Beantwoord

Verlenging mobiel abonnement

  • 24 March 2019
  • 8 reacties
  • 230 keer bekeken

Badge
Op 21.02.2019 liep mijn huidige mobiele abonnement af. Op 27.12.2018 heb ik mijn contract verlengd met als ingangsdatum 21.02.2019. Omdat we langere tijd op vakantie gaan wilde ik mijn abonnement een stapje verhogen om wat meer MB's te hebben. Sinds 1 januari heeft KPN nieuwe abonnementen en dat zou voor mij betekenen dat ik met verdubbelaar 100 Gb zou hebben. Wat blijkt nu echter: omdat ik op 27.12.2018 mijn abonnement heb verlengd val ik nog onder de regeling van 2017 en nog onder de oude voorwaarden. Ik zit echter wel van 21.02.2019 tot 21.02.2021 vast aan dit abonnement. Beetje vreemd vind ik.
icon

Beste antwoord door PeterG 25 March 2019, 11:30

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Goede vraag waar ik ook als bestaande klant best nieuwsgierig naar ben hoe KPN mij (en andere vergelijkbare Klanten) erin tegemoet komen gaat.

Het is niet zo dat er geen concurrentie is op dit gebied en die concurrentie zit niet stil.


Dus KPN: wat gaat onze tegemoetkoming worden?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Kees v. H.
Ben bang dat er niets meer aan te doen is, wijzigingen of opzeggen abo kan alleen binnen 14 dagen en daar ben je dus allang overheen.
Was het een sim-onlyverlenging of met toestel?
Vaak verstandiger om voor een 1-jarig contract te kiezen het geeft je meer speling mocht er een ander aanbod komen.
Dat kost meer € 1,- p maand meer.

Misschien kan webcare nog wat voor je betekenen, maar ik geef je weinig hoop.
Webcare zal vandaag of morgen wel reageren.,
Badge
Hallo Huistijger,

Het was een simonly verlenging en inderdaad 1 jaar verlengen is ,in deze tijd met al die veranderingen, beter.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Kees v. H., De verwarring kan ik mij voorstellen, omdat je kijkt naar het aantal mb's op onze website. Ik begrijp dat je het niet helemaal eens bent met het antwoord die je gekregen hebt van mijn collega. Ik zou heel graag willen dat het anders was, maar ik kan je jammer genoeg geen ander antwoord geven. Ondanks de prijswijziging verandert er niets aan de abonnementen die klanten al bij ons afnemen. Wanneer je een abonnement hebt afgesloten voor februari 2019 heb je een abonnement afgesloten met andere voorwaarden. Al je jouw abonnement wilt upgraden, dan wordt je abonnement ook geüpgraded met een abonnement die hoort bij de voorwaarden van het abonnement van 2017. Wanneer je een nieuw abonnement afsluit, dan loop je altijd het risico dat de kosten wijzigen. Dit kan voordelig uitpakken, maar het kan ook zijn dat de kosten hoger uitvallen. Klanten krijgen geen tegemoetkomingen wanneer de prijzen voor nieuwe abonnementen voordeliger uitvallen.
Jammer. Sim only vroegtijdig verlengen is nutteloos (blijkt ook nu weer). Voortijdig verlengen heeft alleen zin als je een nieuwe telefoon nodig hebt, zodat je een toestellening kunt afsluiten.
Bovendien kun je ook nog ná de "einddatum" verlengen. Zeker voor Sim only zou ik pers. wachten tot het abonnement is "afgelopen".
Het moment van afsluiten telt, niet het moment van starten van het abonnement.

Verder zou ik zelf Sim only altijd voor 'maar' een jaar afsluiten. Stel dat je in ene een nieuwe telefoon nodig hebt met een lening.....
Helaas is het nu wat het is tot 21-02-2021 (wel mooie datum).

Je kunt abonnementen overigens áltijd tijdelijk verhogen 😃
Reputatie 7
Badge +19
@Kees v. H. Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
Badge
Hoi Marina,
Ik kan er momenteel weinig meer aan veranderen, maar het is weer wel een wijze les. Voortaan maar een verlenging voor 1 jaar en op het laatste moment. Als ik 4 dagen later had verlengd dan had ik wel de nieuwe voorwaarden gehad, dus ik vis gewoon achter het net en zit nu 2 jaar vast aan dit abonnement.
@Kees v. H.
Waarom sim only überhaupt verlengen zolang het abonnement bevalt? De mijne loopt
al een jaar of 8 ....

En een abonnement met toestellening loopt na de afbetaalperiode gewoon sim only door. Dus daar is dan ook geen noodzaak te "verlengen".

Reageer