Beantwoord

verlenging opeens later

  • 20 July 2019
  • 23 reacties
  • 404 keer bekeken

Reputatie 1
Goede dag,

Ben al jaren klant bij jullie. Mijn 2 jarig abbonement loopt altijd af op 23-11 en mag 4 maanden van te voren verlengen. Dit is bijna zover. Ik heb mijn vakantie 1 dag later gepland staan zodat ik eerst fijn thuis kan verlengen. Staat de datum nu opeens op 27-7. Tot nu toe weet niemand waarom en kan niemand dit aanpassen. Waarom word uit het niks mijn contract datum veranderd?
icon

Beste antwoord door Noordzee 20 July 2019, 07:33

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Yvon88
Vreemde zaak is dat.
Webcare kan dit vast wel voor je nazien maar zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Reputatie 1
Bedankt voor de reactie @huistijger . Ik heb webcare al gesproken via de chat, die hadden geen idee hoe het kon en kan ook niet veranderd worden.
Reputatie 7
Badge +21
Webcare hier kan vaak wat meer doen dan de chat, dus probeer het gewoon.
Als je niets invult dan weten ze niet wie je bent en kunnen ze ook niets voor je doen.
Reputatie 7
Badge +28
Jouw contractdatum zal niet veranderd zijn.

Ik heb ergens hier op het forum gelezen dat KPN periodes van 30 dagen hanteert per maand als het om verlengingen gaat.. In jouw situatie scheelt het dan 4 dagen die je nu moet wachten om te mogen verlengen.

Waarom is wat mysterieus, maar zo rekent de computer van KPN.
KPN rekent met 120 dagen i.p.v. 4 maanden.
Reputatie 7
Badge +28
KPN rekent met 120 dagen i.p.v. 4 maanden.


Jouw contractdatum zal niet veranderd zijn.Ik heb ergens hier op het forum gelezen dat KPN periodes van 30 dagen hanteert

Inderdaad : 4 x 30 = 120
Reputatie 7
Badge +21
En 120 dagen is eenduidig en voor iedereen hetzelfde.
Bij maanden ben je afhankelijk van welke maanden (28, 29, 30 of 31 dagen)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Yvon88, Welkom op het forum. Wat jammer om te lezen dat je na eerdere contactmomenten met ons nog geen duidelijk antwoord hebt ontvangen. Het is vast te verklaren. Zou je jouw 06-nummer en klantnummer van je mobiele abonnement nog willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan ga ik het uitzoeken.
Hallo @Marina_ , als ik jouw reactie zo lees kloppen onze beweringen over 30 c.q. 120 dagen dus niet in het algemeen?
Anders had je dat wel bevestigend beantwoord, toch?
Reputatie 1
@Noordzee @Jan-D @RBxx bedankt voor de reacties. Is dit pas zo? Ik ben al 10 jaar klant en mocht altijd 4 maanden van te voren al verlengen.
@huistijger inmiddels al mijn gegevens ingevuld. Maar het is goed zo.
Reputatie 7
Badge +28
Ja, het is echt zo.

Even vier dagen extra geduld.
Reputatie 7
Badge +19
@Jan-D, Het zicht mij niks, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. Daarom lijkt het mij beter om dit uit te zoeken en dan kom ik erop terug. Ik zie alleen nog geen 06-nummer en klantnummer van @Yvon88 en deze is wel essentieel.
Reputatie 1
Inmiddels staan ook deze ingevuld
Reputatie 7
@Jan-D, Het zicht mij niks, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. Daarom lijkt het mij beter om dit uit te zoeken en dan kom ik erop terug.
@Marina_, Gewoon even met @Erik_ praten of zijn bericht in KPN Ontmoet van 22 dagen terug even lezen. 😉
Het is inderdaad 120 dagen i.p.v. 4 maanden. Mijns inziens niet iets om je in het algemeen echt druk om te maken maar in dit geval wel vervelend.
Reputatie 7
Badge +28
Aha, daar staat het. ik heb ook nog even gezocht, maar ik kon het niet meer terugvinden. Maar het is inderdaad een paar weken geleden al besproken op dit forum.
Reputatie 7
Badge +19
Hier kan ik niet omheen natuurlijk 😆3 tegen 1 😛

Maar zonder gekheid, als jullie het noemen steek ik mijn hand ervoor in het vuur dat het klopt. Erik zijn bericht kan ik niet vinden, maar ook Nadia noemt het in dit topic.

