Verlenging afgewezen, maximaal aantal aansluitingen bereikt?

  • 11 June 2019
  • 19 reacties
  • 976 keer bekeken

Bij mij hetzelfde verhaal, ook de vermelding: U hebt het maximaal aantal mobiele aansluitingen bereikt.
Ook gevraagd waarom deze onzin wees gewoon duidelijk waarom iets wel of niet kan. na een telefoon gesprek werd duidelijk dat het ergens anders aan lag.
via BKR gekeken kan daar via mijn BKR zien dat er geen aanvragen zijn gedaan. het is KPN finance en credits die een berekening loslaten op de kosten. ze kunnen wel zien dat je geregistreerd staat en berekenen dan zelf of je de draagkracht hebt er wordt niet gekeken of je partner ook inkomen heeft.
of dat je al je voorgaande rekeningen wel hebt betaald het gaat nogal kort door de bocht. maar dat is nu eenmaal de wet financiële toezicht. meer dan tien jaar bij kpn en dan dit beetje jammer bijzonder aan de mail is ook nog dat er een telefoonnummer onder staat die niet meer actief is. je zou je contract kunnen laten overnemen als deze persoon niet geregistreerd staat kan deze het contract overnemen en de verlenging doen. dan laat je dit lopen via je eigen bankrekening.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Frisbeedoes, welkom hier.

Wij toetsen dit inderdaad en berekenen het op basis van je draagkracht.

ze kunnen wel zien dat je geregistreerd staat en berekenen dan zelf of je de draagkracht hebt er wordt niet gekeken of je partner ook inkomen heeft.
of dat je al je voorgaande rekeningen wel hebt betaald het gaat nogal kort door de bocht. maar dat is nu eenmaal de wet financiële toezicht.

Ook dit klopt. Er wordt alleen naar je eigen inkomen gekeken, inkomen van je partner wordt niet meegenomen. Puur voor het geval, en dat hoop ik uiteraard zeker niet, dat jullie ooit uit elkaar gaan. Dan moet je in staat zijn om dit zelf te kunnen aflossen.

maar dat is nu eenmaal de wet financiële toezicht.
Dat is het zeker. Een goede maatregel wat ons betreft. Zo blijft iedereen financieel gezond. 👌
Mooi verhaal maar wat als iemand zijn baan kwijt raakt zo zijn er heel wat meer niet te voorziene omstandigheden. Daar wordt je dan op afgerekend het is niet anders ik baal als een stekker omdat ik de afwijzing niet terecht vind
Hi Frisbeedoes, welkom hier.

Wij toetsen dit inderdaad en berekenen het op basis van je draagkracht.


ze kunnen wel zien dat je geregistreerd staat en berekenen dan zelf of je de draagkracht hebt er wordt niet gekeken of je partner ook inkomen heeft.
of dat je al je voorgaande rekeningen wel hebt betaald het gaat nogal kort door de bocht. maar dat is nu eenmaal de wet financiële toezicht.
Ook dit klopt. Er wordt alleen naar je eigen inkomen gekeken, inkomen van je partner wordt niet meegenomen. Puur voor het geval, en dat hoop ik uiteraard zeker niet, dat jullie ooit uit elkaar gaan. Dan moet je in staat zijn om dit zelf te kunnen aflossen.


maar dat is nu eenmaal de wet financiële toezicht.Dat is het zeker. Een goede maatregel wat ons betreft. Zo blijft iedereen financieel gezond. 👌

Dit is in mijn ogen een schijnveiligheid, niemand weet wat er in de toekomst gebeurd, ziek worden baan verliezen wat gebeurd er dan? maar goed al met al nu een andere weg ingeslagen. volgens de hoge raad heb ik recht op teruggaaf toestelkosten van mijn contract september 2015. als ik dit geld bij de nieuwe telefoon doe scheelt mij dit per maand ook weer een hoop.
maar even terug naar het begin van de topic waarom niet de echte reden vermelding bij afwijzing.
Reputatie 7
Badge +24
100% veilig zullen denk ik weinig dingen daadwerkelijk worden. Wat de reden is van een afwijzing zien wij niet, buiten BKR om verwacht ik ook dat er een berekening plaatsvindt. Mag ik vragen hoeveel abonnementen jij op je naam hebt bij ons? Dat je een dergelijk afwijzing hebt gekregen?
Ik heb 1 mobiel en thuis alles in 1 standaard verder niet mijn vrouw heeft ook een mobiel
Reputatie 7
Badge +24
Dan ben ik ook benieuwd naar de reden. Ik ben er morgen niet, maar woensdag middag wel. Ik ga dan op onderzoek uit.
ik voel me ook wel een beetje een kind die zijn zin niet kan krijgen. ik wil gewoon weten waar de schoen wringt waarom KPN nee zegt.
Reputatie 7
Badge +24
Even vergeten om naar je gegevens te vragen Frisbee. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Zoals gevraagd aangevuld
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel. Ik heb zojuist zelf gebeld met Credit Risk/Risicobeheer. Dit heeft niets met met teveel aansluitingen te maken, het gaat toch om een afwijzing van BKR. En daar heb ik weer geen inzage in. Het systeem werkt vrij simpel, wij voeren de gegevens in die jij doorgeeft en die checkt bij BKR of het wel of niet mogelijk is. In dit geval niet. Hier kunnen wij niet van afwijken, dat mogen wij simpelweg niet. Los van de discussie hierboven over het bij elkaar optellen van je inkomen, meer kan ik er niet van maken.

