Verlengen van je mobiele abonnement

  • 17 November 2016
  • 256 reacties
  • 27399 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

b7596a4a-a47f-47d9-8eb0-dec14b849b5f.png


Je wilt de nieuwste Samsung of juist liever een Sim Only: zomaar twee redenen om je abonnement te verlengen. Hieronder geven we antwoord op al je vragen!

 

Wanneer mag ik verlengen?

Bij KPN mag je 120 dagen (ruwweg 4 maanden) voor het einde van je contract verlengen.

 

Hoe weet ik of ik al kan verlengen?

De snelste manier is om dit te controleren via je MijnKPN account. Als je inlogt met je KPN ID dan word je verwelkomd met de volgende banner:

9568b032-670d-40e6-9416-b421f2914d95.jpg

Zie je deze niet, kijk dan onder het kopje ‘Abonnement’ naar de einddatum van je contract. Pak de dag daarna en trek daar 4 maanden vanaf. Nu weet je wanneer je mag verlengen.
Voorbeeld: Als je contract tot 1.1.2018 loopt, mag je vanaf 2.9.2017 verlengen. Loopt je contract tot 15.10.2018, mag je vanaf 16.6.2018 verlengen.
Je kunt hieronder een reactie geven, dan kijken wij het voor je na. Ook kan je 24/7 chatten en bellen met onze gratis klantenservice via 0800-0402.

 

Hoe kan ik verlengen?

Vanuit MijnKPN kom je in de verlengshop. Daar kan je snel en gemakkelijk online alles regelen. Als je het liever samen met een medewerker doet, kan je onze klantenservice bellen. Ook kan je naar een KPN winkel. Het voordeel daarvan is dat je onze toestellen kunt bekijken en met je nieuwe telefoon de deur uit loopt!

 

Sim Only of toestel?

Kies je voor een Sim Only abonnement of voor een abonnement met een toestel? Jij hebt de keuze! Je kiest eerst één van de abonnementen. Daarna kies je of je een toestel wilt. Je hebt zelfs de mogelijkheid om te bepalen hoeveel je daarvoor per maand betaalt.

7b11f84a-1a05-4804-86e1-bbf569fe1b18.jpg

 

Extra opties
Als je je abonnement hebt gekozen, kies je daarna voor extra opties. Denk hierbij aan bundels voor het buitenland, Spotify Premium of een ToestelVerzekering. De ToestelVerzekering kan je tot 14 dagen na aankoop van jouw telefoon aanvragen, de andere opties zijn op elk moment aan te vragen. Alle extra opties zijn maandelijks opzegbaar.

 

Ik heb net verlengd, maar ik wil toch nog wachten. Kan ik de verlenging annuleren?

Binnen 14 dagen kan je zonder opgave van reden je verlenging terugdraaien. Als je in onze winkel hebt verlengd, ga je terug naar de winkel. Anders neem je contact op met onze klantenservice via 0800-0402.

 

Ik ben tevreden met mijn abonnement, moet ik verlengen?

Je kunt je abonnement gewoon laten lopen. Als je niet wilt verlengen, hoeft dat niet! Je bent dan contractvrij en je kunt het abonnement maandelijks opzeggen.

 

Uit welke toestellen kan ik kiezen bij mijn verlenging?

Je kunt in de KPN webshop kijken welke toestellen we op dit moment aanbieden. Daar kan je een keuze uit maken. Let er wel op dat we per 1 mei 2017 moeten voldoen aan de nieuwe regelgeving omtrent het financieren van je toestel. We doen dan bij een financiering van €250 of meer een inkomenslastentoets en een BKR-check.

Heb je een vraag over het verlengen van je abonnement? Laat het dan in een reactie weten.

 

Laatste update: 27-10-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

256 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Leuk dat je dat nog even laat weten! Dit was niet bij mij bekend, maar klinkt inderdaad erg logisch. Ik kan er niets anders van maken!

Ik wil graag overstappen van Tele2 naar KPN. Ik zou heel graag een abonnement met telefoon af willen sluiten en zou dan heel graag de (verwachte) samsung S11+ als telefoon willen. Nou is het probleem dat mijn huidige abonnement eerder afloopt dan dat de samsung S11 verwacht wordt. Wat kan ik het beste doen? Wat adviseren jullie mij?

 

Groetjes, Tim.

Reputatie 7
Badge +30

Tja, dan zou ik gewoon afwachten met overstappen tot de S11 beschikbaar is, Tim. Dat lijkt me het makkelijkst. We hebben een optie waarbij je van een sim only kunt overstappen naar een abonnement met toestel. Maar dan moet de sim only wel eerst drie maanden actief zijn geweest. Dan loop je weer het risico dat je dan, nadat de S11 beschikbaar is, alsnog moet wachten.

