Verlengen Lease Contract

• 1 mei 2015
  • 2 reacties
  • 187 keer bekeken

In 2012/2013 kon ik Blackberry abonnement bij Hi verlengen gezien ik graag klant bij Hi wou blijven maar absoluut niet wou leasen heb ik een aantal maanden gewacht met verlengen in de hoop dat er andere opties kwamen. Deze kwamen er niet en ik was toe aan een nieuw toestel, op 16 april heb ik met tegenzin door alle regels rondom het leasen een 2 jarig lease abonnement incl. iphone 5 16g incl. 12,50 korting besteld, zelfs een verzekering afgesloten om de leasevoorwaarden te dekken.
Bij de bestelling en levering ging van alles mis de simkaart/pakket was o.a niet goed geleverd en ik mocht de iphone doos om die reden niet openmaken waardoor ik na veel gebel en geregel bij het KPN business center pas op 7 mei gebruik kon maken van het toestel. 

<script src="chrome://piccshare/content/piccshare-min.js" type="text/javascript"></script><script src="chrome://piccshare/content/piccshare-min.js" type="text/javascript"></script>

Nu twee jaar later mag ik weer verlengen, ik heb diverse aanbiedingen van Hi/KPN gekregen maar vooral teleurstellende. Via de Hi mail word mij een iphone 4 aangeboden en een samsung galaxy a 5 voor mij als iphone 5 gebruiker een degradatie in aanbod wat ik als klant niet begrijp.
Ik ben meerdere malen gebeld door Hi/KPN met opties waarbij werd benadrukt Ga verlengen want dan ben je van de leasekosten af maar de aanbiedingen voor een zelfde bundel pakket die gedaan werden voor een 5s of een 6 kwamen qua prijs een stuk duurder uit dan mijn huidige maandkosten.
Daarbij werd verteld door een klantmedewerker dat als ik mijn leasetoestel zou inleveren deze toch maar naar Afrika zou worden gestuurd voor onderdelen, erg motiverend om dan een bedrag van 100+ € te vragen aan een klant voor een toestel waar de eindbestemming de schroot is.
Daarbij nog de mededeling bij elk gesprek dat HI/KPN de iphone 5 niet meer verkoopt in het assortiment. Gezien mijn telefoon na de IOS 8.2 update welke ik op dringend verzoek van de technische service moest installeren hardware kuren kreeg ben ik langs het KPN business center gegaan in voor advies en informatie voor verlening. Ik heb een afspraak gemaakt voor herstel bij het betreffende center om te kijken of mijn telefoon weer normaal kan functioneren voor evt. overname.
Ik heb contact gehad met de APPLE service lijn welke ook niet uit bepaalde software/backup problemen kwam en heb een middag doorgebracht bij het reparatiecenter van KPN zonder succes.
De conclusie herstel bleek weinig zinvol, ze konden niet achterhalen wat de oorzaken zijn van de problemen met o.a. de batterij en het vastlopen. Wel werd er aangegeven dat ik met de garantie bon met deze problemen binnen twee jaar een vervangend toestel kon krijgen, maar helaas konden ze het probleem niet goed vaststellen dus of ik daarvoor in aanmerking kwam was maar lastig.
Daar zit je dan als klant Apple heeft geen oplossing en de reparatieservice van KPN ook niet.

- Er word mij door de ene medewerker aangeraden om dit toestel over te nemen, een de ander geeft mij het advies dit vooral niet te doen, Wat ze mij er niet bij vertellen is wat ik  nu lees ik door eigen research op het KPN Forum dat KPN nu alleen 4G abonnementen aanbied welke mijn iphone 5 niet zal ondersteunen.Waardoor ik bijna verplicht word een ander toestel te nemen om er gebruik te kunnen maken.
- Ik betaal al 2 jaar 22,31 toestel lease per maand wat in 24 maanden 535,44€.
- Wanneer ik na imei controle mijn toestel zou verkopen of inruilen is deze bij bijvoorbeeld vodafone 77€ waard, bij phonehouse 61€ en de nieuwwaarde 2015 online gemiddeld 350€.
15% van de nieuwwaarde zou uitkomen op een gemiddeld bedrag van 50 a 60 euro.
- Er word mij aangegeven dat ik voor dit toestel wat in prima staat is op dit moment nog 102 euro moet betalen dit komt niet bepaald overeen,en het komt niet tot een oplossing voor het hardwareprobleem en de garantie omruil service.
- Momenteel heb ik Messaging Large Incl korting € 8,56, 300 min/sms-bundel Incl korting € 3,85 en korting op mijn blackberry bundel voor mijn duo sim 4.13€.
Mijn maandkosten zijn 37.86€ excl mijn verzekering van 7,85€ incl. = 45.71 exl btw.
Bij elk aanbod tot nu komt deze korting direct te vervallen en kan ik de BB bundel zelf gaan betalen bovenop het nieuwe pakket. Elke medewerker zegt wat anders over prijzen, bijbetalen maar bovenal kom ik met de aanbiedingen 11 tot 15 euro duurder uit per maand waardoor mijn lasten stijgen niet bepaald een mooi verlengaanbod.

