Beantwoord

Verlengen kan i.p.v. 6 maanden nog maar 4 maanden van tevoren

• 1 december 2016
  • 16 reacties
  • 1270 keer bekeken

Reputatie 1
KPN past zomaar de termijn aan. I
icon

Beste antwoord door Marcia_ 2 december 2016, 19:23

Hallo Rob, het is inderdaad (weer) 4 maanden! In het verleden was dit ook altijd 4 maanden. We hebben het een hele tijd terug gewijzigd naar 6 en nu is het weer 4 geworden.

Er is namelijk met de nieuwe abonnementen een wijziging ingegaan: je nieuwe contract en abonnement gaat namelijk niet in per datum van de verlenging, maar pas wanneer het oude contract is afgelopen. Stel je verlengt een half jaar voor het einde van je contract, moet je dus nog een half jaar met je oude abonnement en daarna gaat je nieuwe abonnement pas lopen. Dat vonden wij niet wenselijk. Onder andere daarom hebben we de termijn weer aangepast naar 4 maanden. Heb ik het je zo iets duidelijker kunnen maken?
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Rob, het is inderdaad (weer) 4 maanden! In het verleden was dit ook altijd 4 maanden. We hebben het een hele tijd terug gewijzigd naar 6 en nu is het weer 4 geworden.

Er is namelijk met de nieuwe abonnementen een wijziging ingegaan: je nieuwe contract en abonnement gaat namelijk niet in per datum van de verlenging, maar pas wanneer het oude contract is afgelopen. Stel je verlengt een half jaar voor het einde van je contract, moet je dus nog een half jaar met je oude abonnement en daarna gaat je nieuwe abonnement pas lopen. Dat vonden wij niet wenselijk. Onder andere daarom hebben we de termijn weer aangepast naar 4 maanden. Heb ik het je zo iets duidelijker kunnen maken?
Ik vind dat niet eerlijk eigen want ik had tijdje terug nog contact met jullie en zeiden dat ik 11 januari kon verlengen en nu mag ik nog langer wachten. En mijn contact was 3 maanden geleden!
Ben er niet tevreden over en weet niet of ik nog bij jullie blijf. Ik heb ook geen informatie niks erover gehad dat dit zou gebeuren.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Soesje, ik snap dat je hier van baalt. Het eerder verlengen maakt geen deel uit van de voorwaarden van het abonnement, daarom is deze wijziging niet vooraf gecommmuniceerd. Marcia legt de beweegredenen hierboven uit. Het spijt me dat dit voor jou zo slecht uitkomt. Hopelijk besluit je toch bij KPN te blijven!
Reputatie 1
Waarom verteld KPN steeds een ander verhaal. Wettelijk gezien mogen particuliere contracten niet langer lopen dan 24 maanden en volgens KPN is dit de reden geweest waarom het is veranderd. Dat betekend dat mijn vorige contract te lang loopt en dit mag volgens de wet niet.
Reputatie 1
En dan nog iets, het eerder verlengen mag dan wel geen deel uitmaken van voorwaarden! Maar voor 18 maand terug is dit wel zo verkocht aan de klant. Er werd duidelijk verteld bij al onze abonnementen, na anderhalf jaar mag u al verlengen en gaat direct uw nieuwe abonnement in. Het staat dan wel niet in de voorwaarden maar een mondelinge overeenkomst is ook bindend.
Reputatie 7
...Dat betekend dat mijn vorige contract te lang loopt en dit mag volgens de wet niet.Wat zijn dan de start- en einddatum van jouw "vorige" contract?

Heb je overigens dit topic al gelezen en al een privébericht naar Erik gestuurd?
Dat is wel waar en dat is ook tegen mij gezegd!!

En dan nog iets, het eerder verlengen mag dan wel geen deel uitmaken van voorwaarden! Maar voor 18 maand terug is dit wel zo verkocht aan de klant. Er werd duidelijk verteld bij al onze abonnementen, na anderhalf jaar mag u al verlengen en gaat direct uw nieuwe abonnement in. Het staat dan wel niet in de voorwaarden maar een mondelinge overeenkomst is ook bindend.
Ik vind dat oude klanten waar tegen het is gezegd wel nog een half jaar van te voren mag verlengen en dan afgesproken word dat de volgende verlenging 4 maanden van te voren is!
Is wel een verkoop praatje geweest en zit er nu wel aan gebonden.
Reputatie 7
Als jullie huidige contracten langer lopen dan 24 maanden, lees dan dat door mij aangehaalde topic en meld je bij Erik.
KPN doet iets wat wettelijk niet mag en dat zullen ze echt recht moeten zetten.
Reputatie 1
Beste Wjb,

Ik loop dus tegen het zelfde probleem.
2 x contract eerste ingangsdatum 21-11-2014 looptijd 2 jaar einddatum 18-05-2017.
27-02-2016 looptijd 2 jaar einddatum 04-06-2018.

M.v.g.

Rob
Reputatie 7
Beste Wjb,

Ik loop dus tegen het zelfde probleem.
2 x contract eerste ingangsdatum 21-11-2014 looptijd 2 jaar einddatum 18-05-2017.
27-02-2016 looptijd 2 jaar einddatum 04-06-2018.

M.v.g.

Rob
21-11-2014 + 24 maanden = 21-11-2016
27-2-2016 + 24 maanden = 27-2-2018
Einddatums later dan deze einddatums zijn wettelijk niet toegestaan omdat de maximale looptijd van een contract met een particulier wettelijk immers niet langer mag zijn dat 24 maanden.
KPN kan dan roepen wat ze willen, ze zullen toch echt de wet moeten naleven. Ik neem dan ook aan dat dat voor iedereen netjes geregeld zal gaan worden door Erik.
Zie: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/verrassing-na-verlenging-abbo-gaat-pas-over-6-maanden-427019

Opm. Dit betekent overigens ook dat jij dat eerste contract al zou moeten kunnen verlengen.

Het wordt ondertussen hoog tijd dat KPN eens in actie komt, of wachten ze op de volgende boete van de Autoriteit Consument & Markt voordat ze wat gaan doen. 😠
Reputatie 1
Wjb bedankt voor al je input.

Ik heb Erik een privé bericht gestuurd.
Hopen op een snelle en correcte afwikkeling.
Het maakt wel deel van de voorwaarden want daardoor ben ik akkoord gegaan met een contract!!

Welkom Soesje, ik snap dat je hier van baalt. Het eerder verlengen maakt geen deel uit van de voorwaarden van het abonnement, daarom is deze wijziging niet vooraf gecommmuniceerd. Marcia legt de beweegredenen hierboven uit. Het spijt me dat dit voor jou zo slecht uitkomt. Hopelijk besluit je toch bij KPN te blijven!
Hi kun je al eerder dus
Hallo kun je al eerder dan de vier maanden een nieuw toestel krijgen als je wel een verlenging van twee jaar doet ?
Reputatie 7
Hallo kun je al eerder dan de vier maanden een nieuw toestel krijgen als je wel een verlenging van twee jaar doet ?Nee, dat kan niet. Blijkbaar is de looptijd van jouw contract langer dan 24 maanden en dat mag wettelijk niet. Zorg daarom ook dat jij jezelf aanmeldt bij Erik in het onderstaande topic.
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/verrassing-na-verlenging-abbo-gaat-pas-over-6-maanden-427019

Reageer