Verlengen van je mobiele abonnement

  • 17 November 2016
  • 256 reacties
  • 27399 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

b7596a4a-a47f-47d9-8eb0-dec14b849b5f.png


Je wilt de nieuwste Samsung of juist liever een Sim Only: zomaar twee redenen om je abonnement te verlengen. Hieronder geven we antwoord op al je vragen!

 

Wanneer mag ik verlengen?

Bij KPN mag je 120 dagen (ruwweg 4 maanden) voor het einde van je contract verlengen.

 

Hoe weet ik of ik al kan verlengen?

De snelste manier is om dit te controleren via je MijnKPN account. Als je inlogt met je KPN ID dan word je verwelkomd met de volgende banner:

9568b032-670d-40e6-9416-b421f2914d95.jpg

Zie je deze niet, kijk dan onder het kopje ‘Abonnement’ naar de einddatum van je contract. Pak de dag daarna en trek daar 4 maanden vanaf. Nu weet je wanneer je mag verlengen.
Voorbeeld: Als je contract tot 1.1.2018 loopt, mag je vanaf 2.9.2017 verlengen. Loopt je contract tot 15.10.2018, mag je vanaf 16.6.2018 verlengen.
Je kunt hieronder een reactie geven, dan kijken wij het voor je na. Ook kan je 24/7 chatten en bellen met onze gratis klantenservice via 0800-0402.

 

Hoe kan ik verlengen?

Vanuit MijnKPN kom je in de verlengshop. Daar kan je snel en gemakkelijk online alles regelen. Als je het liever samen met een medewerker doet, kan je onze klantenservice bellen. Ook kan je naar een KPN winkel. Het voordeel daarvan is dat je onze toestellen kunt bekijken en met je nieuwe telefoon de deur uit loopt!

 

Sim Only of toestel?

Kies je voor een Sim Only abonnement of voor een abonnement met een toestel? Jij hebt de keuze! Je kiest eerst één van de abonnementen. Daarna kies je of je een toestel wilt. Je hebt zelfs de mogelijkheid om te bepalen hoeveel je daarvoor per maand betaalt.

7b11f84a-1a05-4804-86e1-bbf569fe1b18.jpg

 

Extra opties
Als je je abonnement hebt gekozen, kies je daarna voor extra opties. Denk hierbij aan bundels voor het buitenland, Spotify Premium of een ToestelVerzekering. De ToestelVerzekering kan je tot 14 dagen na aankoop van jouw telefoon aanvragen, de andere opties zijn op elk moment aan te vragen. Alle extra opties zijn maandelijks opzegbaar.

 

Ik heb net verlengd, maar ik wil toch nog wachten. Kan ik de verlenging annuleren?

Binnen 14 dagen kan je zonder opgave van reden je verlenging terugdraaien. Als je in onze winkel hebt verlengd, ga je terug naar de winkel. Anders neem je contact op met onze klantenservice via 0800-0402.

 

Ik ben tevreden met mijn abonnement, moet ik verlengen?

Je kunt je abonnement gewoon laten lopen. Als je niet wilt verlengen, hoeft dat niet! Je bent dan contractvrij en je kunt het abonnement maandelijks opzeggen.

 

Uit welke toestellen kan ik kiezen bij mijn verlenging?

Je kunt in de KPN webshop kijken welke toestellen we op dit moment aanbieden. Daar kan je een keuze uit maken. Let er wel op dat we per 1 mei 2017 moeten voldoen aan de nieuwe regelgeving omtrent het financieren van je toestel. We doen dan bij een financiering van €250 of meer een inkomenslastentoets en een BKR-check.

Heb je een vraag over het verlengen van je abonnement? Laat het dan in een reactie weten.

