Vraag

Verlenging wordt veel duurder

• 1 maart 2017
  • 7 reacties
  • 998 keer bekeken

Hallo,

Kreeg bericht dat ik mijn abo kan verlengen. Na dit aanbod bekeken te hebben word ik daar niet vrolijk van. Komt er op neer dat ik bijna 10 euro per maand meer moet gaan betalen, naast bijna 200 voor een nieuwe telefoon. Ik heb nog een HI-abo, die moet kennelijk omgezet worden. Dan verdwijnt ook mijn 5,50 euro korting die op mijn factuur staat als korting 'zolang je abo duurt'. Ook nog over gebeld, maar zo werkt dat nu eenmaal. Maar ik kies er niet voor om de abonnementsvorm te wijzigen, dat doet KPN. Als ik bij bijvoorbeeld Vodafone ga kijken ben ik daar ruim 400 euro goedkoper uit over een periode van 2 jaar. Ben heel tevreden over KPN, maar niet 400 euro extra tevreden. Verlengen via Belsimpel scheelt ook nog eens 75 euro op het toestel. Ik kan dus straks overstappen, maar dan ben ik ook KPN compleet kwijt dus is het ook interessanter om een andere provider te kiezen voor internet en televisie.
Mijn vraag aan KPN; kunnen jullie niet een iets scherper aanbod neerleggen? Of op z'n minst niet de extra korting afpakken bij een verlenging?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Ronald, welkom op het forum!

Ik snap dat dat niet gunstig uitkomt. Heb je een brief ontvangen dat wij je abonnement omzetten, of wil je je Hi abonnement gaan verlengen? Als het laatste het geval is, dan kun je je abonnement ook door laten lopen zoals je abonnement nu is. Verlengen via Belsimpel of CoolBlue kan goedkoper uitvallen. Het enige verschil is dat de levering van je toestel niet via KPN gaat, maar ik kom eigenlijk nooit klanten tegen die hier ontevreden over zijn.
De Hi abonnementen waren over het algemeen goedkoper, zo ook in jouw geval lees ik, dus dan kan dat. Zal ik even met je meekijken hiernaar? Over de korting van 5,50 euro, daar wil ik je geen valse hoop op geven, die komt te vervallen bij een verlenging. Als je wilt dat ik met je mee kijk, beantwoord je dan mijn privébericht?
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Ronald,

Ziggo samen met Vodafone en T-mobile mobile en Thuis (internet) gaan naar verwachting zeer binnenkort ook met compleet pakketten komen zoals bij KPN.
Zou KPN daarop reageren denk je?

Wellicht goed om de komende ontwikkelingen op deze markt goed te bewaken. Je weet immers maar nooit hou KPN zal reageren of dat wellicht VodafoneZiggo of T-mobile goedkoper is.

Dennis
Hallo Dennis,

Ben benieuwd of KPN nog met iets gaan komen. Abo verloopt over 4 maanden, als er niets beters komt binnen 2 maanden ga ik overstappen, en dan ook met alles wat ik bin KPN heb. Dat is financieel dan een stuk interessanter.

@Cindy; ik blijf het vreemd vinden dat een korting die oo mijn factuur staat als 'korting zolang je abonnement loopt' zou vervallen bij een verlenging. Ik snap dat KPN de abonnementen heeft aangepast, maar daar heb ik niet om gevraagd.
Zie op twitter tevens ergens een tweet van KPN webcare '@DvdH27 De actie geldt zo lang je abonnement loopt, het is een zogeheten lifetime korting! Je blijft dus € 50 per maand betalen.'
Die vlieger gaat dus blijkbaar niet op.
Zijn de prijzen van de telefoons aangepast? Het toestel wat ik graag zou willen hebben is nu bijna 50,- duurder dan een paar dagen geleden...
Reputatie 7
Badge +24
Naar welk toestel kijk je? Als het eerder een aanbieding is geweest, dan kan het zijn dat de prijs nu hoger is. De korting die je nu bij je abonnement krijgt, zo lang je abonnement loopt, komt inderdaad te vallen. Die valt op 2 manieren te interpreteren, 1; zo lang je een abonnement bij ons hebt (volgens mij ben je daar vanuit gegaan) 2; zolang dit abonnement loopt (dat is hoe de korting vanuit ons).

Reputatie 2
Badge +3
De korting die je kreeg was van Hi en inderdaad zolang als dat contract zou lopen, Als je verlengt ga je akkoord met een nieuw abonnement met daarbij nieuwe voorwaarden en kortingen, helaas vervalt de oude korting dan.
Een abonnement is een overeenkomst tussen een leverancier van een bepaald product of dienst en een afnemer daarvan

Jij wil graag een nieuw product ... Daarbij hoort een nieuw abonnement. KPN is gelukkig zo vriendelijk om je oude abonnement te stoppen en je oude 06-nummer over te zetten naar dat nieuwe abonnement.

KPN is wat duurder dan Hi 'vroeger' was, helaas zijn ze allemaal duurder dan vroeger, er wordt minder 'korting' gegeven op het toestel en abonnementsgelden zijn duurder onder andere met als oorzaak het 'gratis' EU bellen.
Er was geen genie nodig om te bedenken dat de prijzen duurder zouden worden als de EU de roaming kosten zou afschaffen. Helaas luisterde er toen niemand en zijn we daar nu de dupe van.
Rondshoppen zal zeker helpen, grote jongens als Belsimpel en Coolblue kunnen vaak een scherpere deal neerzetten dan KPN zelf aangeeft. Let wel goed op, sommige sites communiceren de prijzen met de KPN compleet korting al verrekend en sommige doen dit niet. Verkijk je hier niet op, want da's een dure grap.
Reputatie 7
Badge +30
Nou, in werkelijk worden providers niet zo erg afgestraft nu de roaming kosten omlaag gaan / verdwijnen. De enige providers die er (minimaal) onder lijden zijn de providers in landen waar heel veel mensen op vakantie gaan. Hun netwerk wordt massaal gebruikt tegen lage kosten terwijl hun klanten niet naar andere landen gaan en daar het netwerk gebruiken.

Prijzen van een abonnement zijn eigenlijk groot en deels bepaald door hoeveel andere providers vragen en wat de consument wil betalen (prijs elasticiteit). En alhoewel je praktisch nergens harde cijfers zal vinden, is een heel groot deel winst voor de provider

Reageer