Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Verlengen maar Abonnementen KPN wel erg duur !

Reputatie 1
Hallo

Nog maar eens bespreekbaar maken.
Mijn abbo bij KPN mag ik verlengen maar baal van de hoge prijzen.

Bij T- Mobile onbeperkt voor €35 en Vodafone heeft nu een aanbieding van 1 jaar, 12GB onbeperkt plus EU voor 28 Euro!
Hier laat KPN toch echt wat liggen en nee, ik hoef geen advies dat ik mijn abbonement gewoon kan laten doorlopen .
Nu Betaal ik met diverse kortingen €27.50 en heb 5 Gb en geen Europa, .....nee, koop die er ook niet tijdelijk bij voor €5!! >

Toch maar vertrekken na al die jaren KPN??...... moet toch niet de bedoeling zijn!

Bert

46 reacties

Ik denk wel dat KPN met iets bezig is maar ik ben wel van mening dat ze moeten gaan opschieten, veel mensen in mijn omgeving zijn al vertrokken naar T-mobile !
ze moeten wel opschieten.
Ik en mijn vriendin gaan ook per half maart overstappen als er bij kpn niets veranderd is....

Helaas maar kijk toch naar me eigen portemonnee.....
Reputatie 2
Waarom stap je niet over naar Tele2? Zij hebben nu ook maandabonnementen en hoor steeds vaker een prima 4g netwerk. Na twee maanden ga je weer terug naar KPN en hem je mogelijk een nieuwe klant. Kijk wel even de voorwaarden goed door of je echt een nieuwe klant bent. Ik vermoed dat dat gaat verschillen.
Reputatie 5
Badge +8
Bulley2511 schreef:

Hallo

Nog maar eens bespreekbaar maken.
Mijn abbo bij KPN mag ik verlengen maar baal van de hoge prijzen.

Bij T- Mobile onbeperkt voor €35 en Vodafone heeft nu een aanbieding van 1 jaar, 12GB onbeperkt plus EU voor 28 Euro!
Hier laat KPN toch echt wat liggen en nee, ik hoef geen advies dat ik mijn abbonement gewoon kan laten doorlopen .
Nu Betaal ik met diverse kortingen €27.50 en heb 5 Gb en geen Europa, .....nee, koop die er ook niet tijdelijk bij voor €5!! >

Toch maar vertrekken na al die jaren KPN??...... moet toch niet de bedoeling zijn!

Bert

Hoi Bert,

Je bent ermee op de hoogte dat je medio juni in de EU de bundel die je hebt kunt gebruiken in de EU? (Fup 60 dagen !)
Vodafone heeft zelfs voor 27 euro dat 12 GB data verhaal bij 2 jarig kontrakt.

Met als prachtig voordeel: 60 min n a a r buitenland bellen.
Net handig als je naar je hotel of vrienden in de EU belt VANUIT NL.
Blijft bij KPN 32 cent /minuut, zelfs ook na 15 juni?

ik wacht nog paar weken op antwoord van KPN. anders is het zwaai zwaai (Na 30 jaar)
Reputatie 1
Hallo Dreekuh

Daarvan ben ik op de hoogte maar we leven nu in Februari en daarnaast is het prijsverschil toch steeds meer een breekpunt.
KPN lijkt niets meer voor de gewone klant te willen betekenen en gaan niet mee in acties en dergelijke.
Ik vind KPN een goede provider, maar ben ervan overtuigd dat een Vodafone of zelfs een T-Mobile ook niet verkeerd is.

Tis gewoon handiger om te blijven zitten waar je zit maar op deze manier gaat het ze zeker klanten kosten....
Ben de ervaringen online aan het bekijken van mensen met hun provider en het is echt overal wel wat, ja, zelfs bij KPN.

Groet

Bert
Reputatie 6
Dreekuh-53 schreef:

Je bent ermee op de hoogte dat je medio juni in de EU de bundel die je hebt kunt gebruiken in de EU? (Fup 60 dagen !)

Let op, volgens mij bel en internet je met het oude "zorgeloos" abonnement zonder die extra EU bundel van 5 Euro in het buitenland buiten je bundel en dat blijf je dus betalen, ook na 15 juni 2017. Voor Internet betaal je dan nog steeds 6 Eurocent per MB of wel €60,- per GB.

15 juni 2017 worden alleen de roamingkosten afgeschaft, verder verandert er niets, buiten bundel blijft buiten bundel alleen wordt dat dan even kostbaar als buiten bundel in Nederland zelf.
Roamingkosten dus.

Vraag maar eens rond. Weinig mensen weten dat v a n u i t NL bellen niks met Roaming te maken heeft.
KPN en Voda (dacht ik) 32 cent enT-Mobile 81 cent of zo. Binnen de EU.
Reputatie 6
herpi schreef:

Roamingkosten dus.