Gezien ik er van uit ga dat klantenbinding belangrijk is en ik de goede ervaring met Hi/KPN heb dat ik altijd een goede service krijg en een mooi aanbod om te verlengen, verbaasd mij dit vooral.

Graag zou ik als vaste klant zijnde een passende klantgerichte oplossing zien voor deze situatie waarin ik tot nu toe aan beide kanten een negatieve aanbod krijg, graag wil klant van KPN blijven mits ik daarvoor een reëel aanbod krijg en passende oplossing bespreekbaar is.

Graag zie ik een reactie van uw KPN medewerkers tegemoet

<script src="chrome://piccshare/content/piccshare-min.js" type="text/javascript"></script>

2 reacties

Badge
Hi ,

Wauw, wat een ellende aan het begin van je abonnement.. Na lang wachten is dat dan toch eindelijk goed gekomen en nu zit je met het volgende dilemma. Ik heb verhaal gelezen en er zijn een aantal dingen die ik niet helemaal begrijp, vandaar de volgende vragen aan jou..

Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je nu een iPhone 5 16GB hebt die wat kuren heeft.. Onder andere de batterij werkt niet correct en het KPN Business Center nog Apple lijkt je te kunnen helpen. Is dit gekomen door de update naar iOS 8.2..?

Wat ik ook lees in je bericht is dat je een aanvullende verzekering hebt afgesloten voor je toestel. Hoe zit het daar mee? Als er iets kapot is aan je telefoon kun je toch KPN aanspreken via de verzekering? Ik adviseer je dringend contact op te nemen met KPN of het verzekeringsbedrijf en ze op de hoogte stellen van jouw aanvullende telefoonverzekering.

Als je verlengt naar een nieuwe abonnement bij KPN en je behoudt je iPhone 5, dan is het inderdaad (nog) niet mogelijk om gebruik te maken van 4G. Echter is het dan niet zo dat je geen gebruik kan maken van het abonnement. Ook met een 4G-abonnement kun je gebruik maken van 2G of 3G. Je bent dus zeker niet verplicht een nieuw toestel aan te schaffen.

Verder is het natuurlijk onlogisch dat als je verlengt naar een nieuwer toestel, dat de prijs gelijk blijft. De nieuwe smartphones zijn de jaren door alleen maar in prijs gestegen, dat betekent dus ook dat de consument daardoor meer moet gaan betalen.

Mocht je er voor kiezen om je iPhone 5 over te nemen dan betaal je een overnamebedrag. Veel mensen denken dat dit 15% van de nieuwwaarde zal moeten zijn, echter is dit een fabeltje. In veel gevallen komt het neer op 15%, maar zeker bij iPhones ligt het overnamebedrag gewoon hoger. Dan maakt het toch niet zo veel uit of ze naar Afrika gaan voor onderelen of doorverkocht worden in een andere markt?

Anyway, mijn conclusie is; Als jij een aanvullende telefoonverzekering hebt en je weet zeker dat de hardwareproblemen aan je iPhone 5 niet jouw schuld is, dan moet je op je strepen gaan staan en niet accepteren dat je wordt afgescheept met een 'Ik weet het ook niet mevrouw' verhaal.

Reputatie 7
Badge +24
Beste Deesi, 

Welkom op het KPN Forum! Wat een vervelend verhaal om te lezen. Ik kan me goed voorstellen dat je graag een oplossing wilt hebben voor de kuren die je iPhone vertoont. Bij een leasecontract kun je je toestel ter reparatie aanbieden. Dit is te allen tijden mogelijk, wat jammer dat je hier niet op bent gewezen, dat had uiteraard wel gemoeten. Zoals al aangeeft, hierover kun je contact opnemen met de Klantenservice. Er wordt dan een afspraak ingepland dat er iemand bij je langskomt. Degene komt je toestel ophalen en neemt deze mee ter reparatie. Je krijgt dan een vervangend toestel, zodat je je abonnement kunt blijven gebruiken. Wanneer het defect niet onder de garantie gerepareerd kan worden, kun je aanspraak maken op de door jou afgesloten verzekering.

4G bij KPN is mogelijk via de 800MHz frequentie. Jouw iPhone 5 kan gebruik maken van 4G via de 1800MHz frequentie. Dit is bij KPN niet overal mogelijk. Wel wordt dit op steeds meer plaatsen uitgerold, zodat je ook met je iPhone 5 op 4G kan. Waar dit al mogelijk is, kun je op deze pagina zien. Of de 1800MHz frequentie in een later stadium in heel Nederland beschikbaar is, durf ik niet te zeggen.

Zodra je een verlenging doet, komen je huidige kortingen te vervallen. Of er andere kortingen mogelijk zijn, is afhankelijk van de aanbiedingen die er op dat moment zijn. Is het een idee dat we je bellen over de mogelijkheden met betrekking tot de verlenging van je contract? In dat geval ontvang ik graag je 06-nummer, je postcode en huisnummer in een privébericht. Ook hoor ik graag van je wanneer we je het beste kunnen bereiken. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer