Beantwoord

Verschil tussen Telfort en KPN mobiel?

  • 18 July 2019
  • 29 reacties
  • 1673 keer bekeken

Ik heb zelf al jaren Telfort mobile en Telfort thuis, nu wilde ik voor mijn dochter ook Telfort mobiel omdat je bij Telfort je mb meeneemt naar de volgende maand. Helaas kon ik geen Telfort voor haar aanvragen maar wel KPN, kan ze hier ook mb' s meenemen? Ik vind hier niks over!

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 19 July 2019, 15:19

Bekijk origineel

29 reacties

Ik hoop dat je snapt wat ik schrijf.
Als voorheen bij Telfort een abonnement (laten we zeggen) €12,50 kostte dan zal het nu vast en zeker €17,50 gaan kosten en krijg je €5,- KPN Compleet korting. Je betaalt dan dus nog steeds €12,50 maar alleen als je ook een ander abonnement afneemt bij KPN.

Waarom haal je KPN erbij wij de Telfort klanten hebben daar 'nog' niks mee te maken.
Dit voorbeeld laat alleen maar de onzinnigheid van die korting zien.

Mocht wat je schrijft een kern van waarheid bevatten gaan Telfort Mobiel klanten die geen ander KPN of Telfort product hebben flink in kosten omhoog. Dat is een onacceptabele prijsstijging.
Reputatie 7
Waarom haal je KPN erbij wij de Telfort klanten hebben daar 'nog' niks mee te maken.
Wat is de titel van van dit topic?
Voila, dan heb je ook het antwoord op jouw vraag.

Dit voorbeeld laat alleen maar de onzinnigheid van die korting zien.
Precies, het is allemaal lood om oud ijzer en je schiet er als consument ook helemaal niets mee op. KPN schiet er echter wel iets mee op en dat is een grotere "buy-in" ofwel jouw "verkleving".

Mocht wat je schrijft een kern van waarheid bevatten gaan Telfort Mobiel klanten die geen ander KPN of Telfort product hebben flink in kosten omhoog.
Precies, en ook dat is weer puur strategie van de provider.
De boodschap van KPN: Wil je evenveel blijven betalen als voorheen, zorg dan dat je een tweede product bij ons afneemt (buy-in). Geen tweede product ... dan gewoon de volle prijs.

Dat is een onacceptabele prijsstijging.
Dan moet je jouw abonnement niet verlengen en "gewoon" onder de oude voorwaarden door laten lopen. Ik denk echter dat maar weinig abonnees hier tegenaan zullen lopen want het meerendeel heeft vast en zeker wel een tweede product, anders had hij/zij het mobiele abonnement ook wel bij de provider ondergebracht waar ze al een ander product hebben lopen. En zie daar, het cirkeltje is rond, dat is waar het bij de providers vandaag de dag om draait, combinatie contracten.

Waarom haal je KPN erbij wij de Telfort klanten hebben daar 'nog' niks mee te maken.Wat is de titel van van dit topic?
Voila, dan heb je ook het antwoord op jouw vraag.

Zoals je het brengt is het geen 'verschil' maar een gelijktrekking naar de KPN lever methode.
Het verschil altijd al geweest is juist het niet doorberekenen van hogere kosten aan niet Combiklanten wat KPN wel doet.

Op dit moment verleng ik bewust niet ik wil eerst duidelijkheid of en hoelang de Telfort voorwaarden van kracht blijven. Volgens de huidige berichtgeving zolang het contract loopt en we zelf niks veranderen. Dat kan ik gezien hoe het met prepaid gaat steeds minder serieus nemen.

Ga ik nu bij Telfort thuis weg ga ik niet ineens €5,00 meer voor mijn mobiel betalen een wezenlijk verschil. Een ander punt dat geld ook voor de Telfort combivoordeeltjes. Waar komt dat kapitaal vandaan?

Nemen we KPN Compleet €5,00 korting op mobiel gratis tv pakket twv €9,99.
Mobiel kan als ik goed op de hoogte ben tot 5 toestellen dat zou €25,00 worden met dat pakket tot €35,00 korting per maand mogelijk per adres/aansluiting

Als deze bedragen niet elders worden terug verdiend heb je toch een probleem. Of zoals ik al schreef het is geen korting gewoon een sigaar uit eigen doos. En betalen de niet combiklanten een te hoge prijs.

Het gaat om het vergelijk niet een gelijktrekking
KPN heeft andere prijzen en voorwaarden dan Telfort.
Telfort Mobiel was altijd al goedkoper ten opzichte van KPN Mobiel
Voor internet en TV ging dit tot maart 2018 ook op door verandering in de pakket samenstellingen niet meer en sinds de verhoging van afgelopen juni nog minder. Op papier betaal je wel minder maar klanten van na maart 2018 krijgen ook minder.
Reputatie 7
Zoals je het brengt is het geen 'verschil' maar een gelijktrekking naar de KPN lever methode.
Het verschil altijd al geweest is juist het niet doorberekenen van hogere kosten aan niet Combiklanten wat KPN wel doet.

Exact, er is als combiklant nauwelijks verschil. Bij Telfort kreeg je als combiklant geen korting op jouw mobiele abonnement maar was de "korting" in de basisprijs verdisconteerd.
En of je nu €12,50 betaalt of €18,- betaalt en een korting van €5,- krijgt is inderdaad zo ongeveer hetzelfde ... toch? 😉

Ga ik nu bij Telfort thuis weg ga ik niet ineens €5,00 meer voor mijn mobiel betalen een wezenlijk verschil.
Klopt en dat is, zoals al enkele keren eerder gezegd, precies waar het die providers om te doen is ... alleen de combiklant krijgt nog voordeel. (BUY-IN - "verkleving")

Nemen we KPN Compleet €5,00 korting op mobiel gratis tv pakket twv €9,99.
Mobiel kan als ik goed op de hoogte ben tot 5 toestellen dat zou €25,00 worden met dat pakket tot €35,00 korting per maand mogelijk per adres/aansluiting

Klopt, dat is helemaal juist en terugverdienen doe je doordat de basisprijs van een mobiel abonnement €5,- hoger is. (Zie ook de eerste alinea van dit bericht.) Niemand wordt er financieel beter of slechter van, het enige wat gebeurt is dat de BUY-IN groter wordt en nogmaals, dat is precies waar het de provider om te doen is.

Of zoals ik al schreef het is geen korting gewoon een sigaar uit eigen doos. En betalen de niet combiklanten een te hoge prijs.
Natuurlijk is die korting een sigaar uit eigen doos, dat is toch ook volstrekt logisch.
De niet combiklant betaalt inderdaad een hogere prijs, maar dit is ook precies de strategie van de provider. Die wil immers dat jij een tweede product van hem afneemt en lokt jou met die korting om dat ook te doen. (BUY-IN)

Telfort Mobiel was altijd al goedkoper ten opzichte van KPN Mobiel
Voor KPN abonnees met alleen één mobiel abonnement klopt dat, maar voor KPN abonnees met meerdere abonnementen is het verschil altijd al marginaal geweest. (€18,- min €5,- voor KPN versus €12,50 voor Telfort.) Hey ... verrek ... daar heb je die BUY-IN weer. 😎

Reageer