Beantwoord

Verlengen met rijbewijs

  • 15 December 2019
  • 9 reacties
  • 389 keer bekeken

Kan ik verlengen met mijn rijbewijs (RDW)?

icon

Beste antwoord door Susan_ 16 December 2019, 11:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ja, een rijbewijs is een geldig ID-bewijs binnen Nederland. Dus ook te gebruiken als legitimatiebewijs bij het verlengen van een mobiel abonnement. 

 

Reputatie 7
Badge +21

@COZMIN  pas alleen op met een zgn. RDW rijbewijs, afgegeven bv. als duplicaat voor een gestolen of verloren rijbewijs. Deze worden ws. niet geaccepteerd. Kijk ook eens in dit topic:

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/rijbewijs-geweigerd-474156

Daar staat ook een overzicht van (niet) geaccepteerde rijbewijscodes.

Reputatie 7
Badge +28

OK @RBxx 

Die situatie is natuurlijk wel uitzonderlijk, maar voor de volledigheid zet ik dit er dan ook hier nog maar even bij: 

Afwijkende codes rijbewijs

Je vindt een overzicht van rijbewijscodes hier. Je ziet daar ook dat codes 70 en 71 betekenen dat je rijbewijs is ingewisseld voor een andere, of een duplicaat is. Helaas is het een feit dat mensen bij het afsluiten van abonnementen soms proberen te frauderen. Daarom accepteert het systeem uit voorzorg dit soort rijbewijzen niet.

 

Met een normaal rijbewijs is het wel mogelijk om te verlengen. 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt @Noordzee voor het toevoegen van de informatie uit het al door mij gelinkte topic.

Omdat @COZMIN specifiek RDW benoemde, leek mij een waarschuwing op zijn plaats. Er zijn hier op het forum legio voorbeelden te vinden waar men onverrichterzake en in de eer aangetast huiswaarts moest keren.

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @RBxx , Ik had nog nooit van zo'n duplicaat gehoord, maar gelukkig ben ik tot op heden (klop klop) ook nooit mijn rijbewijs verloren. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @COZMIN, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Een rijbewijs is inderdaad gewoon een identiteitsbewijs die gebruikt kan worden om een abonnement aan te vragen of te verlengen. Let hierbij dus wel op of jouw rijbewijs ooit verloren is geweest, want hier kunnen inderdaad problemen bij ontstaan. Dit heb ik ook wel eens meegemaakt. Verder wordt een paspoort of ID-kaart ook gewoon geaccepteerd. Dus mocht je twijfelen, kan je beide meenemen (indien ze in jouw bezit zijn) om er zeker van te zijn dat je kan verlengen! 

Heb je hier nog andere vragen over? Dan hoor ik het graag! 

Reputatie 7
Badge +21

@COZMIN, ik heb geen reactie meer gehad. Heb je inmiddels je abonnement al verlengd met je rijbewijs als identificatiebewijs?

Ale goed is!dank u 

Reputatie 7
Badge +28

 Ale goed is!dank u 

Ik begrijp hieruit dat het gelukt is. Mooi zo. :ok_hand_tone4:

 

 

Reageer