Beantwoord

Visual Voicemail werkt niet optimaal

  • 25 March 2019
  • 11 reacties
  • 2244 keer bekeken

Bij mij komt Visual Voicemail ook nauwelijks binnen, bijna altijd een paar dagen later. Met of zonder WiFi. Kortom, wanneer wordt dit aangepakt?

als tussenoplossing: hoe enable ik de oude variant weer of is dit onmogelijk?

Admin: berichten afgesplitst en een eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door JDIMHOT 24 October 2019, 12:10

Bekijk origineel

11 reacties

Het visual voicemail topic is helaas nog steeds relevant. KPN: wanneer wordt dit opgelost?
Ik ben onprofessioneel over te komen naar mijn klanten, omdat ik voicemails niet beantwoord.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @DanProjectMan, Goed dat je aangeeft dat ook jij problemen ervaart met de VVM. Het is al een tijdje bekend, maar tot nu toe is er geen oplossing voor de berichten die te laat of niet in de app verschijnen. Het gaat over de Visual Voicemail app van de iPhone. Apple is degene die het probleem moet oplossen met een update. Het is niet gezegd of dit volgende week is of volgende maand. Er is wel een workaround. Via 1233 kun je een sms notificatie instellen bij gemiste oproepen. Dit gaat via optie 2. Instellingen' > Optie 4' > Netwerkinstellingen. Zo krijg je alsnog een bericht wanneer er een bericht is ingesproken. Niet de gewenste oplossing, maar hiermee kun je jouw voicemailberichten in ieder geval weer op tijd beantwoorden.
Dank @Marina_ dan ga ik dit voorlopig maar even doen! Jammer dat dit al enige tijd duurt en ook niet voorspelbaar reageert (soms meteen notificatie, soms dagen later)
Reputatie 7
Badge +19
Klopt en ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is. Helemaal wanneer je jouw contacten z.s.m. te woord wilt staan. Hopelijk komt de update z.s.m. en kun je de app weer gebruiken. Tot die tijd is het gelukkig te overbruggen met de voicemailoptie van 1233. Mocht je verder nog vragen hebben, hoor ik het ook graag 🙂

Na flink googlen ben ik er achter er is wel degelijk een issue aan kpn (en andere providers) zijde. Na een update gaat het vaak mis. De oplossing is je toegangscode van voicemail wijzigen en daarna werkt visual voicemail weer. Raar maar waar.

succes gr John

Na een iOS update?

Ik heb m’n toegangscode gewijzigd, dus ga het ervaren. Ik meld me hier weer met het resultaat.

Dank voor de tip JDIMHOT

 

 

Na een iOS update?

Ik heb m’n toegangscode gewijzigd, dus ga het ervaren. Ik meld me hier weer met het resultaat.

Dank voor de tip JDIMHOT

 

Ja inderdaad na IOS updates. En daar waren er de laatste tijd veel van.

 

Na een iOS update?

Ik heb m’n toegangscode gewijzigd, dus ga het ervaren. Ik meld me hier weer met het resultaat.

Dank voor de tip JDIMHOT

 

tip: Om het te testen kun je gewoon je eigen nummer met je gsm bellen en dan inspreken. dan hoef je niet te wachten tot iemand je belt 👍

 

Reputatie 7
Badge +21

@JDIMHOT Wat goed dat je een oplossing hebt gevonden en hier deelt. @RobbertMarrink Ik ben erg benieuwd of dit het probleem bij jou ook verhelpt.

Ja. Ik heb mezelf inderdaad gebeld en krijg gelijktijdig met de SMS een melding van Visual Voicemail. Dus de tip van @JDIMHOT werkt inderdaad. Dank daarvoor @JDIMHOT 

@Vikash, dit is natuurlijk niet de oplossing, maar een work around. Het zou niet zo moeten zijn dat je na iedere iOS update je VM WW moet wijzigen om Visual Voicemail werkend te houden. Wellicht iets waar de techneuten van KPN eens in moeten duiken.

Badge

Vandaag heb ik er ook last van gehad. Ik het helemaal raar vinden dat een bezorgdiensten geen voicemail had achtergelaten, toch maar even deze tips bekeken. En ja hoor, na de sms berichten aan te zetten komt ie binnen in VM (en geen sms’je :joy: ​​​​​​). Heb hier al eerder last van gehad, kreeg er eentje na 3(!) dagen pas in mijn VM box... 

Ik vermoed dat het probleem zich tussen iOS en de providers ligt. Misschien moeten na elke update de provides of iets intern aanpassen, of misschien zelfs een nieuwe ‘aanbieders instellingen’ update uitbrengen (ben al van KPN versie 38 naar versie 40 gegaan in een paar maanden tijd :thinking: ). 
 

Het zal misschien ook wel heel lastig werken zijn met Apple(?) maar het is vervelend dat zo een functie (die al sinds de eerste iPhone bestaat) nauwelijks tot niet werkt. 

Reageer