Verlengen van je mobiele abonnement

  • 17 November 2016
  • 256 reacties
  • 27399 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

b7596a4a-a47f-47d9-8eb0-dec14b849b5f.png


Je wilt de nieuwste Samsung of juist liever een Sim Only: zomaar twee redenen om je abonnement te verlengen. Hieronder geven we antwoord op al je vragen!

 

Wanneer mag ik verlengen?

Bij KPN mag je 120 dagen (ruwweg 4 maanden) voor het einde van je contract verlengen.

 

Hoe weet ik of ik al kan verlengen?

De snelste manier is om dit te controleren via je MijnKPN account. Als je inlogt met je KPN ID dan word je verwelkomd met de volgende banner:

9568b032-670d-40e6-9416-b421f2914d95.jpg

Zie je deze niet, kijk dan onder het kopje ‘Abonnement’ naar de einddatum van je contract. Pak de dag daarna en trek daar 4 maanden vanaf. Nu weet je wanneer je mag verlengen.
Voorbeeld: Als je contract tot 1.1.2018 loopt, mag je vanaf 2.9.2017 verlengen. Loopt je contract tot 15.10.2018, mag je vanaf 16.6.2018 verlengen.
Je kunt hieronder een reactie geven, dan kijken wij het voor je na. Ook kan je 24/7 chatten en bellen met onze gratis klantenservice via 0800-0402.

 

Hoe kan ik verlengen?

Vanuit MijnKPN kom je in de verlengshop. Daar kan je snel en gemakkelijk online alles regelen. Als je het liever samen met een medewerker doet, kan je onze klantenservice bellen. Ook kan je naar een KPN winkel. Het voordeel daarvan is dat je onze toestellen kunt bekijken en met je nieuwe telefoon de deur uit loopt!

 

Sim Only of toestel?

Kies je voor een Sim Only abonnement of voor een abonnement met een toestel? Jij hebt de keuze! Je kiest eerst één van de abonnementen. Daarna kies je of je een toestel wilt. Je hebt zelfs de mogelijkheid om te bepalen hoeveel je daarvoor per maand betaalt.

7b11f84a-1a05-4804-86e1-bbf569fe1b18.jpg

 

Extra opties
Als je je abonnement hebt gekozen, kies je daarna voor extra opties. Denk hierbij aan bundels voor het buitenland, Spotify Premium of een ToestelVerzekering. De ToestelVerzekering kan je tot 14 dagen na aankoop van jouw telefoon aanvragen, de andere opties zijn op elk moment aan te vragen. Alle extra opties zijn maandelijks opzegbaar.

 

Ik heb net verlengd, maar ik wil toch nog wachten. Kan ik de verlenging annuleren?

Binnen 14 dagen kan je zonder opgave van reden je verlenging terugdraaien. Als je in onze winkel hebt verlengd, ga je terug naar de winkel. Anders neem je contact op met onze klantenservice via 0800-0402.

 

Ik ben tevreden met mijn abonnement, moet ik verlengen?

Je kunt je abonnement gewoon laten lopen. Als je niet wilt verlengen, hoeft dat niet! Je bent dan contractvrij en je kunt het abonnement maandelijks opzeggen.

 

Uit welke toestellen kan ik kiezen bij mijn verlenging?

Je kunt in de KPN webshop kijken welke toestellen we op dit moment aanbieden. Daar kan je een keuze uit maken. Let er wel op dat we per 1 mei 2017 moeten voldoen aan de nieuwe regelgeving omtrent het financieren van je toestel. We doen dan bij een financiering van €250 of meer een inkomenslastentoets en een BKR-check.

Heb je een vraag over het verlengen van je abonnement? Laat het dan in een reactie weten.

 

Laatste update: 27-10-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

256 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dankjewel voor het compliment!
Reputatie 7
Badge +30
Ha Brigit, ik heb toch even navraag gedaan voor je. De collega's verwerken nu de formulieren van rond de jaarwisseling, dus ik verwacht dat je deze of volgende week gebeld wordt! Hou het zelf ook even in de gaten en trek aan de bel als je nog vragen hebt 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Heb je inmiddels al iets gehoord? Zo niet, ga ik er nog eens voor je achteraan hoor!
Reputatie 7
Badge +10
Misschien ligt het aan mij maar ik zie het voordeel van verlengen niet in mijn geval. Normaal zou je als klant een voordeel moeten krijgen bij verlengen. Anders kan je beter je abonnement laten doorlopen.
1 van mijn 2 mobiele abonnementen is te verlengen maar als ik het aanbod opvraag krijg ik precies hetzelfde als wat ik nu al betaal, namelijk 22,50 per maand voor 1Gb en 200 min/sms voor een éénjarig abonnement (KPN Compleet even buiten beschouwing gelaten).
Ik heb mijn huidige factuur erop nageslagen. Mijn huidige abonnement (vorig jaar juni ook verlengd) is 25 euro per maand met 2,50 korting zolang het abonnement loopt, dus zo kom je op 22,50. Dat is ook wat nu bij verlenging wordt aangeboden dus waarom zou ik verlengen? Ik had eigenlijk gehoopt op meer MB's voor ongeveer hetzelfde bedrag of iets meer.