 

Laatste update: 27-10-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

256 reacties

Ik kon altijd 6 maanden van te voren verlengen. Nu is dit zonder persoonlijke communicatie naar de klant eenzijdig door KPN verandert. Ik vind dit erg vreemd. Je gaat toch een contract aan en mag verwachten dat er niet zomaar eenzijdig iets gewijzigd wordt en dat je hier vervolgens niet over wordt geïnformeerd. Ik ben al buiten mijn schuld om van MTV Mobile naar HI naar KPN gedwongen maar ik zit er nu toch echt over te denken om te wisselen van provider. Het verlengen van 6 maanden was voor mij een van de hoofdredenen dat ik bij KPN ben gebleven.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Sanne, welkom op het forum. Met jou zijn er veel andere mensen die het jammer vinden dat je niet meer 6 maanden van tevoren kan verlengen. De verlengperiode is niet opgenomen in je contract, dus het betreft geen eenzijdige wijziging. Ondanks dat je er niet blij mee bent, hoop ik dat je toch bij ons blijft!
Beste Cindy, ik zou graag horen wat je te zeggen hebt over de schriftelijke toezegging die KPN me gedaan heeft over verlenging van mijn abonnement op 20-11-2016 en waar KPN zich niet aan houdt.
De voorgaande reactie (op Sanne) dat de verlengperiode niet is opgenomen in het contract vind ik in mijn geval niet acceptabel. Ik heb zwart op wit dat KPN me de toezegging doet vanaf 20 November 2016.
Graag een serieuze reactie, ik ben de " ïk vind het jammer"...." helaas kunnen we niet veel doen "......." wat vervelend voor je "....reacties echt spuugzat.
Reputatie 7
Badge +30
Als jij een schriftelijke toezegging hebt zou ik die even kopieren/scannen en daarna een schriftelijke klacht indienen.
Dit kan je doen richting: Klantenservice KPN, Postbus 13500, 9700 EG Groningen.
Wel zou ik persoonlijk even mijn klantnummer, telefoonnummer e.d. vermelden, en zoals elke schriftelijke klacht hoort te hebben (maar de meeste mensen vergeten) een duidelijke wens (in jouw geval vermoed ik verlening 6 maand van te voren).

Als je deze brief ook kopieert kan je eventueel laten, mocht je niet tevreden zijn met de oplossing van KPN of als KPN je afscheept met "wat vervelend voor je", naar de geschillencommissie gaan.

Ik zou niet te snel opgeven want een schriftelijke toezegging is veel waard!

Robin
Beste Robin, dank voor je reactie. Ga dit zeker doen,
Fijn om te horen. je gaat onderhand denken, ligt het aan mij? Lijkt me dat KPN dit zeker na een toezegging niet kan maken.
Wat ik vooral beu ben idd is het van het kastje naar de muur te worden gestuurd en niet serieus te worden genomen.
Je geeft de burger moed, thanx!
(ps, ben je een KPN medewerker?)
Reputatie 7
Badge +30
Nee (dit kan je zien aan de logo's bij profielfotos), maar ik help soms KPN klanten met problemen waar KPN Medewerkers hun klanten niet mee kunnen/mogen/willen helpen. Daarnaast ben ik soms sneller (mits ik in de trein zit) maar het kan ook zomaar zijn dat ik een week niet reageer als ik het druk heb. Daarnaast heb ik veel kennis van dingen m.b.t. mijn opleiding (HBO-ICT) en WebCare medewerkers meestal weer kennis specifiek tot KPN en haar producten.

O.a. klachtbrieven schrijven e.d. vind ik erg mooi (vooral als het om PayInfo gaat) maar ook problemen met netwerken vind ik leuk om aan te pakken.


Ik snap wel dat Cindy niet zo even jou eerder kan laten verlengen. Wel denk ik dat Cindy dit eventueel verder kan brengen binnen KPN maar ik denk dat je meer hebt aan een brief sturen omdat je dan zelf bewijs hebt dat je iets hebt gedaan ook als je vooraf niet verwacht het ooit nodig te hebben kan het zomaar van pas komen.

