Beantwoord

Verlengen en einde Spotify via KPN

  • 9 September 2019
  • 7 reacties
  • 328 keer bekeken

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuw abonnement te nemen (verlengen). Ik bezit nog een abonnement met Spotify premium als 'gratis' onderdeel. Verlengen is geen probleem. Ik vroeg me alleen af,

  • wanneer ik dat doe, hoe lang het duurt totdat ik mijn spotify account weer kan koppelen aan een nieuw abonnement (buiten kpn om).
  • Daarnaast, als dat is voltooid, krijg je daar bevestiging van per mail?
  • Als laatste, is het ook mogelijk om afschrijvingen van kpn op dezelfde dag te laten plaatsvinden?
Ik stond er niet om te springen om 8-12 minuten in de wacht te hangen, dus ik dacht, laten we het zo eens proberen.
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 12 September 2019, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Hallo @038A28, welkom hier op het forum 🙂 Ik zie dat je hierover gisteren toch al telefonisch contact hebt gehad met een collega van me. Daarbij is een verlenging overeengekomen, waarbij de andere vragen volgens de aantekening ook zijn beantwoord. Heb je daar genoeg informatie aan? Als ik nog iets voor je kan doen hoor ik het graag.
Hallo @038A28, welkom hier op het forum 🙂 Ik zie dat je hierover gisteren toch al telefonisch contact hebt gehad met een collega van me. Daarbij is een verlenging overeengekomen, waarbij de andere vragen volgens de aantekening ook zijn beantwoord. Heb je daar genoeg informatie aan? Als ik nog iets voor je kan doen hoor ik het graag.
Het is me inderdaad duidelijk. Bedankt voor je antwoord.
Reputatie 7
Graag gedaan. Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂
Ik heb zojuist bijna 50 minuten met de klantenservice moeten bellen om het volgende probleem wat inzichtelijker te krijgen. Wat is het probleem?

Ik heb 2/3 jaar geleden een abonnement afgesloten waar Spotify Premium 'gratis' bij in zat. Nu wil ik overstappen naar Spotify Family. Ik heb mijn abonnement verlengt en Spotify Premium zou rond de 1e van de maand worden teruggezet naar een Spotify Free account. Het is inmiddels de 3e van oktober en enkele weken na het verlengen van mijn mobiele abonnement.

De spotify-tool die de klantenservice gebruikt gaf aan dat het account niet langer onder Premium valt en is teruggezet naar Free. Je wordt vervolgens doorverwezen naar Spotify zelf want wij als klantenservice kunnen niks, we hebben alleen de spotify-tool. Terwijl er onder mijn profiel op de website van Spotify staat dat je met vragen over het abonnement, bij de partner in kwestie moet zijn, jullie dus.

Ik heb een chat gestart met Spotify en zij wisten mij te vertellen dat het abonnement verloopt op de datum van de betaling (dit is blijkbaar een geautomatiseerd proces). Dus niet rond de 1e van de maand of een week na het opzeggen.

Hoewel ik er alle begrip voor heb dat wanneer je de mogelijkheden niet hebt om een probleem op te lossen, schiet het mij als klant in het verkeerde keelgat dat er verder niets met dit soort situaties wordt gedaan. Daarnaast, als je een mobiel abonnement verlengt met Spotify Premium naar een nieuw mobiel abonnement ook met Spotify Premium kan dit in enkele dagen geregeld zijn (is mij verteld).

Ook wordt KPN genoemd als Partner van Spotify. Dan mag ik toch verwachten dat jullie een ingang hebben bij dit bedrijf om ervoor te zorgen dat de juiste informatie beschikbaar is? ipv heen en weer gestuurd te worden.

Dit forum staat vol met problemen/vraagstukken die gerelateerd zijn aan die van mij. Ze dateren van meer dan een jaar terug, maar nergens is te vinden wat nou de stappen zijn die je kunt volgen of is het voor de klantenservice (telefoon) duidelijk wat er bij komt kijken.

Als je dat allemaal bij elkaar op telt, kan je maar 1 ding concluderen; De klantenservice van KPN is waardeloos als het gaat om Spotify en zijn abonnementen.

Ik ben niet op zoek naar dat gejammer dat mijn probleem wordt begrepen, ik verwacht verbetering. Wat kunnen jullie daarin betekenen?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi 03, ik heb je nieuwe bericht even samengevoegd met je bestaande topic. Dat is beter voor het overzicht. Omdat Jasper op dit moment afwezig is, krijg je antwoord van mij. Even zodat ik het goed begrijp: je hebt je mobiele abonnement verlengd naar een abonnement zonder Spotify. Zodat je, als jouw account weer Free is, Spotify Family kunt aanvragen, klopt dat?

In deze gevallen valt het account, zoals Spotify zelf ook aangaf, terug naar Free op de betaaldatum (de datum dat het origineel geactiveerd is). Dat kan dus maximaal een maand duren. Excuses dat dit door de medewerker niet goed is aangegeven. Is die maand al voorbij, of nog niet? Als het wel zo is, laat het even weten, dan ga ik er achteraan. Want dan hebben we inderdaad een ingang bij Spotify om dat te laten rechtzetten.
Dit is ongelofelijk. Ik spreek toch geen Grieks? Bovendien staat dit los van mijn eerste topic. Ik beklaag me over jullie dienstverlening en wil duidelijk maken dat ik elke keer een ander antwoord krijg. De vraag is duidelijk, wanneer gaan jullie orde op zaken stellen? Ik voel me niet serieus genomen door je antwoord Erik.
Reputatie 7
Badge +30
Je geeft aan dat je initieel met de klantenservice hebt gesproken en welk antwoord daarin is gegeven. Zoals ik ook aangeef is dat antwoord niet correct. Daarvoor mijn excuses. Het kan eens voorkomen dat een medewerker zich vergist of misschien nog nieuw is. In dat opzicht nemen we feedback zoals het jouwe zeker mee. Maar van 'orde op zaken stellen' is geen sprake. Er is hier een proces voor dat in de overgrote meerderheid van gevallen ook prima werkt. In de de kleine hoeveelheid aan gevallen waarin het niet goed loopt pakken we dat individueel op. Daarom dus ook mijn vraag. Want als het nog niet verholpen is, dan pak ik dit individueel nu met je op om te zorgen dat je alsnog zo snel mogelijk je Spotify account kun gebruiken met Family.