Wie kan er duidelijkheid geven?
Reputatie 3
Badge +3
Hi Ward_, Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Ik kan mij voorstellen dat je hier een vraagteken bij zet. Zeker wanneer je zonder te verlengen evenveel betaalt. Er zijn natuurlijk verschillende abonnementen en wanneer je voor een soortgelijk abonnement kiest is dit niet altijd voordeliger, maar kunnen de tarieven ook goed gelijk blijven. KPN Compleet (Ik weet het, je gaf aan dit buiten beschouwing te willen laten 😉 ) zorgt wel voor de voordelen, omdat je verlengt en klant blijft. Je kunt altijd even bellen met 0800-0105 om te bespreken wat voor jou het perfecte abonnement is en de verlengopties door te nemen. 🙂
Mijn abonnement was verlengd in februari 2016. Deze kan ik pas in mei 2018 weer verlengen. Kan voor mij ook de toestelvergoeding worden vergoed vanaf februari 2018?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi TheRock11, welkom op het Forum!
Ik snap dat je ook niet graag langer doorbetaald voor je toestel! Uiteraard kan ik ook voor jou een soortgelijk formulier invullen, de doorlooptijd op dit moment is minimaal 2 maanden. We nemen dan contact met je op, nog even geduld dus 😉 We kijken tegen die tijd ook graag met je mee of verlengen voordeliger is, en of je misschien een nieuw toestel wil ontvangen 🙂
Reputatie 1
Hi.
I am trying to renew the abonnement of my wife via the personal area but I have a problem. After inserting the phone number and the code received via SMS, I have access to the selection of the new abonnement. I select it, I don't select that I want a new SIM card (obviously), but after a couple of "continue", the website asks me a document (passport or ID card), even if it is indicated clearly that it is required only if I ask for a new SIM card. So I am stuck.
Is there maybe any problem in the website?
Thanks,
Francesco
Reputatie 1
Badge
Ik ging kijken bij mijn verlenging aanbod,
En het scheelt een paar euro per maand met mijn huidig abonnement van 2 jaar geleden.
Maar wat uiteindelijk toch duurder is wegens aansluitkosten ?
Hoeft toch niks aangesloten te worden of is dit een verkapte administratie kosten ?
Totaal /mnd€ 24,00
3-in-1 SIM-kaart € 0
Aansluitkosten € 25,00
Reputatie 7
Badge +25
Hey Francesco, i checked out what you're saying. You have fill in the forms as a check that you are who you say you are. Not just for a new simcard. But I do get what you say because it isn't really clear if you read the explanation. The website is correct though.

