verlengaanbod veel duurder dan lopende abonnement

• 11 september 2017
  • 7 reacties
  • 1217 keer bekeken

mijn abonnement verloopt bijna na 24 maanden. nu betaal ik 27,67 voor een abonnement (10.000 mb en 400 sms/min bij kpncompleet + iphone (dus verdubbeld, eigenlijk 5000mb + 200min/sms)), maar bij alle verlengvoorstellen ben ik veeeel meer geld kwijt voor minder mb's . Dat is toch raar, overstap naar andere provider gaat dus gebeuren, vrees ik, want de extra's van kpn compleet gebruik ik verder niet.
een aanbod op maat heb ik niet gezien, want ook al gebruik ik niet alle mb's het voelt raar om bijv een soortgelijk bedrag te betalen maar dan voor 2 GB wat in mijn gebruik net op het nippertje is.

7 reacties

Reputatie 7
Tja, nieuwe abonnementen worden doorgaans niet goedkoper dan hun voorgangers. Daarom heb ik mijn abonnement gewoon door laten lopen. Nu al bijna 4 jaar na de einddatum van de minimum contractperiode. Scheelt me 40 % t.o.v. het vergelijkbare huidige abonnement.

Het 'verlengaanbod' geeft 1 van de huidige abonnementen op basis van je gemiddelde gebruik qua bellen/sms/internet.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Esther, welkom! Wat je aangeeft klopt inderdaad. De huidige abonnementen zijn minder voordelig dan je huidige abonnement. Ligt ook een beetje aan het toestel dat je zou kiezen en hoeveel je als eenmalig bedrag kiest maar als je wat willekeurige iPhones bekijkt dan betaal je over het algemeen meer dan nu. Hoewel ik je niet graag zie gaan kan ik helaas niets aan de prijzen veranderen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust!
Badge
Ik zit in hetzelfde schuitje Esther!

Ik betaal voor mijn iphone inmiddels zelfs €47,74 voor 5500mb & 200 min/sms en heb ook nog ongeveer €250 aanbetaald. Daarvoor had ik een abonnement dat verspreid over 2 jaar nog goedkoper was dan een los toestel(galaxy S4), heel veel spijt dat ik toen verlengd heb maar dat is achteraf.

De prijzen bij KPN zijn sinds de afschaffing van Hi echt gigantisch de lucht ingegaan t.o.v. andere providers. Ik heb de afgelopen 15 jaar een aantal keren gewisseld tussen Hi en KPN en daarbij waren de prijzen altijd goed. De prijsstelling van nu is iets wat ik absoluut niet verwacht had want het waren in principe dezelfde partijen. Beide ouders en mijn zus zijn vanwege de prijzen al overgestapt naar andere providers en hebben ook daar een goede klantenservice en voldoende bereik, ik ben bang dat ik ze ga volgen. Als ik jou was zal ik zeker overstappen naar een andere provider! Tele 2 bijvoorbeeld, die hebben altijd een erg net aanbod voor zowel nieuwe als bestaande klanten!

KPN komt altijd met allerlei 'voordelen' die je er 'gratis' bij krijgt maar mogelijkheden om de prijs te verlagen bestaan blijkbaar niet meer. Bij een persoonlijk verlengaanbod kan je absoluut niet meer van een 'aanbod' spreken. De prijs is vrij hoog en je kan alleen nog maar kiezen tussen veel te veel of veel te weinig mb's. Ik mag bijvoorbeeld al een tijdje verlengen en mijn abonnement loopt (nadat mij een wettelijk verboden abonnement was aangesmeerd van 29 maanden) nu inmiddels nog tot eind oktober. Als mij aanstaande vrijdag een goed aanbod kan worden gedaan blijf ik nog wel even maar ik heb geen hoge verwachtingen.

Ik weet niet waar jou toestel wensen liggen maar wat wel een geinig voorbeeld is... de iPhone 7 is bij KPN zogenamd "nu in prijs verlaagd". Even een vergelijking.
Bij een 2 jarig abonnement van 10gb(veel te veel) en onbeperkt bellen/sms(ook al niet nodig) betaal je bij:
KPN als bestaande klant: €1348,24 (let op! dit is "nu in prijs verlaagd")
Tele 2 als nieuwe klant: €1132,25

Dat is een verschil van €216 voor exact hetzelfde product(toestel+abonnement)! Laat je dus niet misleiden en vergelijk goed!

Ik hoop hartelijk voor je dat ze jou(en mij) nog een goed aanbod kunnen doen om je te houden als klant. Anders moet je gewoon afscheid nemen.

Thijs
Reputatie 7
Tja, nieuwe abonnementen worden doorgaans niet goedkoper dan hun voorgangers...Dat ben ik toch niet met je eens. Ik heb mijn mobiele telefonie niet bij KPN ondergebracht en kan dus niet over het KPN aanbod praten, maar bij de concurrent -je weet wel welke- ben ik bij het verlengen van mijn sim-only abonnement tot nu toe altijd goedkoper uit geweest en is de bundel alleen maar groter geworden.
Momenteel betaal ik €17,49 voor onbeperkt bellen binnen de EU met 120 minuten vanuit Nederland naar de EU en 5GB data.

Kan je je voorstellen, dat is zelfs 1 Eurocent minder dat dat ik bij KPN zou betalen voor "BelOnbeperkt Altijd" via de vaste lijn. Toch raar dat er nog steeds mensen zijn die dat pakket afnemen.
Reputatie 7
...Dat is een verschil van €216 voor exact hetzelfde product(toestel+abonnement)! Laat je dus niet misleiden en vergelijk goed!...Maar let op, prijs is niet het enige criterium.

En dan zal je maar net in een gebied wonen waar de dekking niet goed is.

Badge
Maar let op, prijs is niet het enige criterium.
En dan zal je maar net in een gebied wonen waar de dekking niet goed is.

Je beseft dat dit informatie is van een jaar geleden?
Reputatie 7
Leuk dat je met zo'n plaatje komt maar in praktijk is het heel andersHoe anders dan?
Weet dat ik mijn mobiele abonnement niet bij KPN heb ondergebracht, dus je hoeft je niet in te houden.
Dat plaatje komt van http://www.4gdekking.nl en ik besef me dat de informatie een jaar oud is.

Reageer