Vooral Internet wordt Zorgeloos op 1 juli



Toon eerste bericht

68 reacties

Geen idee in hoeverre dat de aanpassing al doorgevoerd is; maar ik zie hier dus dat mensen de nieuwe situatie ondertussen wel hebben; ik zie dat (in mijn geval) de abonnementsnaam inderdaad is aangepast (naar SO zorgeloos standaard) maar qua minuten en data; dat ik de oude situatie nog heb.
Heb mn toestel vanmorgen twee keer herstart voor de zekerheid; dat helpt niet.
Dien ik geduld te hebben of gaat er iets fout?
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen,

Voor veel klanten hebben we het Vooral internet abonnement weten om te zetten naar een Zorgeloos abonnement. Voor een aantal klanten is nog steeds in MijnKPN en de App te zien dat het nog niet is gewijzigd.
We zijn er nog druk mee bezig om het ook voor jullie het abonnement te wijzigen. We gaan de goede kant op. Zodra er weer een update hierover is zullen we dit laten weten.

Voor de klanten die nog niet zijn overgezet, nog heel even geduld😊
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen @N82. Ik zal voor je uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Zou je willen reageren op mijn privébericht en jouw KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag!
Ik heb in de app bij abonnement staan: KPN 2015 SO Zorgeloos Standaard 200 min/sms en 5GB.
Wanneer wordt de wijziging doorgevoerd? daar had ik namelijk wel het mailtje over gehad.

Oh wacht ik zie net dat het nog even kan duren, 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Voor alle klanten is het vergroten van de bundels voor Bellen/SMS en Data inmiddels uitgevoerd. Geniet ervan en bedankt voor jullie geduld! 😌
Het is inderdaad vergroten geworden ipv verdubbelen. 10000MB naar 19677MB. Is het vanaf volgende maand wel 20000MB?
Reputatie 7
Badge +27
Dat aantal lijkt een beetje gek maar dat komt omdat het 1 dag na de eerste van de maand is aangepast. (10.000 gedeeld door 31 keer 30). Volgende maand heb je dus gewoon 20GB 🙂
Het is nu inderdaad aangepast. Top!
Reputatie 2
Hallo,

aangaande de verdubbeling het volgende:

In de eerste plaats, heb ik maar 1 email ontvangen terwijl ik 2 nummers heb met abonnement SO Zorgeloos instap. Na contact bleek dat verdubbeling ook voor het 2de nummer van toepassing is. Prima natuurlijk maar waarom maar voor 1 nummer een mail versturen????

De verdubbeling is per 2 juli ingegaan. Okee ik snap dat op 1 juli (zondag) ivm bezittingsgraad bij de meeste bedrijven er geen mega mutaties worden doorgevoerd. Maar waarom vermeld je dan in de berichtgeving niet gewoon dat de verdubbeling 2 juli wordt doorgevoerd. Dat had sowieso het aantal reacties wat ik hier lees aanzienlijk verminderd....

Dan een persoonlijke klacht. De KPN collega die ik via de chat heb ge-contact, snap het volgens mij niet helemaal en komt met suggesties als de app opnieuw downloaden.

De 2 nummers waar het om gaat zijn SO zorgeloos instap 1 GB met lifetime 250 MB gratis. in de 'oude' situatie betekende dit dat ik iedere maand met compleet 2500MB kreeg. Dit werd ook zo weergeven in de app en online, dus 2500 MB achter de grijze balk als totaal tegoed. Het verbruik werd vervolgens in blauw weergegeven. Per 1 (of 2) juli zou dit dus moeten zijn: 2 x 2 GB + 2 x 250MB = (ca) 4500MB. In de app en online staat dus nu 4435 MB. De medewerker waarmee ik contact heb gehad beweert bij hoog en bij laag dat het goed staat en dat ik dan al data heb verbruikt en dat dit niet direct wordt verwerkt?????
Ik heb tig keer geprobeerd om de situatie uit te leggen helaas zonder succes.

