Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky

Vooral Internet wordt Zorgeloos op 1 juli

Reputatie 7
Badge +24
  • Moderator
  • 11824 reacties

Op 1 juli worden de Vooral Internet abonnementen vervangen door Zorgeloos. De voorwaarden van het abonnement blijven hetzelfde: Je gaat niet meer betalen en er gaat geen nieuwe contractstermijn in.

Waarom?

We verbeteren deze abonnementen omdat ze niet meer passen binnen het portfolio van KPN. Dus goed nieuws voor jou, dubbele data en onbeperkt bellen en sms'en!

Welke abonnementen worden aangepast?

(klik om te vergroten)

Veelgestelde vragen

Ben ik contractvrij n.a.v. de wijzigingen?
Nee. Omdat dit een verbetering is van het abonnement word je niet contractvrij.

Hoe word ik geïnformeerd over deze wijzigingen?
Je wordt vooraf per e-mail geïnformeerd, op 3 en 4 juli ontvang je nog een sms.

Kan ik hierdoor gratis naar het buitenland bellen?
Het abonnement wijzigt binnen dezelfde line-up. Vooral Internet 2015 wordt Zorgeloos 2015. Bij deze abonnementen is gratis bellen van Nederland naar de EU niet inbegrepen. Bij abonnementen vanaf 2016 is dat wel het geval.

Ga ik na de wijziging meer betalen?
Nee, de prijs van het abonnement blijft precies hetzelfde. Eventuele kortingen blijven ook behouden.

Ik ben ingestapt op Vooral Internet maar heb tijdens de looptijd een upgrade gedaan naar Zorgeloos. Ga ik nu minder betalen?
Niet automatisch. Je kunt voor 1 juli nog teruggaan naar het oorspronkelijke instapabonnement. Dit kan via MijnKPN. Op 1 juli krijg je dan een Zorgeloos abonnement voor de prijs van een Vooral Internet abonnement.

Ik heb al een verdubbeling door KPN Compleet, wordt de data dan nog eens verdubbeld?
Ja! 🙂 Oftewel: Met Compleet krijg je 4GB data bij Zorgeloos Instap en 20GB data bij Zorgeloos Standaard.

68 Reacties

Gaat dit in de nabije toekomst ook gelden voor andere oudere hi abonnementen die niet meer binnen het portfolio van KPN passen?
Reputatie 3
Ik heb momenteel KPN Basis 2015. Verandert hier ook iets aan? Anders stap ik nog voor 1 juli over op Vooral Internet Instap en dan veranderd het automatisch, neem ik aan?
Reputatie 7
Badge +24
@Mit93: Of andere abonnementen ook worden aangepast kan ik je nog niet vertellen. Op dit moment staan er geen andere wijzigingen in de planning.

@N82: Dit geldt alleen voor de Vooral Internet abonnementen. Je kunt inderdaad nog switchen naar Vooral Internet Instap, als de aanvraag voor 1 juli is ingediend word je vanzelf overgezet naar Zorgeloos Instap 🙂
Reputatie 3
Joran schreef:

@Mit93: Of andere abonnementen ook worden aangepast kan ik je nog niet vertellen. Op dit moment staan er geen andere wijzigingen in de planning.

@N82: Dit geldt alleen voor de Vooral Internet abonnementen. Je kunt inderdaad nog switchen naar Vooral Internet Instap, als de aanvraag voor 1 juli is ingediend word je vanzelf overgezet naar Zorgeloos Instap :)

En stel dat je dit na 1 juli doet? Want de abonnementen in mijn propositie bestaan dan niet meer. Wat gebeurt er dan met de prijs?
Reputatie 7
Badge +24
Na 1 juli kun je nog steeds switchen maar dan voor het normale tarief van de Zorgeloos abonnementen.

Als ik uitga van de kale abonnementsprijs (dus zonder inflatiecorrectie, Compleetkorting en lifetimekortingen) betaal je nu € 22,50 voor het abonnement. Vooral Internet Instap kost €25,00 en Zorgeloos Instap € 37,50. Het scheelt dus wel een hoop geld om het nu te doen. Voel je niet verplicht maar het is goed dat je het vraagt.
Reputatie 3
Dank voor je antwoord. Stel dat ik dan switch, mag ik dan wel weer verlagen naar KPN Basis? Of wat gebeurt er dan?
Reputatie 7
Badge +29
Als je op Basis begint, mag je daarna weer terugswitchen naar Basis (1x per maand)
Reputatie 3
Resumé: ik kan dus nu naar Vooral Internet Instap en dat kost 15 euro (in combinatie met Compleet) en krijg dan vanaf 1 juli onbeperkt bellen en 4GB.

