Beantwoord

Verlening mobiel abonnement duurder dan nieuw abonnement / rekenfout?

  • 7 November 2019
  • 6 reacties
  • 1392 keer bekeken

Reputatie 3

Beste klanten,

Ben ik nu gek aan het worden? Ik kan mijn mobiel abonnement verlengen. Dit doe ik meestal via Belsimpel of via Mobiel.nl. De Kpn Shop is namelijk veel te duur. 

Maar op Mobiel.nl (en ook bij andere tussenbedrijven) zie ik dat ik als bestaande klant voor het toestel, iPhone XR 64 GB, bijna het dubbele betaal vergeleken met de nieuwe aansluitingen! 

 

Wat gaat hier mis?

 

Hier is een screenshot voor een nieuwe aansluiting/nieuwe klant en daaronder een verlening. €162,31 meer als bestaande klant. kom op zeg! Ok, €25,- aansluitkosten komen er nog bij, maar dit kan toch niet.

 

Maak ik een rekenfout?

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 November 2019, 18:16

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Marc83 ,

 

Dit is geen website van KPN, dus hier moet je ook niet bij KPN over klagen. Je kunt wel zelf op de website van KPN kijken of er voor jou een goede aanbieding te vinden is. 

Wat betreft het verlengen van een abonnement bij KPN kan ik wel in het algemeen iets zeggen: 

Je sluit een contract af met KPN voor een bepaalde looptijd. Daarna ben je contractvrij en als je geen actie onderneemt loopt je abonnement gewoon door. Als nieuwe klant is er vaak een leuke introductie-aanbieding, in de vorm van een tijdelijke korting. Dat is wel een eenmalige korting. 

Aan het eind van je contracttermijn zijn er geen nieuwe aanbiedingen. Als je tevreden bent hoef je niets te doen en dan blijft alles zoals het is. Als er een nieuwe abonnementsvariant beschikbaar is, kun je daar natuurlijk wel naar overstappen. Maar het is maar de vraag of die nieuwe abonnementsvorm (KPN-Hussel is er sinds kort) voor jou voordeliger is. 

Reputatie 3

Hoi Noordzee. Dank voor je reactie.

 

Navraag bij Mobiel.nl levert het volgende op:

 

Hi! Dit kan inderdaad kloppen. Dit heeft te maken met de afspraken die wij met KPN hebben gemaakt. Veel providers kiezen er helaas voor om de abonnementen voor nieuwe klanten goedkoper aan te bieden dan voor de klanten die verlengen. Wij moeten ons hier aanhouden helaas.

Ik heb dus gekeken in de KPN shop, maar voor verlengen of een nieuwe klant betaal ik evenveel.

Ik heb altijd gedacht dat je als trouwe klant wel iets meer voordeel kreeg. Helaas. 

Reputatie 7

Veel providers kiezen er helaas voor om de abonnementen voor nieuwe klanten goedkoper aan te bieden dan voor de klanten die verlengen. Wij moeten ons hier aanhouden helaas.

Ik zou hier maar niet te veel waarde aan hechten. Het abonnement dat met KPN afgesloten wordt is namelijk hetzelfde in prijs. Het is de toestelprijs die afwijkt en dat toestel is nu net het onderdeel dat niet door KPN geleverd wordt maar door mobiel.nl.

Ik had inderdaad dezelfde ervaring! Ook een berekening gemaakt bij mijn mobiel.nl. Best raar, ik had Idd verwacht dat je als trouwe klant niet meer betaalt dan een nieuwe. En het prijsverschil zit volgens de berekening in het toestel. Jammer KPN, als ik even verder shop kom ik al snel bij een andere provider, het liefst blijf ik bij KPN, kunnen jullie nog iets hierin betekenen? 

Badge +19

De prijzen voor abonnementen zijn overal het zelfde. De prijzen van toestellen worden bepaald door mobiel.nl in dit geval. 

Joep bedankt voor je reactie. 

Reageer