Beantwoord

Verlengen met toestel afgekeurd wegens teveel aansluitingen

  • 6 August 2019
  • 8 reacties
  • 409 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6
LS,

gisteren wou ik mijn mobiele abonnement verlengen, einddatum 19-11-2019, met een Samsung S10 Plus erbij.

Op mijn huisadres is slechts 1 mobiel abonnement actief.

Onderstaande screenshots spreken voor zich:





Nieuwe abonnement gaat in zodra de oude verlopen is:



Zoals te zien is heb ik een Samsung S10 Plus besteld en zodra de iPhone op voorraad is...???



En dan de afwijzing:



Wil men vanuit KPN überhaupt nog wel dat men gaat/kan verlengen?

Klantenservice niet gebeld, verwijzen standaard toch naar het forum.

Mocht er verwezen worden naar dit topic, dan moet KPN het niet mogelijk maken, eerder dan einddatum, de optie aan te bieden om te verlengen met een toestel op "afbetaling".

Ondertussen ga ik elders rondkijken voor een abonnement, ben gelukkig nog niet zo lang bij KPN... ;-)

Timo
icon

Beste antwoord door Nadia 7 August 2019, 16:57

Bekijk origineel

8 reacties

Kan er nog sprake zijn van een typefout van het adres bij de aanvraag?
Anders is het bijna niet te verklaren.
Reputatie 4
Badge +6
Kan er nog sprake zijn van een typefout van het adres bij de aanvraag?
Anders is het bijna niet te verklaren.


Nee, idd. Dat dacht ik ook al.

Ik heb vanuit de app MijnKPN een sms gekregen met een code om te verifiëren dat ik het ben en vanuit daar wordt je naar de verlengpagina gestuurd. Alle verdere gegevens kloppen, heb mijn adres in screenshot weggepoetst. In een PM aan een moderator kan ik het volledige bericht laten zien.

Ben benieuwd wat KPN me gaat mededelen...
Het adres is geen gedeelde woning ga ik verder vanuit. Als ik goed op de hoogte ben kan je tot 5 mobiele aansluitingen op 1 adres hebben binnen de Compleet regeling met een verlenging blijft dat aantal gelijk. Meelifters zou je toch terug moeten kunnen vinden in de compleet overzichten.

Ik ben ook benieuwd.
Reputatie 4
Badge +6
Het adres is geen gedeelde woning ga ik verder vanuit.

Nee, gewoon een normaal huisadres zonder extra inwonenden met uitzondering van mijn vriendin. Zij heeft geen mobiel abonnement oid...

In het KPN Compleet overzicht staat ook enkel mijn mobiele nummer geregistreerd.
Reputatie 4
Badge +6
Zojuist toch de klantenservice gebeld, omdat er nog een "afbetaling" staat van het vorige toestel is er een negatief advies afgegeven.

Dus verlengen met een toestel terwijl men nog aan het "afbetalen" is resulteert in een negatief advies. Toch wel vreemd dat KPN het mogelijk maakt te verlengen, met toestel, terwijl dit dus in feite niet mogelijk is.

Verlengen ga ik dus niet meer en thuis internet gaat ook verplaatst worden naar een andere provider asap.
De boodschap het maximaal aantal aansluitingen klopt hoe dan ook niet begrijp ik nu.

Het vorige toestel is het toestel wat hoort bij dit lopend abonnement?
Als je via de app kan verlengen en je huidig contract loopt over 4 maanden af waarmee alles is voldaan is dit wel heel vreemd.
Reputatie 7
Gegroet mijn beste, @TimovanAlen. Wat zuur zeg! Ik vermoed dat er bij jou inderdaad wat mis gaat qua communicatie. Wanneer je 1 mobiele aansluiting hebt, en deze wilt verlengen heeft dat geen gevolgen op het 'aantal' aansluitingen. Je hebt immers maar één mobiele aansluiting (telefoonnummer) waarop je de aanvraag doet. Punt.

Je kunt vanaf 120 dagen, laten we zeggen ruwweg 4 maanden, voor het einde van je huidige contract een verlenging + nieuw toestel aanvragen. Het nieuwe contract voor je mobiele nummer + afbetaling in termijnen van je nieuwe toestel gaat ook pas in wanneer je huidige contract is verlopen. Het resterende bedrag dat je éénmalig betaalt voor het toestel wordt wel binnen 2 factuurperioden afgeschreven, mits dat van toepassing is.

Ik ben er even voor je ingedoken, want je hebt forumprofiel is aangevuld met je persoonlijke gegevens. Ik heb hierover contact gehad met een collega van CreditRisk. Wat blijkt, er is inderdaad een verkeerde brief / e-mailbericht naar je verzonden. Sorry daarvoor. De afwijsreden zoals je in de printscreen kunt lezen klopt niet. Je hebt ook geen nieuwe aansluiting aangevraagd. De aanvraag voor het afbetalen van een nieuw toestel in termijnen (dat samengaat met de contractverlenging) is wel afgewezen. De reden is anders, namelijk: een negatief BKR-advies.
De afwijzing zal je helaas ook bij een andere telecomprovider krijgen. Want de WFT en de toetsing door middel van de inkomsten en lastentoets geldt voor alle mobiele providers hetzelfde. Helaas.

Uiteraard zijn er nog andere mogelijkheden om alsnog je abonnement te verlengen en een nieuw toestel te bestellen;

1. Betaal eenmalig een groter bedrag bij. Hiermee verlaag je je maandelijkse toestelkosten en dus je krediet. Je kunt tot € 250,- in termijnen op de factuur betalen zonder de ILT te moeten doen. Dat is in de praktijk € 10,- p/mnd op de factuur
2. Betaal je telefoon in één keer. Dan heb je alleen abonnementskosten, geen toestelkrediet.
3. Kies een goedkoper toestel. Misschien mag je wel een lager bedrag lenen. Of je kunt een deel bijbetalen.

Heb je nog vragen, stel ze dan gerust! 🙂
Reputatie 7
He @TimovanAlen, heel zuur dat je onjuiste berichtgeving hebt ontvangen. Ik heb het intern doorgezet, om het in de toekomst te voorkomen. Bedankt voor je bericht. Had je nog vragen? Stel ze dan gerust. Of als alles duidelijk is sluit ik je topic 🙂

Reageer