Beantwoord

Verrassing na verlenging, abbo gaat pas in over 6 maanden!

• 13 oktober 2016
  • 1100 reacties
  • 38732 keer bekeken

Toon eerste bericht

1100 reacties

Ook ik zou graag willen weten of ik geld terug kan krijgen naar aanleiding van de uitspraak van de hoge raad. Daarnaast zou ik ook alle contracten die ik heb gehad over de afgelopen jaren toegezonden willen krijgen. Is dat ook mogelijk?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +28
Ha @Mo71nique, welkom! Een kopie van een verlengd contract kunnen we tot maximaal 6 maanden terughalen: ik heb deze dus niet meer voor je. Wel zie ik dat het contract dat je in 2016 aangegaan bent, langer dan 24 maanden heeft gelopen. Daarvoor heb ik een formulier ingevuld om hier naar te laten kijken en je hierover te informeren. Er wordt binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. Laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen doen?
Ok , alvast bedankt
Goedendag, Er worden nog steeds telefoonkosten in rekening gebracht. Voor mij was dit niet zichtbaar omdat dit in het abonnement is verwerkt.
Ik ben al jaren zo'n trouwe klant en had dit (heel naief) niet verwacht. Ik wil natuurlijk graag deze kosten terugontvangen over de periode dat eind datum contract is.

Admin: afgesplitst en bericht naar lopende topic verplaatst
Sorry nieuw hier. Ik zie dat de vraag niet hier thuis hoort.

Admin: afgesplitst en bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +28
Beste @Anna68, welkom! Ik heb de vrijheid genomen om je berichten naar het juiste topic te verplaatsen 😉. Goed om te zien dat je je profiel al wel ingevuld hebt. Hierdoor heb ik meteen een kijkje kunnen nemen en zie dat je inderdaad gelijk hebt. Ik vul een formulier in voor de afdeling die dit in behandeling neemt. Zij nemen binnen vijf werkdagen contact met je op om het in orde te maken. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag.
Beste,

Mijn telefoonabonnement is per 09-03-2017 geëindigd, hiermee heb ik het toestel afbetaald, alleen betaal ik tot de dag van vandaag denk ik nog steeds de toestelkosten, deze zijn niet gespecificeerd en weet ik het dus niet zeker. Mijn vraag aan u is of u dit misschien kunt achterhalen? Indien ik nog steeds toestelkosten betaal (wat mijn indruk is, per maand betaal ik ongeveer 40 a 60 euro), wat kan er hieraan gedaan worden voor de afgelopen 2 jaren wat ik teveel heb betaald?

Mvg,

Reetesh
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @reetesh k , goed dat je dit hier komt melden. Ik heb je bericht even samengevoegd met een bestaand verzameltopic. Dat maakt het voor ons net even iets makkelijker. Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan gaan we zorgen dat dit in orde komt 🙂
Hoi@reetesh k , goed dat je dit hier komt melden. Ik heb je bericht even samengevoegd met een bestaand verzameltopic. Dat maakt het voor ons net even iets makkelijker. Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan gaan we zorgen dat dit in orde komt 🙂

Gegevens zijn ingevuld, inmiddels contact gehad met KPN en een woekerrente formulier ingevuld.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @reetesh k Goed om te horen dat je al geholpen bent. Ik wil het graag nog even dubbelchecken. Heb je zelf een formulier ingevuld? Kun je me in dat geval een linkje sturen naar de pagina? Ik wil graag zeker weten dat je de juiste hebt ingevuld. 

Hallo@reetesh k Goed om te horen dat je al geholpen bent. Ik wil het graag nog even dubbelchecken. Heb je zelf een formulier ingevuld? Kun je me in dat geval een linkje sturen naar de pagina? Ik wil graag zeker weten dat je de juiste hebt ingevuld. 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/toestelkosten.htm, dit is het formulier dat ik heb ingevuld.