Beste KPN,

Zie overal mooie aanbiedingen van jullie voorbij komen zoals de Note 10(+). Echter bij veel vergelijkingssites waar jullie aanbiedingen plaatsen (inkopen) zijn de prijzen nogal wisselvallig te noemen. Voor een nieuwe abonnee  kost het toestel ruim 200 euro goedkoper. Nu zit ik gelukkig niet meer aan jullie vast en ben benieuwd waarom jullie een (ex) klant veel meer voor hetzelfde product laten betalen dan een bestaande klant.

Kan natuurlijk ook gewoon een nieuw abonnement afsluiten oude opzeggen is het probleem opgelost zou je zeggen. Graag wil ik mijn nummer behouden alleen gaat dit niet. Dit kost mij dus 200 euro? ohja min 25 euro aansluitkosten. 

 

Hebben jullie hier een goede verklaring voor?

Gr,

Marcel

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat bedoel je met vergelijkingssites @Mathve, zou je een paar voorbeelden kunnen geven? 

ik kan mijn abonnement verlengen,alleen wacht ik op de nieuwe s11 pri order   zou dat nu al kunnen wat  moet ik hier voor doen gr Klaas 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

@Kooistra1980 Bedankt voor je reactie. Zodra een nieuw toestel uit is die wij verkopen is er altijd de mogelijkheid een pre-order te plaatsen. Dit wordt dan op onze website vermeldt. Als het toestel er nu nog niet is kan je alleen wachten tot hij beschikbaar wordt. Zodra de pre-order geplaatst is krijg jij, zodra die uitgeleverd wordt als een van de eerste het toestel in huis. Op dit moment zit er dus niets anders op dan wachten. 

Ik zat eerst bij Telfort, dat is nu overgenomen door KPN. Een account hier aangemaakt. Ik kreeg meteen de melding: goed nieuws, je kunt je abonnement verlengen! Ook kon ik de verlengshop in (geen idee of dit normaal ook kan).

Een week later kan ik blijkbaar niet meer verlengen en staat de verlengdatum op 3-3-2020. Beetje apart. Hoe kan dit? Ik had deze week graag willen verlengen met een nieuw toestel.

Hallo @Lieneke0 , die verlengingsdatum stond eerst niet goed, nu wel.

Je kunt binnen 4 maanden (120 dagen) verlengen.

Jij dus vanaf 3 maart, dan eindigt je contract dus omstreeks begin juli.

Maar pas op, als je gaat verlengen ga je onder de KPN voorwaarden vallen en dat hoeft niet per sé gunstig te zijn.

Het kan eventueel voordeliger zijn ergens een los toestel te kopen en je Telfort abo gewoon door te laten lopen, alleen dan met 1 maand opzegtermijn na einde vaste contract.

Zo ontloop je ook een eventuele BKR registratie.

Succes met je beslissing.

 

Hallo @Lieneke0 , die verlengingsdatum stond eerst niet goed, nu wel.

Je kunt binnen 4 maanden (120 dagen) verlengen.

Jij dus vanaf 3 maart, dan eindigt je contract dus omstreeks begin juli.

Maar pas op, als je gaat verlengen ga je onder de KPN voorwaarden vallen en dat hoeft niet per sé gunstig te zijn.

Het kan eventueel voordeliger zijn ergens een los toestel te kopen en je Telfort abo gewoon door te laten lopen, alleen dan met 1 maand opzegtermijn na einde vaste contract.

Zo ontloop je ook een eventuele BKR registratie.

Succes met je beslissing.

 

Fijn, blij gemaakt worden voor niks.

Los toestel kopen is geen optie. Ik ga even rondkijken wat de goedkoopste optie is voor een abonnement. Dankje!

Hallo @Lieneke0 , je verlengingsdatum is al over een paar weken, zolang houdt je huidige mobiel het toch nog wel uit?

 

 

Hallo @Lieneke0 , je verlengingsdatum is al over een paar weken, zolang houdt je huidige mobiel het toch nog wel uit?

 

Ik hoop het. Hij schakelt vaak ineens uit als hij op minimaal 45% batterij zit, het scherm bevriest de hele tijd. De trilfunctie is kapot. Hij is echt op. Vandaar dat ik hoopte dat ik kon verlengen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Lieneke0, welkom! Het klopt wat JanD zegt: je zult helaas nog even moeten wachten met verlengen. Ik vind het heel jammer om te lezen dat we je zo in verwarring hebben gebracht door het verkeerd tonen van deze informatie. Mijn excuses hiervoor! 

