Verlengen van je mobiele abonnement

  • 17 November 2016
  • 256 reacties
  • 27404 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

b7596a4a-a47f-47d9-8eb0-dec14b849b5f.png


Je wilt de nieuwste Samsung of juist liever een Sim Only: zomaar twee redenen om je abonnement te verlengen. Hieronder geven we antwoord op al je vragen!

 

Wanneer mag ik verlengen?

Bij KPN mag je 120 dagen (ruwweg 4 maanden) voor het einde van je contract verlengen.

 

Hoe weet ik of ik al kan verlengen?

De snelste manier is om dit te controleren via je MijnKPN account. Als je inlogt met je KPN ID dan word je verwelkomd met de volgende banner:

9568b032-670d-40e6-9416-b421f2914d95.jpg

Zie je deze niet, kijk dan onder het kopje ‘Abonnement’ naar de einddatum van je contract. Pak de dag daarna en trek daar 4 maanden vanaf. Nu weet je wanneer je mag verlengen.
Voorbeeld: Als je contract tot 1.1.2018 loopt, mag je vanaf 2.9.2017 verlengen. Loopt je contract tot 15.10.2018, mag je vanaf 16.6.2018 verlengen.
Je kunt hieronder een reactie geven, dan kijken wij het voor je na. Ook kan je 24/7 chatten en bellen met onze gratis klantenservice via 0800-0402.

 

Hoe kan ik verlengen?

Vanuit MijnKPN kom je in de verlengshop. Daar kan je snel en gemakkelijk online alles regelen. Als je het liever samen met een medewerker doet, kan je onze klantenservice bellen. Ook kan je naar een KPN winkel. Het voordeel daarvan is dat je onze toestellen kunt bekijken en met je nieuwe telefoon de deur uit loopt!

 

Sim Only of toestel?

Kies je voor een Sim Only abonnement of voor een abonnement met een toestel? Jij hebt de keuze! Je kiest eerst één van de abonnementen. Daarna kies je of je een toestel wilt. Je hebt zelfs de mogelijkheid om te bepalen hoeveel je daarvoor per maand betaalt.

7b11f84a-1a05-4804-86e1-bbf569fe1b18.jpg

 

Extra opties
Als je je abonnement hebt gekozen, kies je daarna voor extra opties. Denk hierbij aan bundels voor het buitenland, Spotify Premium of een ToestelVerzekering. De ToestelVerzekering kan je tot 14 dagen na aankoop van jouw telefoon aanvragen, de andere opties zijn op elk moment aan te vragen. Alle extra opties zijn maandelijks opzegbaar.

 

Ik heb net verlengd, maar ik wil toch nog wachten. Kan ik de verlenging annuleren?

Binnen 14 dagen kan je zonder opgave van reden je verlenging terugdraaien. Als je in onze winkel hebt verlengd, ga je terug naar de winkel. Anders neem je contact op met onze klantenservice via 0800-0402.

 

Ik ben tevreden met mijn abonnement, moet ik verlengen?

Je kunt je abonnement gewoon laten lopen. Als je niet wilt verlengen, hoeft dat niet! Je bent dan contractvrij en je kunt het abonnement maandelijks opzeggen.

 

Uit welke toestellen kan ik kiezen bij mijn verlenging?

Je kunt in de KPN webshop kijken welke toestellen we op dit moment aanbieden. Daar kan je een keuze uit maken. Let er wel op dat we per 1 mei 2017 moeten voldoen aan de nieuwe regelgeving omtrent het financieren van je toestel. We doen dan bij een financiering van €250 of meer een inkomenslastentoets en een BKR-check.

Heb je een vraag over het verlengen van je abonnement? Laat het dan in een reactie weten.

 

Laatste update: 27-10-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

256 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@JeroenB22, ik heb je een berichtje gestuurd!
Hallo
heb een kleine vraag

Ik heb bij jullie een abonnement maar dit zonder een toestel van jullie deze heb ik zelf aangeschaft
Nu zou ik graag een abonnement willen waar ik ik een gratis toestel mag kiezen is dit mogelijk of moet ik dan me.abbonnement die ik nu heb opzeggen en een nieuw abonnement nemen?

Groetjes liza
Reputatie 7
Badge +24
@Liesje26 Dat is mogelijk wanneer je je abonnement al een aantal maanden hebt. Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hallo KPN

Ik ben al jaren een trouwe klant, en altijd zeer tevreden met jullie producten.

Alleen nu niet voor het verlengen van mijn mobiel abonnement!

Blijkbaar als je een mobiel abonnement hebt, en deze verlengbaar is 4 maanden voor einde contract datum, is t niet mogelijk als je een registratie hebt van KPN bij t BKR. Het lijkt erop dat verlengen wordt gezien als een nieuwe aanvraag.

Veel krijgen een bevestiging van hun bestelling en een aantal uur later een email met de melding dat je bent afgewezen omdat je meerdere mobiele aansluitingen zou hebben, terwijl het in de meeste gevallen gaat om maar 1 registratie. Ook hebben de meesten geen negatieve BKR registratie.