Als het toch teveel blijkt kan ik terug naar mijn huidige abonnement: KPN Basis.

En kan ik dan wél maandelijks weer naar het nieuwe aanbod? Of betaal ik dan weer de prijs van de huidige Zorgeloos proposities?
Reputatie 7
Badge +24
N82 schreef:

Resumé: ik kan dus nu naar Vooral Internet Instap en dat kost 15 euro (in combinatie met Compleet) en krijg dan vanaf 1 juli onbeperkt bellen en 4GB.

Als het toch teveel blijkt kan ik terug naar mijn huidige abonnement: KPN Basis.

Klopt helemaal!

En kan ik dan wél maandelijks weer naar het nieuwe aanbod? Of betaal ik dan weer de prijs van de huidige Zorgeloos proposities?

Deze actie geldt alleen voor Vooral Internet klanten. Als je voor 1 juli Vooral Internet hebt maak je gebruik van dit voordeel. Na 1 juli bestaat dit abonnement niet meer en kun je dus alleen naar Zorgeloos overstappen op het normale tarief.
Reputatie 3
Ik snap hem, even nadenken dan!
Ik heb een KPN H2013 Sim Only 1000MB abonnement (met KPN H2013 200 minuten) , geldt de verdubbeling dan ook voor mij? Of zijn het echt alleen de 2015 abonnementen.
Hallo, ongeveer dezelfde vraag als hierboven:

Ik heb nu KPN H2014 Sim Only 2000 MB en KPN H2014 100 minuten (ben toen van Hi overgezet naar KPN) en toen een verdubbeling gekregen naar 2000 MB toe. Contractvrij sinds april 2017.

Ik betaal nu 15,40 euro, (inclusief de 1x korting van 5 euro er vanaf wegens vaste telefoon KPN thuis)

optie 1: ik ga verlenen naar Zorgeloos 2000 mb, dan betaal ik 22 euro (daar is de 5 euro korting al volgens mij vanaf?) en krijg dan vanaf 1 juli verdubbeling naar 4gb, voor 22 euro, en onbeperkt bellen/sms.

optie 2: ik kan verlenen naar Zorgeloos 10GB voor 24 euro (waar ook de 5 euro al vanaf is, volgens mij) en na 1 juli is dat dan 20 GB voor 24 euro en onbeperkt bellen/sms.

Weten jullie of dit klopt, of maak ik ergens een fout? Of is het goedkoper/duurder? 😉 (zijn er bv verlengkosten? of andere addertjes over het tapijt waar ik niet aan gedacht heb...?)

groet en bedankt!
Reputatie 3
Helaas fout, in mijn optiek. Je rekent met de huidige abonnementen en -prijzen. Alleen de Vooral Internet-abonnementen krijgen meer data en onbeperkt bellen voor de huidige prijzen.

Als je verlengt betaal je 22 euro voor 4GB of 24 euro voor 20GB. Daar verandert niets aan.

Correct me if I’m wrong.
Reputatie 7
Badge +24
Gekko12482 schreef:

Ik heb een KPN H2013 Sim Only 1000MB abonnement (met KPN H2013 200 minuten) , geldt de verdubbeling dan ook voor mij? Of zijn het echt alleen de 2015 abonnementen.

Het gaat echt alleen om Vooral Internet. Dit abonnement gaat verdwijnen en wordt vervangen door Zorgeloos.

Rick_nl schreef:

Weten jullie of dit klopt, of maak ik ergens een fout? Of is het goedkoper/duurder? 😉 (zijn er bv verlengkosten? of andere addertjes over het tapijt waar ik niet aan gedacht heb...?)!

Dit staat los van dit topic toch? Of mis ik iets? 🙂 Ik raak een beetje in de war omdat je 1 juli noemt. De verdubbeling geldt alleen voor het Vooral Internet abonnement. Op 1 juli verdwijnt dit abonnement en wordt het Zorgeloos. Als je nu een H2014 abonnement hebt is dit bericht niet op jou van toepassing.