@aws1971: als je verlengt hoef je zeker niet opnieuw aansluitkosten te betalen dus dat is wel vreemd. Als je nu inlogt via kpn.com/verlengen lukt het dan wel? Ik heb net gekeken en ik zie geen aansluitkosten staan namelijk.
Reputatie 7
Badge +21
@Francesco, Did you understand the explanation from Paul? If not, or you don't have a Dutch document, you can also try and renew the abonnement/subscription in a KPN Winkel in the area!
@aws1971: Zie je via de verlengpagina nog steeds de aansluitkosten of inmiddels niet meer?
Reputatie 3
Badge +3
Vandaag is mijn verlenging geactiveerd.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat ik geen 4250 MB meer heb.
Ik heb nu 4000 MB.
Dat is een beetje vreemd, aangezien er niets aan je abonnement zou moeten wijzigen bij een verlenging lijkt mij.
Zie ik het trouwens goed dat ik voor €2,- extra per maand naar een hoger abonnement kan?
Zo ja, dan ga ik dat meteen doen zodra dit mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond rene_1974, welkom op het Forum!
Ik begrijp dat je een beetje opkijkt van de informatie in MijnKPN! Voorheen had je nog 250MB verlengvoordeel erbij, dat is niet meer van toepassing op het nieuwe abonnement. Vandaar dat je nu uitkomt op 2GB+2GB = 4GB in de maand. Mocht je hier niet genoeg aan hebben kan je verhogen naar Zorgeloos Standaard. Hiervoor betaal je inderdaad maar € 2,00 meer, met alle kortingen kom je namelijk uit op €24,00 voor uiteindelijk 10GB+10GB = 20GB! Dit kan gewijzigd worden als je huidige abonnement minimaal 1 maand loopt (tot 18 mei), in ieder geval dan kan je het aanvragen. Het zal dan de 1e van de volgende maand (in dat geval juni) ingaan. Dit kan je via MijnKPN of de klantenservice regelen!
Reputatie 3
Badge +3
@Susan_ Bedankt voor de verduidelijking.
Zodra mijn abonnement gewijzigd kan worden, verander ik het naar Zorgeloos Standaard via de klantenservice.
De data bundel is dan eigenlijk wel veel te groot, maar dat is juist fijn.
Voor die €2,00 meer hoef ik mij dan geen zorgen te maken dat ik buiten de bundel terecht kom, waardoor de mobiele internet snelheid drastisch verlaagd word.
Reputatie 7
Badge +21
Helemaal goed Rene, graag gedaan in ieder geval! Iets meer is altijd iets beter dan te weinig, en voor die € 2,00 hoef je het vaak niet te laten 😉 Mocht je ooit nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden!
Hallo,

mijn abonnement loopt 19-12-2018 af en mijn verlengdatum is 20-08-2018.
Stel ik wil mijn contract bij KPN helemaal niet verlengen, wordt dit dan automatisch 19-12-2018 stop gezet?
Alvast bedankt.

Mvg.

Ron
Reputatie 7
Badge +8
@RonnieS4 Nee je moet het zelf opzeggen alleen let dan wel op dan raak je ook je nummer kwijt.
Wil je je nummer mee nemen moet je bij je nieuwe provider nummerbehoud aanvragen dat kan 60 dagen van te voren voor de eind datum.
@RonnieS4 Nee je moet het zelf opzeggen alleen let dan wel op dan raak je ook je nummer kwijt.
Wil je je nummer mee nemen moet je bij je nieuwe provider nummerbehoud aanvragen dat kan 60 dagen van te voren voor de eind datum.


En waar moet ik dat opzeggen?
Als ik het niet opzeg wat dan??
Reputatie 7
Badge +8
@RonnieS4 via de klantenservice maar dan ben je dus je nummer wat je nu heb kwijt of je moet het laten overzetten naar pre paid.
Doe je niks loopt je abonnement gewoon door.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi RonnieS4,

Wat Roos79 zegt klopt helemaal. Opzeggen kan via onze klantenservice via deze pagina. Als je gaat overstappen kun je de aanvraag met jouw gegevens doen bij een andere provider. Zij regelen de overstap en opzegging bij ons. We kunnen het nummer ook overzetten naar prepaid wanneer je contract afgelopen is. Zo behoud je het telefoonnummer wel. Mocht je hierover toelichting willen hoor ik dit graag.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen RonnieS4,

Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Vraagje ik heb 2 abonnementen bij jullie lopen (sim only, geen kpn compleet)
* KPN zorgeloos abonnement 10 gig per maand en onbeperkt bellen/sms
* Budget 300 belminuten zonder internet

Kpn zorgeloos abbonement betaal ik 22,96 en zou nu 24 euro zou moeten betalen
Budget 300 belminuten 7,58 en dit zou 8,50 zijn
Dus nu ben ik totaal 30,54 en als ik zou verlengen zou ik 32,50 kwijt zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @fantasybart.

Ik heb het gelijk voor je nagekeken en zie dat je inderdaad €32,50 gaat betalen voor 2 abonnementen als je beide zou gaan verlengen.

Daarom kan je er beter niet voor kiezen om het abonnement te verlengen. Dan blijven de kosten hetzelfde en is het maandelijks opzegbaar.😉
Ik heb een tijd geleden de verlenging van mijn mobiel geregeld, nieuwe abo gaat pas eind maart in. Sinds kort bieden jullie voordeligere abo's aan. Er zijn al meer dan 14 dagen verstreken sinds ik de verlenging heb geregeld. Kan ik nog switchen naar een abo van de nieuwe vorm? In MijnKPN lijkt het niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +30
@grost welkom! Dit is jammer! Het is inderdaad niet mogelijk om het terug te draaien na de 14 dagen. Van tijd tot tijd gelden er nieuwe acties en veranderen we het gehele portfolio,. In jouw geval hebben we dit dus net iets te laat gedaan 😞.