Vraag maar eens rond. Weinig mensen weten dat v a n u i t NL bellen niks met Roaming te maken heeft.

T-Mobile EU abonnement: gratis.
T-Mobile NL abonnement: 6 Eurocent per minuut binnen bundel en 23 Eurocent buiten bundel..
T-Mobile prepaid: 2376 Eurocent per minuut.
oops ik heb dit:

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven

Maar ik zie naar buitenland vanuit NL .23 cent, maar dat is buiten bundel.
Binnen bundel kan ik niet eens vinden.

(Ik wil dat 35 euri abo van ze)

Dom he?

Waar staat die 6 cent precies?

ik snap maar weinig van deze kleine letterjes:

Heeft u een T-Mobile Go ‘Basic’, ‘Up’ of ‘Next’ abonnement + 120 EU en heeft u 120 minuten in de EU verbruikt, dan bedraagt het beltarief vanuit EU naar EU € 0,06 (€ 0,05 excl. BTW) per minuut en vanuit Nederland naar EU € 0,23 (€ 0,19 excl. BTW) per minuut. Voor bellen binnen de EU betaalt u per seconde met een minimum van 30 seconden.
wjb schreef:

herpi schreef:

Roamingkosten dus.

T-Mobile NL abonnement: 6 Eurocent per minuut binnen bundel
en 23 Eurocent buiten bundel..
T-Mobile prepaid: 23 Eurocent per minuut.

Ik voel me dom, maar jij zegt dat ik met dat 35 euro abo ook gratis en onbeperkt (wel Fup) met EU kan bellen vanuit NL?
Reputatie 6
Badge +16
herpi schreef:

ik snap maar weinig van deze kleine letterjes:

Dat zijn gewoon de kosten als je door je bundel heen bent. Niet meer niet minder.
Ik haal eruit dat je binnen je bundel ook voor € 0 vanuit Nederland naar EU landen belt.
Dat zijn deze landen: (bron: rijksoverheid.nl)

België;
Bulgarije;
Cyprus;
Denemarken;
Duitsland;
Estland;
Finland;
Frankrijk;
Griekenland;
Hongarije;
Ierland;
Italië;
Kroatië;
Letland;
Litouwen;
Luxemburg;
Malta;
Nederland;
Oostenrijk;
Polen;
Portugal;
Roemenië;
Slovenië;
Slowakije;
Spanje;
Tsjechië;
Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland);
Zweden.
Reputatie 1
Dag herpi

Nee, onbeperkt is niet onbeperkt.
Maximaal 120 minuten bellen of zo en 10gb per maand in eu geloof ik.
Veeeel meer dank ik nu heb bij KPN in ieder geval

Groet

Bert
Ik haal eruit dat je binnen je bundel ook voor € 0 vanuit Nederland naar EU landen belt.

Dat wil graag zwart op wit. Waar staat dat? Niet bij Roaming zoeken want vanuit Nl is geen roaming.

Het is overigens pas NA je 60 dagen Fup dat je naar 10 gieg per maand gaat.
Reputatie 6
Badge +16
Het staat er zwart op wit.
... heeft u 120 minuten in de EU verbruikt, dan bedraagt het beltarief vanuit EU naar EU € 0,06 (€ 0,05 excl. BTW) per minuut en vanuit Nederland naar EU € 0,23 (€ 0,19 excl. BTW) per minuut.

Dus het zijn overbundelkosten. Binnen de bundel betaal je dat dus NIET.

Zou ook niet logisch zijn. Neem je een EU abonnement, en betaal je alsnog 23 €cent p/m binnen de EU:? Zou wel raar zijn, toch. Binnen bundel is binnen bundel (=kosten abonnement). Is'ie op dan kost het €.
Maar WAAR staat dat.Het 35 euro abo is toch onbeperkt>

URL graag
Reputatie 6
herpi schreef:

wjb schreef:

herpi schreef:

Roamingkosten dus.

T-Mobile NL abonnement: 6 Eurocent per minuut binnen bundel
en 23 Eurocent buiten bundel..
T-Mobile prepaid: 23 Eurocent per minuut.

Ik voel me dom, maar jij zegt dat ik met dat 35 euro abo ook gratis en onbeperkt (wel Fup) met EU kan bellen vanuit NL?