Op de website kun je precies de prijzen zien van de huidige Sim Only abonnementen voor 1 jaar of 2 jaar. Als je Compleet bent, zet dan een vinkje bij "Heb je al KPN- en/of XS4ALL producten?" Je ziet dan direct de goede prijs en bundelgrootte voor het abonnement.
Ik heb inderdaad de foute abonnement naam gebruikt.

Ik denk/dacht (en ook misschien andere mensen) deze stappen om met een oud abonnement te verlenen naar Vooral Internet naar de nieuwe toe. Dus:

Verlenen van je huidige abonnement (in mijn geval H2014) --> Vooral Internet overstappen (voor 1 juli dus) --> na 1 juli wordt je automatisch overgezet naar Zorgeloos.

Maar deze constructie gaat volgens mij niet meer omdat je nu alleen nog maar Zorgeloos kan nemen en geen Vooral Internet kan kiezen.

Of zie ik wat over het hoofd? En ik ga natuurlijk niet verlenen van 15,40 euro naar 22 euro met dezelfde aantal mb's. Dat zal raar zijn...
Reputatie 3
Rick_nl schreef:

Ik heb inderdaad de foute abonnement naam gebruikt.

Verlenen van je huidige abonnement (in mijn geval H2014) --> Vooral Internet overstappen (voor 1 juli dus) --> na 1 juli wordt je automatisch overgezet naar Zorgeloos.

Je hele constructie gaat niet op, omdat je een KPN H2014 abonnement hebt en geen KPN 2015 abonnement, waaronder Budget, Basis, Vooral Internet en Zorgeloos vallen. Jij kan dus alleen wijzigen binnen de voor jou beschikbare abonnementen en dat zijn niet bovenstaand.

Wil jij zorgeloos? Dan zul je moeten verlengen en betaal je 22 euro of 24 euro per maand voor resp. 4GB of 20GB i.c.m. KPN Compleet. Neem aan dat het zo helder is.
Reputatie 7
Badge +12
Wordt er niets gewijzigd aan het KPN 2016 Basis abonnement? Want de 2015 abonnementen worden nu rechtgetrokken naar 2GB maar het 2016 abonnement blijft dan gewoon 1GB?
Ik wil graag mijn oude abonnement KPN zorgeloos sim only weer oppakken, is slechts paar maanden ge leden beëindigd, kan ik de oude Spot ify-code er dan weer bij krijgen?
Badge
Ik heb op dit moment tot 9 aug. 200 belminuten en 5 gb internet dat ivm Kpn compleet verdubbeld is. Dus 400 min en 10 gb. Een maand geleden heb ik via de site mijn abb verlengd/gewijzigd naar onbeperkt en 2 gb wat dus 4 gb wordt ivm kpn compleet. Ik ga hiervoor 22 euro p.m. Voor betalen, wat incl. de korting is. Nu betaal ik 20,20
Het ergert mij dat het aanbod dat Kpn nu doet voor mij voordeliger uit zou pakken, maar doordat ik voortijdig het abb heb verlengd ( dus voor het einde van het huidige abb) meer ga betalen en minder krijg.
Heb hier over gebeld, maar KPN kon dit niet meer veranderen.
Reputatie 7
Badge +14
Hartstikke cool dat dit eindelijk over gaat! Een paar jaar terug had ik hier een ietsjes te groot punt van gemaakt maar ik ben blij dat KPN uiteindelijk toch geluisterd heeft naar de feedback van haar klanten 😄