Reputatie 7
Badge +19

Ha@reetesh k Ik was er al een beetje bang voor. De collega die je heeft geholpen heeft zich een klein beetje vergist. Voor het te lang doorbetalen van toestelkosten moet een iets andere route worden gevolgd. Ik ga je alsnog verder helpen. Dat betekent dat ik een achterliggende afdeling zal aansturen, die contact met je gaat opnemen. Nu had je al de nodige zaken in je Forum profiel gezet, maar ik mis je huisnummer en je mobiele nummer nog. Wil je deze nog vermelden. En wil je ook aangeven -in een willekeurig veld- van hoe lang tot hoe lang het betreffende contract liep? 

Ha@reetesh k Ik was er al een beetje bang voor. De collega die je heeft geholpen heeft zich een klein beetje vergist. Voor het te lang doorbetalen van toestelkosten moet een iets andere route worden gevolgd. Ik ga je alsnog verder helpen. Dat betekent dat ik een achterliggende afdeling zal aansturen, die contact met je gaat opnemen. Nu had je al de nodige zaken in je Forum profiel gezet, maar ik mis je huisnummer en je mobiele nummer nog. Wil je deze nog vermelden. En wil je ook aangeven -in een willekeurig veld- van hoe lang tot hoe lang het betreffende contract liep? 

Beste Bart, huisnummer heb ik inmiddels toegevoegd en bij mijn persoonlijke opmerkingen heb ik mijn nummer en de contractperiode aangegeven.

Reputatie 7
Badge +19

Beste Bart, huisnummer heb ik inmiddels toegevoegd en bij mijn persoonlijke opmerkingen heb ik mijn nummer en de contractperiode aangegeven.

Check, @reetesh k Ik heb het één en ander ingevuld en doorgezet. Binnenkort wordt er contact met je opgenomen. Ik hoor het graag als je nog vragen hebt! 

Check,@reetesh k Ik heb het één en ander ingevuld en doorgezet. Binnenkort wordt er contact met je opgenomen. Ik hoor het graag als je nog vragen hebt! 

Beste bart, hoelang kan zoiets duren? Zou namelijk ook graag de abbonement willen verlengen aangezien deze telefoon niet lang meer zal gaan, maar ik zou dat graag willen doen in creditering van de al betaalde toestelkosten.

Reputatie 7
Badge +19

Beste bart, hoelang kan zoiets duren? Zou namelijk ook graag de abbonement willen verlengen aangezien deze telefoon niet lang meer zal gaan, maar ik zou dat graag willen doen in creditering van de al betaalde toestelkosten.

Dat zal binnen enkele dagen zijn. En de collega die je zal bellen kan je ook helpen met het verlengen van je contract! 

Ik heb, zo te zien net als andere forum bezoekers, een abonnement lopen met een einddatum van 05-07-2018. Ik heb tot nu toe nog steeds het volledige bedrag betaald, dus inclusief de toestel kosten.
Rond november 2018 en ook afgelopen week heb ik hier contact over gehad met de klantenservice. Daar werd ik doorverwezen naar een bestaand formulier op de website die ik moet invullen om deze te veel betaalde bedragen terug te vragen. Echter is dit formulier nergens vinden. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik mijn kosten terug kan vragen?

Ik betaal vermoedelijk al heel lang te veel voor mijn mobiele telefoon. Kunt u dit voor me nagaan en me vertellen waar ik dan het formulier vind om het te veel betaalde terug te kunnen claimen?

Mijn 24 maanden contract liep af in sept 2018. Ik heb deze laten doorlopen nadat ik in de winkel met een medewerker had gesproken dat ik me geen zorgen hoefde te maken over te veel betaalde toestelkosten. Dat zou worden verrekend als ik een beslissing nam over een vervolg.

Nu een jaar later wil overstappen. Ik heb al deze 12 maanden nog steeds extra kosten voor het mobiel betaald. Namelijk +/- 50 euro (waarvan 25? toestelkosten). Nu hebben ze in de winkel een formulier ingevuld en is dit de uitkomst:

Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uw Apple iPhone 6s 64GB, Space Gray, mobiel nummer 06******* en contractstartdatum 23-4-2016. In uw specifieke geval hebt u een korting ontvangen op uw toestel van € 44,69.