Hoe gaat KPN dit oplossen aangezien ik lees dat we niet de enigen zijn die dit ervaren?

aanvullend:

Ik lees dat de oplossing die wordt geboden is om meer bij te betalen voor t toestel waardoor het restant bedrag onder de 250 blijft waadoor er geen BKR check wordt gedaan. Dit is natuurlijk niet voor iedereen mogelijk, Als je voor 2 jaar verlengt wil je zo min mogelijk bij betalen om toch een nieuw toestel te kunnen krijgen en het toestel middels de lening af te betalen.

In principe kan je dus niet verlengen zolang je dus nog een registratie hebt staan van je huidige abonnement, met een (klein) bedrag nog open van het oude toestel. Die registratie moet eerst afgemeld worden. Dit betekent dat veel mensen die niet in 1 keer een groot bedrag voor het toestel kunnen betalen, niet eerder kunnen verlengen tot deze registratie is afbetaald EN afgemeld.

Kunnen jullie niet het resterende bedrag wat nog open staat voor het oude toestel, factureren, en dan afmelden bij BKR zodat wel 4 maanden van te voren verlengd kan worden ipv de oplossing die jullie geven zoals hierboven beschreven? Ik denk dat jullie het verlengproces nogmaals opnieuw moeten bekijken.

KPN, hoe kan dit opgelost worden?

dank je wel, Ik hoop hier snel over te horen.

Mvg,

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @MAc75. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet gelukt is om het mobiele abonnement te verlengen. Heb je geprobeerd om in onze verlengshop jouw abonnement te verlengen? Zou je je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Het 06-nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? We zoeken graag voor je uit welke mogelijkheden er zijn.
Hi @Vikash , Ik heb de gegevens ge-update in mijn profiel, ik ben benieuwd of jullie kunnen helpen en met wat voor een oplossing.

Ik heb geen poging gedaan om via de verlengshop te verlengen aangezien mijn partner hetzelfde verhaal heeft, Ik ga er vanuit dat het voor mij niet anders zal verlopen.

mvg
Reputatie 7
Badge +30
Ha @MAc75, welkom en bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik heb even naar je gegevens gekeken en zie inderdaad dat bovenstaande helemaal klopt. Je kunt wel één, maar niet twee vrij forse toestelkredieten naast elkaar hebben in jouw specifieke geval. Je kunt via onze website het resterende toestelkrediet in een keer aflossen. Zodra dat verwerkt is, kan je dan verlengen met een toestel naar keuze. We doen dan weer opnieuw een inkomenslastentoets (ILT), maar als ik jouw verhaal goed begrijp, zal dat gewoon in orde moeten komen.
Hoi @Marcia_

Heel erg bedankt voor je reactie en dat is precies wat we zochten, alleen mijn partner heeft inmiddels al zeker 8! uur in totaal aan de lijn gezeten met 1 en 2e lijns van KPN, die dit niet konden vertellen. Zijn verhaal staat ook op dit forum met gebruikersnaam @Savd mocht je dit nog willen lezen.

Ik denk dat het handig is om dit intern te delen met de helpdesk zodat ze dit aan klanten kunnen vertellen en die op voorhand het restant bedrag kunnen aflossen en vervolgens kunnen verlengen.

Misschien het verlengprocess toch met wat extra informatie geven?

Denk dat dit een goede is om process improvement binnen KPN voor te stellen:)

dank je wel nogmaals en succes,

mvg
Reputatie 7
Badge +28
Hey @MAc75, dat jouw partner 8 uur heeft moeten bellen is echt bizar. Ik ga dit nog eens onder de aandacht brengen in de keten. De e-mail moet ook duidelijker aangeven wat er precies aan de hand is. Daarop heb ik ook feedback ingediend. Mijn excuses dat dit zoveel tijd heeft gekost.

@Joran ,@Marcia_ 

 

Maar ik mag er toch wel vanuit gaan dat de BKR-registratie na betaling ‘laatste termijn’ zo snel mogelijk afgemeld wordt? Wat is dan de termijn die gehanteerd wordt?

oke, ff een update, het is nog steeds niet opgelost, ten eerste door de systeemveranderingen van KPN na een grote update vanwege Huddel. en dat er blijkbaar administratief er ook het e.e.a. misgaat- BKR is wel goed gegaan, je kan t checken of de overeenkomst is beeindigd en per wanneer-  alleen nu bleek dat er binnen KPN bij de afdeling Credit er nog een bedrag openstond wat allang betaald was. Het was gewoon niet bijgehouden. We wachten weer geduldig af, maar het is wel bizar dat ik zoveel lees op dit forum over problemen. Ik hoop dat het snel is opgelost. 

Reputatie 1
Badge

[Eerder deze week gepost in een eigen topic, maar geen reactie gekregen, vandaar onderstaande herplaatsing in het algemene verleng-topic.]