@Yvon88 Het duurt dus ietsjes langer voor jou, maar dan heb je nog een mooi vooruitzicht voor na je vakantie.
Reputatie 7
Badge +28
Nu daag je me uit☺️ :

Gevonden : (In hulp van webcare)

Ik zag hem net in de lijst staan inderdaad. Ik ga er naar kijken.


Oh, en in het algemeen even, naar aanleiding van een topic dat ik ook zag maar die nog niet aan de beurt is: verlengen bij mobiel. We hebben altijd over 4 maanden van tevoren. Maar dat is dus eigenlijk 120 dagen. Wat soort van 4 maanden is, maar ook weer net niet. (@PeterG)
Waarom zou je 1 dag voor je op vakantie gaat verlengen? Dat, 120 dagen voor einde verlengen, heeft totaal geen nut als je zonder toestel (sim only) gaat verlengen. Straks zijn er over 120 dagen betere aanbieding en dan heb je al een "oudere" aanbieding die pas dan in gaat. Of gaat je toestel net stuk maar heb je maanden eerder je sim only verlenging al vastgelegd....

En verleng je met een toestel 1 dag voordat je op vakantie gaat, komt het tijdens je vakantie. En 1 (één) dag voor vakantie rustig (?) verlengen...

😶 🙃 😟

Die 120 dagen is al een 'tijdje' bekend. Marcia heeft die sticky (!) onder Mobiele abonementen al in november 2016 online gezet. Men spreekt echter voor het gemak van 4 maanden, maar dat is dus niet helemaal op de kop af qua datum.
De 120 dagen termijn is op 7 nov. 2016 ingevoerd. Dit heb ik al sinds april (en november) 2016 op m'n eigen site staan nota bene.
Reputatie 1
Ik verlemg met toestel. Mijn huidige is stuk. Dus best fijn dat ik nu al kan verlengen en een nieuw toestel heb.

Daarbij had ik al aa gegeven dat het prima is zo. Dus bedankt voor de nieuwe reacties.....
Veel plezier met je nieuwe toestel 😃 . Jammer dat de oude stuk is.
En ook jammer (...) van die 4 dagen extra. Gaat het nu nog lukken voordat je op vakantie gaat? En het toestel dan op tijd binnen hebt. (Doe het in een KPN winkel of een onafhankelijke winkel als Mediamarkt, Phonehouse, Optie 1 o.i.d. Daar kan je een toestel uitzoeken én je KPN abonnement verlengen. Toestellening loopt dan via hen; je abo via KPN. Dat kan tegenwoordig gescheiden)

Voordeel van een fysieke winkel: hebt het toestel meteen.

Over de BKR controle en registratie bij een toestellening (waar die ook loopt).
Reputatie 1
Dank je wel @PeterG. Komt helemaal goed! Ik ga inderdaad naar de mediamarkt. Waarschijnlijk overstappen op sim only en al eerder een telefoon uitzoeken 🙂
Reputatie 1
Inmiddels contact gehad mer KPN. Het is inderdaad 120 maanden. In die 10 jaar dat ik bij KPN zit was dat nooit zo. Ik kon namelijk altijd op de 23e verlengen. Precies 4 maanden. Alleen dit jaar opeens pas met 120 maanden.
Helaas geen goede verleng deals en stap over op tele2. Bespaart mij ontzettend veel geld per maand. Allemaal veel succes en plezier bij KPN
Reputatie 7
Badge +28
Ok, je schrijft 120 maanden, maar je bedoelt natuurlijk 120 dagen.

Veel succes bij Tele2.

Reageer