De grijze balk met totaal tegoed moet dus aangepast worden in 4500 MB, zowel in de nieuwe als oude app!

wie gaat dit fixen?
Joe62, zie het antwoord van Joran. Ze zouden het 1 juli invoeren maar vanwege technische problemen is dat een dag later geworden. Ze rekenen de extra MB's niet met terugwerkende kracht uit per 1 juli, maar pas vanaf het moment dat de problemen opgelost waren.

Ik heb even met de klantenservice gebeld en gevraagd of dit andersom ook werkt. Ze hebben bevestigd dat dit inderdaad zo is. Dus als je de eerste helft van de maand een probleem hebt de rekening te betalen, hoef je ook maar een halve maand te betalen, dus niet met terugwerkende kracht de hele maand. De volgende maand moet je echter wel volledig betalen als je problemen opgelost zijn.
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie, ik heb hier duidelijk overheen gelezen, zal te maken met de vele reacties op deze post 😉

Duidelijk verhaal alleen jammer dat niet alle Webcare medewerkers niet goed geïnformeerd zijn en je doodleuk adviseren om de app opnieuw te downloaden 👻

Blijft een feit dat KPN zich een hoop ellende bespaard was gebleven als er ' gewoon' een berichtje gestuurd was dat er technische problemen waren op 1 juli. Had iedereen begrip voor gehad maar nee, KPN probeert de het in de doofpot te stoppen in de hoop dat er niet veel klanten zullen reageren krijg ik de indruk
We wachten de nieuwe maand geduldig af.....

Kpn_user schreef:

Joe62, zie het antwoord van Joran. Ze zouden het 1 juli invoeren maar vanwege technische problemen is dat een dag later geworden. Ze rekenen de extra MB's niet met terugwerkende kracht uit per 1 juli, maar pas vanaf het moment dat de problemen opgelost waren.

Ik heb even met de klantenservice gebeld en gevraagd of dit andersom ook werkt. Ze hebben bevestigd dat dit inderdaad zo is. Dus als je de eerste helft van de maand een probleem hebt de rekening te betalen, hoef je ook maar een halve maand te betalen, dus niet met terugwerkende kracht de hele maand. De volgende maand moet je echter wel volledig betalen als je problemen opgelost zijn.

Reputatie 7
Badge +11
Hay JOE62, bedankt voor je feedback, ik ben het helemaal met je eens dat we de getroffen klanten beter - proactief- hadden moeten informeren. Leermomentje dus! Ik ben bang dat 'het in de doofpot' stoppen erg lastig is vanwege de omvang en de impact bij onze klanten en alle communicatiekanalen die we hebben. Facebook, Twitter, forum alle andere fora, kan men zich publiek er vrijuit over uitlaten. Het komt hoe dan ook (gelukkig) wel bij ons en andere klanten terecht. Zo houden we elkaar op de hoogte en scherp! 😉
Reputatie 6
Badge +10
Off-topic, maar zijn er nog plannen om de andere abonnementen een upgrade te geven?
Misschien met meer data? Ik heb nu de: KPN Zorgeloos Instap met 2 gig. (Compleet 4 gig)
Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag Clevegt, Op dit moment ligt dat niet op de planning. Als we onze abonnement gaan aanpassen zullen we dat zeker laten weten.
Reputatie 6
Badge +10
Gisteren een mail gekregen dat ik van 2 naar 3 Gig ga, Compleet is
dat dus 6 Gig per maand 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Clevegt, dat klopt inderdaad! Zorgeloos Instap (of Alles-in-1 mobiel Instap) abonnementen gaan naar 3GB (nu 2GB). En wanneer je KPN Compleet bent, zal het 6GB worden. Een leuke meevaller dacht ik zo 😉
Reputatie 6
Badge +10
Susan_ schreef:

Goedemorgen Clevegt, dat klopt inderdaad! Zorgeloos Instap (of Alles-in-1 mobiel Instap) abonnementen gaan naar 3GB (nu 2GB). En wanneer je KPN Compleet bent, zal het 5GB worden. Een leuke meevaller dacht ik zo ;)


6 Gig @Susan_ 👍🏻
Reputatie 7
Badge +19
Typefoutje haha, bedankt! 3GB + 3GB is inderdaad 6GB 😉

Reageer