Zojuist heb ik mijn verlengingsaanbod bekeken in mijn account d.m.v. sms-code. Ik werd omgeleid naar de standaard-website over het afsluiten van diverse abonnementen en ik werd daar niet vrolijk van. Ik ben al jaren (overwegend) tevreden abonnee vanaf het afsluiten, toen nog onder de naam Hi van KPN, en nu word ik geleid naar een abonnement dat me voortaan €27,50 gaat kosten (Sim-only 2 jaar, 10GB), terwijl ik nu voor m’n huidige Sim-only Zorgeloos Standaard 2017 met inflatiecorrecties en destijds gerekende kortingen €25,08 per maand betaal. Een abonnement met toestel is, afgezien van de logische bijkomende toestelprijs, ook goedkoper dan een nieuwe Sim-only: maar wel nog altijd iets duurder dan m’n huidige abonnement: €26,50.

Natuurlijk is verlengen niet verplicht en voor niets gaat de zon op, maar ik vind het erg jammer dat trouwe klanten door KPN niet beloond worden met echt verlengvoordeel. Ik zou heel graag een verbeterde verlengingaanbieding van KPN tegemoet zien.

(Mijn gegevens staan in mijn profiel, eventuele ontbrekende gegevens vul ik graag aan.)

Reputatie 7
Badge +30

Ha @JorisT, het is redelijk druk op het forum, maar ik heb toevallig nét een reactie in je eigen topic gegeven :-). Laat je het me daar weten als je nog vragen hebt?

Vraagje: wat zijn de (on)mogelijkheden om mij huidige simonly abbo om te zetten in een een abbo met toestel?

Reputatie 7
Badge +28

@Nescio: Welkom! Als jouw sim-only abonnement minimaal 3 maanden oud is kun je het aanpassen naar een abonnement met toestel. Om dat te regelen kun je telefonisch contact opnemen. Als dit je vraag nog niet beantwoord, laat het weten!

Hallo KPN,

 

Ik heb een vraagje over het eventueel verlengen van mijn abonnement. Als ik dit via een belsimpel/mobiel.nl doe dan komt dit behoorlijk wat duurder uit dan wanneer ik een nieuw abonnement afsluit. En dan vraag ik me af waarom ik zou verlengen? De abbonnementskosten zijn hetzelfde maar voor de telefoon betaal je ong 100 euro meer…

 

Groeten Bart

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Bartzwets, welkom! Wil je eens screenshots plaatsen hier? Ik ben heel benieuwd naar het verschil! Overigens bepaalt Belsimpel zelf welke prijzen ze vragen dus wij kunnen daar niet zoveel aan doen ;-). Maar ik ben er wel benieuwd naar, ik kan me namelijk niet meteen voorstellen dat hier zo'n verschil in zit. 

 

 

 

Hier zit toch wel een aardig verschil tussen... 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Bartzwets. Daar zit inderdaad een aardig verschil tussen. Dit lijkt niet op onze webshop en daarnaast verkoopt KPN dit toestel niet. In welke webshop wil je deze bestelling plaatsen? Ik zie dat het verschil vooral zit in het bedrag voor het toestel. Dat zou dus moeten betekenen dat het maandelijkse bedrag voor het afbetalen van het toestel lager zou moeten zijn wanneer je meer bij betaald voor het toestel. Klopt dat?

@Vikash Dit is via Mobiel.nl daar geven ze meer korting op de toestelprijs voor nieuwe KPN klanten dan verlengen van je kpn contract(bij belsimpel ook). Over het algemeen zijn deze sites ook voordeliger met toestelprijzen dan de kpn webshop.

 

 Ik vroeg mij af waar dit verschil vandaan komt... Op deze manier word verlenging niet beloond, maar een nieuwe klant wel. 

 

Zij kunnen vaak groter inkopen en dus stunten met toestel prijzen. Daar kunnen wij helaas niet mee concurreren. Verlenging van het abonnement staat er verder los van. 

@Erwin_  ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Als ik op die sites een nieuw kpn abonnement afsluit via een externe site dan is het toestel ineens goedkoper dan wanneer ik verleng via dezelfde externe site. Dit verschil zal een mobiel.nl/belsimpel niet uit eigen zak betalen lijkt me. Voor hun zou het niet uit moeten maken of ik nieuw ben of verleng, tenzij KPN daar een vergoeding voor geeft aan de externe site lijkt me. Maar diezelfde korting word niet toegepast als ik verleng…

Dit heeft dus niks te maken met dat ze daar goedkoper inkopen lijkt me. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha Bart, dank voor het plaatsen van de screenshots. Ik heb werkelijk geen idee waarom de toestellen bij mobiel.nl goedkoper zijn bij een nieuw abonnement dan bij een verlenging. Ik zou de vraag toch bij hen neerleggen. En stiekem ben ik erg benieuwd naar wat eruit komt ;-).

@Marcia_ 

Daar ben ik weer. Inmiddels heb ik maar de moeite genomen om via de chat functie op de site van mobiel.nl te vragen waar dit vandaan komt. En de reactie was iets wat ik al verwacht had.