Contract verlengen is mooi en goed en precies wat ik wil doen maar KPN vraagt naar identificatie en de keuze valt tussen rijbewijs (Nederlands), paspoort (Nederlands) en id-kaart (Nederlands). Wat doe ik als buitenlander nu? Heb ik er iets gemist?

Reputatie 7
Badge +21

@MissLemondrop, indien je deze documenten niet bezit dan dien je naar een KPN winkel te gaan om de verlenging te regelen! Buitenlandse documenten kunnen we alleen op die manier (visueel) controleren en bevestigen. Vind hier een winkel in de buurt, de komende anderhalf week gaan er weer meer open!

Reputatie 1

Heb reeds 6 keer mijn abonnement proberen te verlengen maar lukt niet via mijn kpn, steeds alles ingevuld en dan klik je op verzenden en alles weg, kan je weer opnieuw beginnen

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Will69! Dat is niet de bedoeling.. Heb je het ook geprobeerd via onze verlengpagina? Je komt dan in een zelfde soort omgeving. Mocht het niet lukken dan kan je altijd je wensen aan ons doorgeven (via 0800-0402, LiveChat, in de KPN winkel of hier op het Forum!), dan kunnen wij de verlenging voor je invoeren :wink:

Reputatie 1

Hey Susan

Ja ook via verlengpagina geprobeerd maar helaas. Ik wandel straks wel even naar de kpnwinkel. Dank je voor de hulp 😊

Reputatie 7
Badge +21

Hey Susan

Ja ook via verlengpagina geprobeerd maar helaas. Ik wandel straks wel even naar de kpnwinkel. Dank je voor de hulp 😊

Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan horen we het graag van je! :slight_smile:

Ik heb een verlenging gedaan (met toestel) en kreeg een bevestiging - het toestel zou de volgende dag al worden geleverd - maar de volgende ochtend kreeg ik een annulering. Ik heb toen gebeld en zou vandaag nogmaals bellen wat ik zojuist heb gedaan, maar ik weet nog steeds niet wanneer en of de bestelling toch doorgaat.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een verlenging gedaan (met toestel) en kreeg een bevestiging - het toestel zou de volgende dag al worden geleverd - maar de volgende ochtend kreeg ik een annulering. Ik heb toen gebeld en zou vandaag nogmaals bellen wat ik zojuist heb gedaan, maar ik weet nog steeds niet wanneer en of de bestelling toch doorgaat.

Dat gaan we dan voor je uitzoeken, @GerdaSch Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Ik wil ook graag het bestelnummer hebben. Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hallo Bart,

Bedankt voor je reactie. Volgens mij heb ik zo alles ingevuld; ik kan alleen mijn klantnummer niet vinden, ik heb er mijn mobiele nummer ingevuld.

Groet, Gerda

Hoi @GerdaSch . Het lijkt er op dat de verlenging is uitgevallen. Dat wil niet zeggen dat het definitief geannuleerd is. Deze wordt nu handmatig verwerkt.  Dat kan even duren.  Je krijgt hier nog bericht over.

Excuus voor het ongemak. 

Ik ben toch best wel een beetje teleurgesteld. Ik ben inmiddels al flink wat jaren klant met KPN thuis, 2 mobiele abbonementen en digitenne. Nu kan ik mijn sim only abbonement verlengen, ik heb nu 150 belminuten en 5 gb data. Deze worden verdubbeld door de oude KPN compleet voordelen. Dan heb ik dus 300 minuten en 10 gb data, hier betaal ik 19 euro per maand voor.

Wil ik een soortgelijk abbonement dan kom ik op de verlengpagina uit op 10gb data en onbeperkt bellen voor 23,50 euro. Dat is dus 4,50 euro meer dan ik nu betaal. Hierop telefonisch contact gezocht met de klantenservice, deze konden echter niet meer voor mij doen dan 1 euro korting geven. Dit betekent dus dat ik als trouwe klant 3,50 euro per maand meer kwijt zou zijn dan ik nu betaal voor nagenoeg hetzelfde abbonement. Ok, ik heb dan onbeperkt bellen maar dat heb ik niet perse nodig, bij de Hussel abbonementen is dat echter geen keuze meer. Je zou toch denken dat KPN wat coulanter zou zijn met hun vaste klanten.... 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Keupie, begrijpelijk dat je er dan voor kiest om niet te verlengen! Dat hoef ook niet natuurlijk. Je mag je abonnement gewoon laten zoals het is. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt, maar wij hebben inderdaad geen ander aanbod voor bestaande klanten :-(.