Dat klopt, wij hebben als gezin al sinds jaar en dag onze mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht. Ik heb zelf al ruim een jaar onbeperkt NL + 120 minuten EU en ook daar betaal ik de eerste 120 minuten niets voor het vanuit Nederland bellen naar een nummer in een andere EU lidstaat. Bij dat 35 Euro abonnement betaal je geen enkel telefoontje naar nummers binnen de EU, je hebt bij dat abonnement namelijk ook unlimited bellen binnen EU en dat is dus niet beperkt tot 120 minuten.
Ook de databundel is in de EU 60 dagen per jaar onbeperkt. Ben je door die 60 dagen heen, dan heb je altijd nog 10GB per maand tot je beschikking.
Reputatie 6
Badge +16
herpi schreef:

Maar WAAR staat dat.Het 35 euro abo is toch onbeperkt>

URL graag

Het is in Nederland onbeperkt. In de andere landen van de EU niet (is express gedaan zodat mensen bv. niet een goedkoop EU abonnement van een provider in het ene land eindeloos in een ander land kan gebruiken)

En het is niet onbeperkt. Het EU gebruik bedraagt 60 dagen per jaar. V.a. 61 dagen wordt de bundel voor het buitenland beperkt. 10 GB per maand.

Bron van bovenstaande 2 alinea's.

(maar eigenlijk wil ik het hier, kpn forum, helemaal niet over producten van andere bedrijven hebben ;) )
Reputatie 6

Bron.

Dus in Nederland echt unlimited en in andere landen van de EU 60 dagen unlimited maar daarna nog altijd 10GB per maand.

PeterG schreef:

...En het is niet onbeperkt. Het EU gebruik bedraagt 60 dagen per jaar. V.a. 61 dagen wordt de snelheid beperkt. Bij T-mobile blijft ie dan overigens nog een stuk groter dan bij KPN.

Ik weet niet of dit geldt voor KPN, maar bij het unlimited abonnement van T-Mobile is het in ieder geval niet zo dat de snelheid vanaf de 61e dag lager zou liggen.
Reputatie 6
Badge +16
Nee, klopt, wjb. Ik haal snelheid en inhoud v.e. bundel weer eens even door elkaar **shame**
Heb bericht al aangepast.
Ik vind het zo #$%@!!%%^* jammer dat KPN niet met "iets" komt.
Had 1 GB en onbeperkt bellen voor 23.50 en dat gaat nu naar 25.00

Wil graag blijven, maar dat moet toch richting dat Voda abo van 27 met 12GB en 60 min
n a a r EU vanuit NL.

En wat is er "persoonlijk" aan dat verleng aanbod. Mijn huidige KPN nummer heb ik al 20 jaar.
Reputatie 6
Toch wel apart die "fair use policy".
Bij KPN heb je voor €38,- per maand een zorgeloos EU abonnement met 10GB die je dan 60 dagen per jaar in andere EU lidstaten te gebruiken is.
Bij T-Mobile heb je voor €35,- een EU unlimited abonnement waarmee je 365 dagen per jaar in andere EU lidstaten minstens 10GB kunt gebruiken.

Toch vraag ik mij wel eens af of die enorme bundels wel nodig zijn, maar goed blijkbaar is er een vraag naar.
Ik heb zelf een 3GB databundel en, ondanks het feit dat ik mijn mobiel dagelijks gebruik om mijn mail te controleren, wat nieuwssites te raadplegen en wat whatsapp berichtjes te versturen, verbruik ik regelmatig niet meer dan 1GB in een maand.
Waarschijnlijk zijn het toepassingen als Facebook, Spotify en wellicht Netflix die het verbruik zo enorm stuwen.
Reputatie 6
herpi schreef:

Ik vind het zo #$%@!!%%^* jammer dat KPN niet met "iets" komt.
Had 1 GB en onbeperkt bellen voor 23.50 en dat gaat nu naar 25.00

Wil graag blijven, maar dat moet toch richting dat Voda abo van 27 met 12GB en 60 min
n a a r EU vanuit NL.

En wat is er "persoonlijk" aan dat verleng aanbod. Mijn huidige KPN nummer heb ik al 20 jaar.

Is het je te doen om die extra GB's of om het bellen vanuit Nederland naar andere landen binnen de EU.
Als het je te doen is om het bellen, dan is dit misschien nog rendabeler:

Ik wil ca 10 gieg, onbeperkt bellen enk om vaak in EU
Reputatie 6
herpi schreef:

Ik wil ca 10 gieg, onbeperkt bellen enk om vaak in EU

En heb je ook vast Internet van KPN? Met ander woorden, ben je KPN compleet? Dan verdubbelt jouw databundel en daarmee zou het abonnement van 5GB dus voldoende zijn. Dan ligt de prijs ineens maar 1 Euro verwijderd van die van Vodafone en is deze gelijk aan het 10GB abonnement van T-Mobile. Als je dan ook nog het pluspakket, foxsports pakket of kids pakket hebt geabonneerd, dan is KPN voordeliger voor je immers dan krijg je dat pakket gratis. Let overigens ook even goed op het aantal minuten dat bij deze abonnementen inbegrepen is voor het bellen van Nederland naar een ander land in de EU.
- Vodafone: 40 minuten
- T-Mobile: 120 minuten
- KPN: 0 minuten (Ik heb nergens kunnen vinden dat bellen vanuit Nederland naar een ander land in de EU binnen de bundel valt.)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)