(Inmiddels is het voor mij te laat want ik zit in het nieuwste assortiment, maar eerlijk gezegd ben ik zeker niet ontevreden 🙂 )
@renze.schipper ik zit met dezelfde situatie. Half april heb ik mijn KPN 2015 SO Vooral Internet Standaard met 200 min/sms en 5 gb data verlengd naar KPN Zorgeloos Standaard met onbeperkt bellen en 10 gb data. Dit laatste abonnement kost mij vanaf 30 juli aanstaande EUR 24,- per maand terwijl - als ik mijn huidige abonnement had laten doorlopen - ik voor dezelfde 'specificatie' EUR 20,- per maand zou betalen... over de gehele looptijd komt dit neer op bijna EUR 100,-... @Kpn dit moet toch op te lossen zijn?
Volgens mij vergeet KPN iets. Vandaag 2x contact gehad met de klantenservice. Zij konden of wilde mijn probleem niet begrijpen. Ik heb een kpn2015 vooral internet standaard hs2. Ik betaal hiervoor 34 euro. Dit is nog inclusief niet gespecificeerde toestelkosten. Omdat ik mijn abonnement eerder verlengt had, zit ik inmiddels aan de 24 maanden afbetalen van mijn toestel a 14,07 per maand. Ik betaal dus 34,57 euro en krijg voor de laatste maanden, tot einde contract, 14,07 per maand gecompenseerd. Netto dus 20 euro. KPN zegt dat ze de toestelkosten niet uit dit abonnement kunnen halen. Na 2 jaar kan je je abonnement door laten lopen en wordt het per maand dus opzegbaar. In het gezin heb ik nog een abonnement van 2010 lopen. Nu komt het verhaal, waar ik nu 20 euro per maand betaal, moet ik van KPN voor het overgezette abonnement na 1 juli 34 euro gaan betalen omdat zij de toestelkosten niet kunnen verwijderen. Het enige aanbod dat men wil doen is verlengen naar het sim-only abonnement van 24 euro per maand. Ik begrijp nu de ballonnetjes en slingers in de mail van KPN. Geen voordeel voor de klant maar voor KPN. Ipv 20 euro, mag ik 24 euro gaan betalen. Let dus op bij dit genereuze aanbod van KPN. Maar eens kijken wat er gebeurd als ik elke maand een formulier invul, omdat ik mijn teveel betaalde toestelkosten terug wil.
Zijn er al mede forumgenoten die hier ook al contact over hebben gehad met KPN?
Reputatie 1
Geldt de verdubbeling en onbeperkt bellen per 1 juli 2018 ook voor KPN 2013 Sim only abonnement?
*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
ik had KPN 2015 SO Vooral Internet Instap en dit contract eindigde per 9-6-2018. Heb ik netjes verlengd en dan kreeg ik KPN Basis voor terug, 1 gb en 200 min/sms. Was dus vergelijkbaar. Maar nu lees ik dat als ik niet had verlengd en het dus gewoon had laten doorlopen ik automatisch was overgezet naar zorgeloos instap en de 2 gb data en onbeperkt bellen/sms had gekregen.

Wederom dus weer "gestraft" door mijn contract te verlengen terwijl KPN in dezelfde maand deze mutatie bekend maakt. Gaat KPN mij nog tegemoet komen en het ook omzetten zodat ik netjes 2 Gb ga krijgen?
Reputatie 7
Badge +15
hrh schreef:

Wordt er niets gewijzigd aan het KPN 2016 Basis abonnement? Want de 2015 abonnementen worden nu rechtgetrokken naar 2GB maar het 2016 abonnement blijft dan gewoon 1GB?

MoniqueVDZ schreef:

Geldt de verdubbeling en onbeperkt bellen per 1 juli 2018 ook voor KPN 2013 Sim only abonnement?

Nee. Het gaat enkel om de Vooral Internet-abonnement, zoals deze hierboven staan beschreven. Op ander abonnementen is dit dus niet van toepassing.

Himleber schreef:

Ik wil graag mijn oude abonnement KPN zorgeloos sim only weer oppakken, is slechts paar maanden ge leden beëindigd, kan ik de oude Spotify-code er dan weer bij krijgen?

Ik kan vanzelfsprekend de (betaalde variant van) Spotify Premium voor je activeren. Is dat wat je bedoelt?

Renze.schipper, JohanH2018 en marceltervoert. Uiteraard snap ik dat het verder toch mooie bericht over deze aanpassing voor jullie iets minder leuk heeft uitgepakt. Zoiets doen we niet expres en we willen zeker geen klanten straffen. Dit is echter een generieke wijziging en ik kan helaas niets aan deze situatie veranderen.

Highcity. Ik snap je vraag en je zorgen hierbij. Je hebt ondertussen ook al een eigen topic aangemaakt voor deze vraag en daar ga je een reactie krijgen.

Reageer