Beantwoord

Verlengen abbonement: van compleet naar hussel of niet?

  • 7 January 2020
  • 11 reacties
  • 273 keer bekeken

Badge

beste hulp.

ik mag binnenkort mijn gsm abbo verlengen.

ik ben "compleet” met  oa dubbele data en spotify dus.

als ik naar hussel ga ben ik dat kwijt begrijp ik.

ik ben van plan niks te verlengen en een nieuwe losse gsm te kopen

wat gebeurt er met de rekening,wordt die minder omdat ik nu nog betaal voor mijn gsm?

mvgr r.jansen

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Noordzee 8 January 2020, 20:00

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Mcrein ,

Het klinkt als een goed plan om niet te verlengen, maar gewoon het abonnement te laten doorlopen op de oude voorwaarden. Zodra jouw oude telefoon volledig afbetaald is, vervalt dat gedeelte van de kosten. Je betaalt dan alleen nog de prijs van het abonnement op de oude voorwaarden.  Jouw rekening wordt dus lager. Op deze pagina kun je alle tarieven terugvinden: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/tarieven.htm

Als je ergens een nieuwe telefoon koopt en daar het SIM-kaartje in stopt heb je een mooie nieuwe telefoon die je op de oude voorwaarden kunt gebruiken. 

 

Voor de volledigheid ook nog even de voordelen van KPN Compleet en KPN Hussel naast elkaar. 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Mcrein Welkom hier en goed dat je je vraag op het KPN Forum stelt. Het klinkt alsof je goed hebt nagedacht over de zaken. Je hoeft ook zeker je abonnement niet te verlengen als je nu tevreden bent. Een nieuw toestel kun je ook los aanschaffen. Als je je telefoon via ons hebt aangeschaft met je huidige abonnement dan is deze na 24 maanden afbetaald. De maandelijkse aflossing zal dan ook komen te vervallen en je betaalt dan enkel de abonnementskosten. Bij een aantal oudere abonnementen waren toestelkosten en abonnementskosten bij elkaar inbegrepen: als dat bij jou zo is dan is er vanuit ons nog even actie nodig. 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Dan kijk ik dat nog even voor je na. 

Badge

Hij deze alles ingevuld 

Reputatie 7
Badge +20

Yes, dank @Mcrein Het nummer dat eindigt op ...16 is een Zorgeloos Standaard-abonnement uit 2017. Daar zullen de toestelkosten na 24 maanden wordt stopgezet!  

Reputatie 7
Badge +28

@Mcrein Dan zijn die 24 maanden nu al voorbij. Dus als het goed is, betaal je nu al maandelijks minder. 

Badge

Nog een vraag als jullie tijd hebben. 

Mijn vrouw heeft ook een abbo bij kpn op mijn naam staan, mobiel zonder mb's. Als ik die verleng met een abbo met dat en gsm.

Hou ik dan wel de voordelen van compleet of ook niet? 

Badge

Dat moet data zijn 

Reputatie 7
Badge +28

Dat abonnement gaat dat onder de KPN Hussel-voorwaarden vallen, daar krijg je geen verdubbeling van MB’s op. Wel blijven de andere voordelen bestaan zoals gratis onderling bellen. 

Reputatie 7
Badge +20

@Mcrein Dan zijn die 24 maanden nu al voorbij. Dus als het goed is, betaal je nu al maandelijks minder. 

Nee, dat is niet het geval.De 24 maanden zijn nog niet voorbij en je kunt uiteraard in MijnKPN zien wanneer de einddatum van het contract is. 

 

Dat abonnement gaat dat onder de KPN Hussel-voorwaarden vallen, daar krijg je geen verdubbeling van MB’s op. Wel blijven de andere voordelen bestaan zoals gratis onderling bellen. 

Dit vanzelfsprekend wel correct. :) Kun je met dit antwoord uit de voeten, @Mcrein ? 

Badge

👍, helemaal tevreden met de hulp. Alles duidelijk. 

Reputatie 7
Badge +28

Yes, dank @Mcrein Het nummer dat eindigt op ...16 is een Zorgeloos Standaard-abonnement uit 2017. Daar zullen de toestelkosten na 24 maanden wordt stopgezet!  

Hoi @Bart_ , Ik heb natuurlijk geen inzage in de abonnementsgegevens, maar ik was uitgegaan van het door jou genoemde jaartal 2017. 😜 Jij weet mij soms aardig in de luren te leggen! 😂

Reageer