Wel heeft Cindy gelijk v.w.b. de eenzijdige wijziging. Ik heb (ook) niets kunnen vinden in het contract over verlenging en ik vermoed dan ook dat andere klanten (die geen toezegging hebben) "pech" hebben. Wel vraag ik mij af of de teksten over "6 maand van te voren verlengen" op de website tijdens het afsluiten nog enige betekenis hebben en of daar nog wat te halen valt voor andere klanten.

Dat kastje-muur verhaal is helaas, meestal, inherent aan grote organisaties en er zijn maar een handvol organisaties waar je echt iets voorelkaar krijgt met alleen de eerste persoon die je aan de lijn krijgt, hoe ingewikkeld je probleem ook.

Robin
Hoi!

Ik heb een vraag m.b.t. mijn mobiele abonnement. Ik heb twee jaar geleden op 01-06-2015, mijn mobiel verlengd (6 maanden van te voren) voor een nieuw abonnement van 2 jaar. Vanaf toen was mijn nieuwe abonnement al ingegaan, dat staat ook in de voorwaarden van het contract. Dus in principe kan ik mijn abonnement verlengen vanaf 01-02-2017. Nu staat er bij mijn KPN dat ik pas vanaf 01-06-2017 mag verlengen? Iets moet hier niet kloppen dan toch, dan heb ik in totaal 3 jaar mijn telefoon? Vanaf wanneer zou ik dan mijn abonnement kunnen verlengen? Mijn toestel doet steeds vreemder en ik kan mensen amper verstaan als ik bel. Wilde graag een nieuwe toestel. Zou goed uitkomen namelijk.

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
02-06-2017 (01-06-2017 + 1 dag) mag je dan verlengen zoals de website aangeeft.
Het termijn van 6 maanden is veranderd naar 4 maanden.

Voorwaardes mag KPN veranderen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Lacey, welkom op het forum! Sinds eerder dit jaar gaat een verlenging pas in op de einddatum van het huidige abonnement. Het vroegtijdig verlengen zoals je eerder deed kan dan ook niet meer. Wat nog wel kan is dat je vier maanden voor einddatum van je huidige abonnement een verlenging kunt doen. Het nieuwe abonnement gaat dan alsnog pas in op de einddatum, maar je krijgt wel gelijk je nieuwe toestel. De datum vanaf wanneer je kunt verlengen én wanneer de verlenging dan ingaat, staan in je MijnKPN. Als je wilt kan ik dit hier nog even voor je nakijken en verifiëren. Reageer in dat geval op mijn privébericht.
Hallo kpn,
Ik keek er al naar uit om over 2 weken mijn abonnement te verlengen bij jullie. Nu blijkt dat ik pas 4 maanden voor einde contractduur mag verlengen ipv 6 maanden. Wat ontzettend jammer, dat jullie zo omgaan met trouwe klanten. Reuze bedankt, nu zit ik nog langer vast aan een telefoon wat amper meer werkt. Hoogste tijd voor mij om te zoeken naar een wat meer betrouwbare provider.

mvg
anitaslinger
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Anita, ik snap dat dat in sommige gevallen slecht uit kan komen, zoals bij jou. De periode waarin je vroegtijdig kunt verlengen, geldt voor alle klanten en hier kan ik niks aan veranderen. Ik hoop dat je in de tussentijd een toestel van iemand kunt lenen.
en daarom ga ik mijn abo ook opzeggen bij de eerstvolgende mogelijkheid.
Voor mij geen reden meer om bij kpn te blijven, want zo goedkoop is kpn mobiel ook weer niet.
Ik had 5 juni 2016 een kpn abo genomen enkel omdat je 6 maanden van te voren kon verlengen.
nu maar de tijd uitzitten dat mijn abo afloopt.
kan niet snel genoeg juni 2018 zijn.
Ik zit ook al maanden te wachten totdat ik weer kon verlengen (6 maand van tevoren) overmorgen dus officieel.
Nu kijk ik weer, is het ineens 4 maand geworden??!! Lekker dan. Dat is ineens een domper van 2 maand. Jammer hoor
Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @Helldevil666 en wat jammer dat je om deze reden op wilt zeggen. Helaas kan ik niks veranderen aan de termijn waarin een vroegtijdige verlenging gedaan kan worden.
Reputatie 3
Badge +1
Ik kan ook verlengen, ik ga alleen € 7,50 per maand mee betalen dan nu met hetzelfde bonnement.
KPN zal toch met een beter aanbod moeten komen!
Reputatie 7
Badge +22
Welkom op het forum, Pieter! Leuk dat je jouw abonnement kunt verlengen 🙂 Op de verlengpagina zie je wat jouw mogelijkheden zijn.