Op dit moment kun je wel een aanvraag doen voor een abonnement met een krediet tot € 249,-, dat wordt namelijk niet gecontroleerd bij BKR. De grens is € 250.- Als je een toestel kiest dat duurder is dan € 249,- kun je er ervoor kiezen om het verschil in een keer te betalen. Hopelijk is dit een optie.
rare vraag waarom zie ik bij mijn BKR dan geen chek ik kan namelijk inzien of er aanvragen zijn geweest die zijn er niet geweest. bij de eerste check waarin er geen officiële vraag wordt neergelegd alleen wordt gekeken ziet met ook een crediet die al is afgelost op die basis begrijp ik de afwijzing. maar goed ik heb niet de financiële middelen om zelf het bedrag neer te leggen ik kan ook niet regtstreeks de claim aangaande mijn all in abonnement bij kpn neerleggen waarin ik recht heb op teruggaaf van mijn toestelkosten abonnement september 2015. dit zou rond de 500€ zijn dit geld zou ik dan ook willen gebruiken om het nieuwe toestel aan te schaffen. Maar goed dit duurt dus allemaal nog wel even, ik vraag me ook af waarom kpn niet zelf een regeling treft en mensen gewoon geeft waar ze recht op hebben. bedankt in ieder geval voor jou inzet. ik neem aan dat jij ook niet iets kunt betekenen in deze.
Reputatie 7
Badge +24
Dit klopt, ik heb zelf geen enkele inzage in die gegevens. Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat de BKR check negatief was.

Graag gedaan uiteraard.
Misschien toch alles maar uit laten lopen en dan een kijken bij een andere provider. Jammer na zoveel jaren die normaal gesproken altijd naar tevredenheid is geweest. ik hoop dat ik over een tijdje het geld terug krijg waar ik recht op heb en dan ga ik er nog eens heel erg goed over nadenken.
wederom een afwijzing met de bekende reden wees eerlijk en duidelijk dit gaat nergens over.
Reden
U hebt het maximaal aantal mobiele aansluitingen bereikt. Daarom hebben wij uw aanvraag afgewezen.

ook het nummer waar naar verwezen wordt is niet het juiste.
Reputatie 7
Badge +24
Eerlijker dan dat ik het hierboven heb uitgelegd kan ik niet zijn, denk ik. Ontzettend jammer om te horen dat je een andere provider overweegt. Ik verwacht echter dat de BKR registratie daar hetzelfde resultaat zal opleveren, hoewel ik niet weet hoe streng ze die regels hanteren ergens anders.

Ik hoop dat je een provider zult vinden die aan je eisen en wensen kan voldoen.
Het gaat mij vooral om het niet duidelijk zijn van kpn aangaande de afwijzing wees gewoon duidelijk dat mis ik gewoon heel erg.
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Het is gewoon vervelend dit te horen en zelf bij mijn bkr niets van de toetsing te vinden. Maar goed het is niet anders.
Alex_P
Ach goed nieuws ik blijf
nu snap ik er niets meer van mijn verlenging met telefoon is toch gelukt???
via mobiel.nl gewoon bij kpn met het toestel dat ik graag wilt
jammer ik krijg nu niet de huawei watch omdat ik via mobiel.nl de aanschaf heb gedaan ik hoop dat je begrijpt dat ik dit wel heel erg raar vind, ik ben tevreden ik heb een nieuwe telefoon.
ik weet niet of jij nog iets zou kunnen regelen aangaande de huawei watch zou ik als pleister op de wonden wel heel erg netjes vinden.
Reputatie 7
Badge +24
Ik moet je daarin teleurstellen, daar heb ik geen invloed op. Geen idee hoe mobiel.nl dit beoordeelt en waarom het daar wel is gelukt, kan alleen bedenken dat zij andere criteria hanteren. Ik ben wel ontzettend blij voor je dat het op deze manier is gelukt.
Deze doen zelf geen check maar sturen de aanvraag naar kpn, kpn beslist