bij het vorige abonnement €21,30 betaal en ik ga over op een  nieuw abonnement voor €22.- dat ik tussentijds niet meer hoef te betalen. 
 

mvg 

Matthijs

Reputatie 1

Nog even een aanvulling. 
Ik zie dat inderdaad de correctie is toegepast. 
echter het maandbedrag is te hoog, hier is de korting niet op toegepast. 
Dus daarom is het bedrag te hoog. 
blijft nu alleen de vraag over, waarom de korting nog niet is verwerkt. 
 

Met vriendelijke groet, 

Matthijs 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb er een screenshot bij gedaan van de app gegevens. (Het gaat om het bovenste nummer)

Ik zie geen screenshot:sweat_smile: .

 


Maar het gaat er mij om dat ik mijn abonnement verleng en dat er nu meer wordt gerekend dan afgesproken. 
Volgens het contract is het maandbedrag €22 en niet €29,50 zoals in de app/site vermeld wordt. 

Ik zie inderdaad dat er van 29,50 euro uit wordt gegaan. Is met jou 22 euro afgesproken? Staat dat ook in de bevestiging die je van ons hebt gekregen?

 

Reputatie 1

Ik heb dit op het contract staan wat ik bij de Mediamarkt heb afgesloten. 
deze heb ik thuis liggen. 
Die zal ik nog toevoegen. 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Screenshot toevoegen werkt niet. 
kan ik eventueel het contract mailen?

Reputatie 7
Badge +30

Ja, dat mag ook. Ik stuur je een privébericht met informatie!

Reputatie 1

Kopie heb ik gemaild. 
overigens is dat 2e nummer op mijn app:

***

 

Admin: 06-nummer verwijderd en opgeslagen in je profiel

Reputatie 7
Badge +30

Ontvangen, bedankt! Ik heb een mail naar onze backoffice gestuurd met het verzoek dit aan te passen. Ik ga er vanuit dat dit binnen een paar werkdagen geregeld is. Voor wat betreft dat tweede nummer: klopt het dat dat inderdaad om nummerbehoud gaat? Dit wordt een abonnement met nummer 06-*****384. Dat lijkt allemaal prima in orde! 

Reputatie 1

Fijn, ik hoop dat dat dan opgelost wordt. 


Dat nummer 06*****384 is een nummerbehoud van een nieuwe abonnement( kids-Sim)

Ook heb ik een 2e kids-Sim afgesloten met nummerbehoud voor 06*****811

Dus dat staat los van mijn verlenging. 
 

Met vriendelijke groet, 

matthijs 

Reputatie 7
Badge +30

Inmiddels staat de 7,50 euro Hussel korting ook op je mobiele abonnement verwerkt! Deze staat er per 12 december op. Je krijgt op de volgende factuur een correctie vanaf die datum. Mocht je, nu of later, nog vragen hebben, weet je ons te vinden! 

Reputatie 1

Beste Marcia,

Inmiddels de nieuwe factuur ontvangen voor januari. 
Daar staat inderdaad de correctie vanaf 12 december. 
Echter is de verlenging in november gedaan. 
Er is dus geen correctie uitgevoerd voor de eerdere periode. ( november en december). 
Dit is ook te zien op de factuur van december. 
 

Met vriendelijke groet, 

Matthijs

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie het! Het is me niet helemaal duidelijk wat hier de reden van is, dus ik heb eenmalig 7,50 euro gecrediteerd!