Beantwoord

Verlengen naar andere provider

• 15 januari 2018
  • 6 reacties
  • 3542 keer bekeken

Mijn abonnement loopt af in mei 2018. Ik was van mening dat ik dan ook kon overstappen naar een andere provider. De telefoon die ik had is al een paar maanden stuk en kan niet gemaakt worden. De telefoon die ik wil is niet te krijgen bij KPN. Ik wil graag naar een andere provider met nummerbehoud. Waarom kan ik wel mijn contract verlengen maar niet overstappen met nummerbehoud? Ik moet nu nog 2 maanden wachten, waar ik echt vreselijk van baal.
icon

Beste antwoord door ChrisWissink 16 januari 2018, 12:20

Hallo @Annem1969,
Bij KPN mag je 4 maanden voor je contract afloopt verlengen, het opzeggen mag echter pas op de einddatum van je contract, dus 4 maanden later.

Wat je zou kunnen doen nu je mag verlengen, is via een partner van KPN, denk aan mobiel(.)nl, belsimpel etc. kijken of jou gewenste toestel daar te krijgen is i.c.m. een KPN abonnement. Zo ben je dan ook meteen weer op weg geholpen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Annem1969,
Bij KPN mag je 4 maanden voor je contract afloopt verlengen, het opzeggen mag echter pas op de einddatum van je contract, dus 4 maanden later.

Wat je zou kunnen doen nu je mag verlengen, is via een partner van KPN, denk aan mobiel(.)nl, belsimpel etc. kijken of jou gewenste toestel daar te krijgen is i.c.m. een KPN abonnement. Zo ben je dan ook meteen weer op weg geholpen.
Reputatie 7
En als je met behoud van nummer naar een andere provider wilt. Dat kan je, bij die nieuwe provider, regelen v.a. 60 dagen, ca. 2 maanden, voor de einddatum bij KPN, die medio mei ligt dus. Per medio maart kun je dus al je nieuwe abo regelen bij een provider. Je nieuwe abonnement bij de nieuwe provider gaat pas lopen na afloop van je abo bij KPN (indien nummerbehoud).

Met verlenging, en dus bij KPN blijven, heb je eerder een nieuw toestel 🙂
Dank jullie wel voor jullie reacties. Mijn vraag was echter waarom het zo is, dat ik nog niet mag overstappen. Dat dat zo is, daar kwam ik al achter en dat leidde tot mijn vraag.
Vriendelijke groet,
Annemarie
Reputatie 7
Badge +10
Dat zijn de regels van een overeenkomst. Bij verlengen is het een service van de provider om dat eerder te doen dan de einddatum van het contract.
Tussen alle providers is geregeld dat als het contract is afgelopen het nummer vrijkomt voor een overstap.
Bij het tekenen van een overeenkomst krijg je een korting waar je gebruik van mag maken, doordat jij je een jaar of twee jaar bindt aan de provider. De provider mag jou dan aan deze overeenkomst houden omdat er anders geen eerlijke ''deal'' ontstaat.
Reputatie 7
Als je nu een abo hebt met toestel (ook al is ie stuk) dan mag kpn dat niet langer dan 2 jaar laten lopen. En zullen ze je de extra 6 maanden (nog restant van oude systeem met vervroegd verlengen) moeten kwijtschelden.

Ik zal derhalve je topic bij hen attenderen. Ze kunnen je dan aanmelden bij de afdeling die dat regelt. Je krijgt dan een sim only abonnement zonder looptijd. En dan kun je dus 1 jaar en 10 maanden na de start van je abo wel overstappen in gang zetten. Of iets later.
Maar de omzetting gebeurd met terugwerkende kracht. Ook wat de kosten betreft.
Wederom dank jullie wel voor jullie reacties. Het is mij duidelijk. @PeterG: Dank je wel voor je daadkrachtige houding, maar er hoeft echt niets aangemeld te worden of andere acties ondernomen te worden. Daar ligt niet mijn vraag en ik heb ook geen behoefte aan ondersteuning daarin. Er loopt helemaal niets verkeerd, er hoeft niets verandert. Ik had alleen een vraag naar informatie, meer niet. Maar nogmaals bedankt.
Hartelijke groet
Annemarie

Reageer