Verzekerd maar absurd hoge eigen risico!

• 27 juli 2013
  • 11 reacties
  • 9694 keer bekeken

Ik ben altijd verzekerd geweest voor destijds m'n Blackberry en nu iPhone. Nu viel mijn iPhone een paar weken geleden en barste het glas, ontzettend balen maar goed ik was verzekerd. ..
KPN gebeld en na 4x een andere medewerker omdat ik telkens niet door gestuurd kon worden naar smartcare (erg slechte medewerkers trouwens)

Uiteindelijk een monteur langs gekomen, eind goed al goed dacht ik.
Tot ik mijn rekening kreeg! €125 euro eigen risico, nooit is me dat verteld en schrok hier behoorlijk van. De prijzen van een glas vervangen zijn niet eens zo duur.... Mocht het nu nog een keer gebeuren betaal je €250 en de volgende €375. Waar gaat dat over??? Waarom verzeker je dan en waarom betaal je elke maand... Zelf laten repareren is dus veel goedkoper! Ik vind het echt achterlijk dat KPN op deze manier verzekeringen af sluit, rijk worden ze er in ieder geval wel van!
Of ben ik de enige die er zo over denkt?

11 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Er word bij het aangaan van een verzekering altijd aangegeven wat het evt eigen risico is en er word in de voorwaarden gespecificeerd wat wel en wat niet onder de verzekering valt.

Heb je daar nog info van?

Reputatie 2
Badge
Hallo vonneaap,

Erg vervelend natuurlijk dat er onverwachts kosten in rekening worden gebracht. Echter zoals sveld84 al aangeeft, staat deze informatie gewoon op onze website. Het is voor ons onmogelijk om alle voorwaarden aan je vermelden bij het afsluiten van je abonnement. Om deze reden  hebben we de voorwaarden van onze diensten uitgebreid op onze website staan. 

Best KPN,

Ook ik heb afgelopen maand een rekening gehad van 103 euro als eigen risico. Ik heb de voorwaarden nog eens terug gelezen en nergens worden deze extra kosten vernoemd. Mijn mobiel had waterschade opgelopen wat gewoon onder de verzekering valt en waarvoor geen extra kosten bovenop het maximale eigen risico van 60 euro wordt gerekend. De reperateur is het toestel komen ophalen en daarover heb ik van tevoren gevraagd of daar geen extra kosten aan zijn verbonden en of dit mij puur en alleen het eigen risico van 60 euro zou kosten en de medewerkster aan de telefoon verzekerde mij dat dit inderdaad het geval was en ik niet bang hoefde te zijn voor extra kosten. 

Graag een uitleg hiervan,

Wendy

Reputatie 7
Badge +12
Eigen risico is afhankelijk van het type abonnement en de verzekering die er op dat moment is. De eigen risico bedragen voor de smartphone zeker verzekering zijn hier te vinden: http://www.kpn.com/web/file?uuid=8476331b-687c-4f03-af4f-d97a5d5b9f25&owner=6376b85e-00e0-4826-a884-e17091594b06

Bij de huidige abonnementen gelden er namelijk andere bedragen voor de verzekeringen die daarbij genomen worden. Huidige abonnementen: http://www.kpn.com/web/file?uuid=f5436cc7-d186-430b-8ce6-c2a2792967a4&owner=ede50697-1368-44bf-b1b4-75d05e3b852f

Het eigen risico wordt ook tevens hoger wanneer het voor een 2e of 3e keer ter reparatie wordt aangeboden voor een klacht die valt binnen de aanvullende verzekering.

Allemaal gecheckt en nog steeds kom ik niet op zo'n bedrag uit. Ik heb een iphone4s met een 2-jarig abonnement van 250 bel/sms in de maand plus de verzekering en dit is de eerste keer dat ik schade meld. Momenteel zit ik in het buitenland maar de rekeninghouder die mijn abonnement betaald wil hier graag een uitgebreide specificatie over. 

Reputatie 7
Badge +12
Welke verzekering staat er vermeld op de nota of op de overeenkomst die er dan is genomen? Ik begin te denken dat er bij uw abonnement een verkeerde verzekering staat.

Het type abonnement wat u heeft is waarschijnlijk met een lease abonnement genomen. Bij de aanvullende verzekering die hier voor geldig is dan zou het bij schade onder de aanvullende verzekering inderdaad 60 euro inclusief btw zijn.

Ik heb geen leasetoestel want ik was nog net op tijd met mijn abonnement verlengen voor de nieuwe abonnementen in gingen. Hieronder staat de vermedling op het factuur: 

KPNSmart EigenRisico Schade1 14.08.13103,31

Reputatie 7
Badge +12
U zei namelijk dat u een belbundel heeft van 250 minuten en die is namelijk niet mogelijk bij de oudere abonnementen die er voor de abonnement met lease waren.

MAar goed, als het een toestel is zonder lease dan zal het om een bel-sms abonnement gaan waarbij er dan de Smartphone zeker verzekering is genomen en dan is het eigen risico bij de eerste keer schade inderdaad 125 euro.

Het type abonnement zal in ieder geval op de overeenkomst vermeld moeten staan.

dat vind ik heel erg vreemd en dat is mij ook nooit verteld en kan ik ook nergens terug vinden. Waar zou dit vermeld moeten staan en waarom is dit het geval? 

Reputatie 2
Badge
Hallo WendW,

Wij zullen je altijd een bevestiging sturen met het afgesloten abonnement. Dit kan per mail maar ook per post zijn geweest. Hierin staat wat je allemaal hebt afgesloten bij ons, inclusief de eventuele service vorm.

Op onze website staan alle voorwaarden van deze abonnementen. Niet alleen van je bel/data bundels maar ook alle voorwaarden van je serviceabonnement.

vonneaap schreef op 27 jul '13 om 17:12u
Ik ben altijd verzekerd geweest voor destijds m'n Blackberry en nu iPhone. Nu viel mijn iPhone een paar weken geleden en barste het glas, ontzettend balen maar goed ik was verzekerd. ..
KPN gebeld en na 4x een andere medewerker omdat ik telkens niet door gestuurd kon worden naar smartcare (erg slechte medewerkers trouwens)

Uiteindelijk een monteur langs gekomen, eind goed al goed dacht ik.
Tot ik mijn rekening kreeg! €125 euro eigen risico, nooit is me dat verteld en schrok hier behoorlijk van. De prijzen van een glas vervangen zijn niet eens zo duur.... Mocht het nu nog een keer gebeuren betaal je €250 en de volgende €375. Waar gaat dat over??? Waarom verzeker je dan en waarom betaal je elke maand... Zelf laten repareren is dus veel goedkoper! Ik vind het echt achterlijk dat KPN op deze manier verzekeringen af sluit, rijk worden ze er in ieder geval wel van!
Of ben ik de enige die er zo over denkt? 
klopt helemaal. 5 keer toestel laten maken met 3 toestellen met 3 abonnenmenten en 3 maal verzekeringen moet nu € 180 betalen en daarvoor  € 120. 5 maal €60. abonnenment voor deze was het gratis geen enkele eigen risco. je kan beter naar ziggo toe gaan en iedere maand € 25 betalen is het zelfde als kpn met €60 abonnenment en verzekering. bij afsluiten horen ze dat vermelden.           

Reageer