Verlengen is overigens niet verplicht. Als je huidige abonnement goedkoper is en je geen nieuwe telefoon wilt, kun je natuurlijk je huidige abonnement gewoon door laten lopen.
Reputatie 3
Badge +1
Justin, het ziet er inderdaad naar uit dat ik het abonnement niet ga verlengen.
In een tijd dat mobiele abonnementen allen maar goedkoper worden kun je het als provider toch niet maken om in eens van 32,50 naar 40 Euro te gaan voor hetzelfde abonnement!
Mijn abonnement loopt overigens nog door tot halverwege mei en ik verwacht van KPN toch wel een beter aanbod voor die tijd!
Reputatie 3
Badge +1
Er komt nog bij dat de dekking hier een stuk verslechterd is. De dichtstbijzijnde antenne van KPN is verwijderd en er staat er nu eentje die een stuk verder weg staat waardoor ik heel vaak niet eens ontvangst heb meer in huis. Dus de kans is heel erg groot dat het toch een andere aanbieder wordt, zowel op de prijs als op de lokale dekking hier!
Ik kan inmiddels ook mijn abonnement verlengen maar heb daar nog even een vraag over.

Ik heb nu :
KPN 2015 Zorgeloos Standaard HS2 54,65
500 MB extra + korting zolang je
abonnement loopt -10,12
Totaal : 44,53
Vanaf vandaag zou daar ook nog eens 5 euro af gaan ivm 2 mobiele abonnementen op ons adres dus dan zou het bedrag worden : 39,53

Als ik nu ga kijken bij verlengen en ongeveer hetzelfde abonnement kies dan zie ik dit :

Bel- en databundel geldig binnen de EU
5 GB Onbeperkt bel/sms€ 28 /mnd
Toestel maandelijks : € 26 /mnd

Dus totaal : 54 euro.

Ik zie nergens dat dan de korting die ik heb ook zal doorlopen ( 10.,12 + 5 ) .
Vervalt bij het verlengen de korting of loopt deze door ?

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @Schiksie2016, welkom! Goede en belangrijke vragen. 🙂 De korting voor Compleet(€5) gaat daar nog van af. De korting "zolang je abonnement loopt"(€10,12) gaat daar niet van af. Aangezien je een nieuw abonnement afsluit is die korting niet meer van toepassing.
Hieronder zie je de nieuwe "korting zolang je abonnement loopt". Die staat er dus wel al bij. Samenvatting: 54 - 5 = €49,- :)

Vragen? Vragen!

Bedankt voor je reactie Paul, dus ik ga meer betalen voor hetzelfde......heel apart. Je zou toch denken dat mobiele abonnementen juist steeds voordeliger worden.

Dit betekend een prijsverhoging van bijna 25 % :? Van 39,53 naar 49,-........das best veel.

Wel apart ook...je verlengt je abonnement....maar moet een ander abonnement nemen en dan staat er bij de korting " zo lang je abonnement loopt " . Dat is best wel misleidend omdat je ook kan zeggen dat ik nog steeds een abonnement heb bij KPN toch ?

Maar dit maakt iig mijn keuze om over te stappen wel wat makkelijker natuurlijk.

