Beantwoord

Voicemail (int) reageert niet op wachtwoord

• 16 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 671 keer bekeken

Hi,

Dank voor het lezen.
Sinds enige tijd kreeg ik weer een voicemail. Ik zit in het buitenland. Ik belde 0031 1200 1233, en hoor dat de introductie is gewijzigd. Ik moet nu eerst een 1 ingeven om mijn wachtwoord in te geven. Ik druk op 1 en hoor biep. Ik wacht tot ik kan geven. Elke toets daarna, geeft geen biep. Onjuist wachtwoord. 3x. Verbinding verbroken.

Gisteren begon het. De 1 voor wachtwoord ingeven deed het ook niet.

Via de chat Helpdesk geraadpleegd. Deze info en suggesties gehad:
- Voicemail is veranderd (straks niet meer terugbellen via 1, werd mij verteld, ok)
- Telefoon aan / uit zou niet moeten uitmaken. Ik kan gewoon mijn toetsen gebruiken en bellen. Alleen niet op de KPN voicemail.
- KPN shop. Die heb ik hier niet voor handen, zit in het buitenland momenteel.
- Andere telefoonwinkel. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat een compleet andere partij, met een goed werkende telefoon, aan de buitenkant kan uitdokteren wat het probleem is bij KPN.

Ik constateer:
- voicemail werkte voorheen wel, nu niet
- voicemail systeem is veranderd
- Dat is niet helemaal goed gegaan in mijn geval.

Iemand enig idee?
Dank. Thomas
icon

Beste antwoord door Marcia_ 16 oktober 2017, 11:29

Wat vervelend! Wil je eens door middel van die andere optie een sms met een code naar je toe laten sturen? Ik ben benieuwd of dat wel werkt. Als dat ook niet het geval is, reageer dan even op mijn privébericht . Ik bel dan onze technische dienst hierover.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Hallo Thomas, welkom! Wat vervelend dat je hier tegenaan loopt.. Wil je onderstaande eens proberen?

1. Bel het telefoonnummer waarvan je de Voicemail wilt uitluisteren;
2. Toets * tijdens de welkomstbegroeting;
3. Toets de toegangscode in die behoort bij het gekozen telefoonnummer.

Ik ben benieuwd of dat wel werkt. Mocht dat niet het geval zijn, laat je het me dan weten?
Hi Marcia,

Dank voor je reactie!
Ik heb mijn eigen nummer gebeld;
Ik kreeg een andere welkomstboodschap dan ik zelf heb ingesproken;
Ik drukte op *
Daarna de optie voor 1 of 2 (voor ingeven toegangscode of ontvangen per sms)
Optie 1. Ik hoor piep.
Na uitleg door telefoonstem, mijn toegangscode ingedrukt met hekje. Ik hoor geen enkel piepje bij gebruik toetsen.
De melding: uw toegangscode is voor de derde keer verkeerd ingevuld. Wordt nu verbroken.
Heb slechts een keer de toegangscode getracht in te voeren.
Reputatie 7
Badge +29
Wat vervelend! Wil je eens door middel van die andere optie een sms met een code naar je toe laten sturen? Ik ben benieuwd of dat wel werkt. Als dat ook niet het geval is, reageer dan even op mijn privébericht . Ik bel dan onze technische dienst hierover.
Reputatie 7
Het toestel dient tijdens het gesprek dtmf tonen te (kunnen) verzenden. Het komt op mij over alsof daar een storing in is. Staat die functie aan? Zo ja, heb je je telefoon al even uitgezet en na 30 sec. weer aan?

Marcia, deze instructie is toch voor beluisteren van vastelijn voicemails? Toch niet voor je (eigen) mobiele lijn voicemail?
Reputatie 7
Badge +29
Je maakte me aan het twijfelen! 😉 Maar in mijn instructie staat er een 'M' voor mobile achter, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat dat klopt. Dat geldt volgens mij wel alleen in het buitenland.
Marcia_, dank voor je suggestie, dat gaf uiteindelijk de oplossing.
Ik kreeg een andere code door dan dat ik iedere keer had geprobeerd. Deze heb ik de laatste keer blijkbaar ingesteld, en sindsdien nooit hoeven gebruiken.
De reden waarom ik dacht dat het lag aan het systeem, was omdat eerst de 1 en 2 (ingeven of sms) ook al niet werkte gisteren. En toen mijn (foute) code geen telefonische bevestiging van ontvangen gaf, nam ik aan dat het niet lag aan het wachtwoord, maar aan de invoer.

Opgelost. Dank!

Reageer