Dit kan natuurlijk nooit kloppen.

Je kunt niet op deze mail reageren en de medewerkers van de klatenservice kunnen ook niets hierover kwijt. Hopelijk kan de klantenservice op dit fora me verder helpen?

Reputatie 7
Badge +28

@latanya62, welkom op het forum! Ik heb je losse topic van gisteren even verwijderd zodat we niet dubbel hier mee bezig gaan. Er is inderdaad een formulier op de website, te vinden op kpn.com/toestelformulier. Echter, dat formulier is bedoeld om te laten nakijken of de toestelkosten die je over de contractsperiode van 1 of 2 jaar hebt betaald te hoog zijn geweest. Dat is dus niet de situatie die jij aankaart. Gelukkig kan ik je daar verder mee helpen. 

Vul je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat weten als je dit gedaan hebt. Ik zie dat je postcode en huisnummer al hebt ingevuld, maar ik heb ook nodig het mobiele klantnummer of 06-nummer.

@MJGH, eveneens welkom :) Vul jij ook je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik dit na en zet het door als het inderdaad het geval is dat je al te lang voor je toestel betaalt. 

@iBierhuizen, ik heb je bericht samengevoegd met dit topic, welkom! Het formulier dat is ingevuld is helaas niet de juiste, zoals ik hierboven ook bij latanya aangeef. Excuses dat niet direct het juiste formulier is ingevuld. Dit kan ik alsnog voor je doen. Vul ook je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat hier weten als je dit gedaan hebt.

@Erik_  Ik heb mijn profiel verder ingevuld

@latanya62, welkom op het forum! Ik heb je losse topic van gisteren even verwijderd zodat we niet dubbel hier mee bezig gaan. Er is inderdaad een formulier op de website, te vinden op kpn.com/toestelformulier. Echter, dat formulier is bedoeld om te laten nakijken of de toestelkosten die je over de contractsperiode van 1 of 2 jaar hebt betaald te hoog zijn geweest. Dat is dus niet de situatie die jij aankaart. Gelukkig kan ik je daar verder mee helpen. 

Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Ik zie dat je postcode en huisnummer al hebt ingevuld, maar ik heb ook nodig het mobiele klantnummer of 06-nummer.

@MJGH, eveneens welkom 🙂 Vul jij ook je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik dit na en zet het door als het inderdaad het geval is dat je al te lang voor je toestel betaalt. 

Ik heb zojuist mijn profiel aangepast. Graag verdere reactie. MJGH

@iBierhuizen, ik heb je bericht samengevoegd met dit topic, welkom! Het formulier dat is ingevuld is helaas niet de juiste, zoals ik hierboven ook bij latanya aangeef. Excuses dat niet direct het juiste formulier is ingevuld. Dit kan ik alsnog voor je doen. Vul ook je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.

Reputatie 7
Badge +28

@iBierhuizen en @MJGH goed dat jullie je profiel aangevuld hebben! Ik zorg ervoor dat er binnen vijf werkdagen contact met jullie wordt opgenomen om dit verder af te handelen.

Goeiemiddag, 

Ik hb vanmiddag iemand van jullie klantenservice aan de telefoon gehad. Ik heb een abonnement bij KPN waarvan de einddatum 23-08-2017 is. Het is het KPN 215 zorgeloos standaard HS2 abonnement.

Mijn abonnement loop nog steeds en betaal nog iedere maand € 42.38 of zoiets. Mijn telefoon is allang afbetaald, ik maak dus alleen nog gebruik van het abonnement. 

De meneer aan de telefoon heeft mij naar dit forum doorverwezen om het e.a te regelen om het teveel betaslde bedrag terug te krijgen. Wat moet ik dasr voor doen. Ik wil binnenkort een ander contract afsluiten…

Met vriendelijke groet,

Ellen Bernard

Admin: afgesplitst en naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +18

@Saar1964 : Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen!

Reageer