Kan je mij nog wel aangeven welk bedrag er in Juni van 54,65 af zou gaan ivm afbetaalde telefoon ( S5) ? Helaas is dat bij mijn abonnement niet te zien op de factuur omdat de regels toen nog niet golden voor mobiele providers.

Grtz Jeroen

btw jullie verzendsysteem van code zenden verlengen is stuk : stuurt alleen nog dit : $ authentication code $ en dus geen code 😃
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt voor je reactie Paul, dus ik ga meer betalen voor hetzelfde......heel apart. Je zou toch denken dat mobiele abonnementen juist steeds voordeliger worden.

Dit betekend een prijsverhoging van bijna 25 % :? Van 39,53 naar 49,-........das best veel.
Dat is inderdaad best veel. Het ligt natuurlijk ook aan het toestel dat je erbij neemt. Maar wat je aangeeft klopt, het kost meer geld dan dat je nu betaalt.

Wel apart ook...je verlengt je abonnement....maar moet een ander abonnement nemen en dan staat er bij de korting " zo lang je abonnement loopt " . Dat is best wel misleidend omdat je ook kan zeggen dat ik nog steeds een abonnement heb bij KPN toch ?Dat is een kwestie van interpretatie. Jouw afgesloten abonnement loopt na 2 jaar af, en je kan dan kiezen voor een nieuw abonnement(met de bijbehorende korting). Als je geen nieuw abonnement kiest loopt het huidige abonnement door en die korting ook. Of je stap over natuurlijk..

Kan je mij nog wel aangeven welk bedrag er in Juni van 54,65 af zou gaan ivm afbetaalde telefoon ( S5) ? Helaas is dat bij mijn abonnement niet te zien op de factuur omdat de regels toen nog niet golden voor mobiele providers.
Nee, ik kan dat ook niet exact zien. Maar ik kan het wel voor je regelen als je wil. Je ontvangt zo een privébericht. Reageer daarop, dan maak ik er werk van.


Dat je geen code ontvangt is wel vreemd. Ik zal het hier melden. Nog niet eerder gehoord eerlijk gezegd.
Het toestel wat ik koos is de S7 Edge dus niet eens de laatste 8 🙂

Dat had gekund ware het niet dat mijn camera in de S5 niet meer kan scherp focussen 🙂 dus ik heb een nieuw toestel nodig om toch af en toe een foto te kunnen maken. Vandaar ook mijn vraag wat mijn abbo prijs gaat zijn zonder de afbetaling op de S5, misschien is het dan namelijk voordelig dat abbo aan te houden en dan zelf maar een telefoon te kopen. Ik heb je prive-bericht beantwoord.

Ja he, nu 5 maal geprobeerd maar krijg helaas geen verlengcode.

Bedankt voor het doorzetten 😃
Reputatie 7
Badge +25
De storing met de SMS voor de verlengpagina is bekend en analyse is gestart door de technische. We zijn er dus druk mee bezig. Bedankt voor het melden! Wordt zeer gewaardeerd. 🙂
Hallo KPN, ik heb gister verlengd maar ben zeer teleurgesteld hoe jullie met de klanten omgaan. Het afgelopen half jaar is de service meer dan gehalveerd. Zonder bericht van 6 maanden naar 4 gaan, zonder bericht verlengen aanpassen, zodat ik nu 20 euro meer betaal dan in september (wanneer de vernieuwing ingaat) En vervolgens ook nog geen enkel presentje voor vaste klanten. Ik ben al 8 jaar klant, met thuis en mobiel. Andere keren kreeg je nog wel eens wat MB's kado, of korting. Maar helaas, KPN is niet meer van de betrouwbaarheid en vastigheid. Zegt de persoon in de kpnwinkel ook nog tegen mij (nadat ik vroeg of ik ook wat kreeg ivm vaste klant zijn): Maar met de bundel die u wilt merkt u 500 MB gratis toch niet. Ik ben ernstig teleurgesteld in jullie!

MVG,

mevr. Loonstra