Vooral Internet wordt Zorgeloos op 1 juli


Reputatie 7
Badge +27



Op 1 juli worden de Vooral Internet abonnementen vervangen door Zorgeloos. De voorwaarden van het abonnement blijven hetzelfde: Je gaat niet meer betalen en er gaat geen nieuwe contractstermijn in.

Waarom?


We verbeteren deze abonnementen omdat ze niet meer passen binnen het portfolio van KPN. Dus goed nieuws voor jou, dubbele data en onbeperkt bellen en sms'en!

Welke abonnementen worden aangepast?


(klik om te vergroten)

Veelgestelde vragen


Ben ik contractvrij n.a.v. de wijzigingen?
Nee. Omdat dit een verbetering is van het abonnement word je niet contractvrij.

Hoe word ik geïnformeerd over deze wijzigingen?
Je wordt vooraf per e-mail geïnformeerd, op 3 en 4 juli ontvang je nog een sms.

Kan ik hierdoor gratis naar het buitenland bellen?
Het abonnement wijzigt binnen dezelfde line-up. Vooral Internet 2015 wordt Zorgeloos 2015. Bij deze abonnementen is gratis bellen van Nederland naar de EU niet inbegrepen. Bij abonnementen vanaf 2016 is dat wel het geval.

Ga ik na de wijziging meer betalen?
Nee, de prijs van het abonnement blijft precies hetzelfde. Eventuele kortingen blijven ook behouden.

Ik ben ingestapt op Vooral Internet maar heb tijdens de looptijd een upgrade gedaan naar Zorgeloos. Ga ik nu minder betalen?
Niet automatisch. Je kunt voor 1 juli nog teruggaan naar het oorspronkelijke instapabonnement. Dit kan via MijnKPN. Op 1 juli krijg je dan een Zorgeloos abonnement voor de prijs van een Vooral Internet abonnement.

Ik heb al een verdubbeling door KPN Compleet, wordt de data dan nog eens verdubbeld?
Ja! 🙂 Oftewel: Met Compleet krijg je 4GB data bij Zorgeloos Instap en 20GB data bij Zorgeloos Standaard.

68 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Typefoutje haha, bedankt! 3GB + 3GB is inderdaad 6GB 😉
Reputatie 6
Badge +10
Susan_ schreef:

Goedemorgen Clevegt, dat klopt inderdaad! Zorgeloos Instap (of Alles-in-1 mobiel Instap) abonnementen gaan naar 3GB (nu 2GB). En wanneer je KPN Compleet bent, zal het 5GB worden. Een leuke meevaller dacht ik zo ;)


6 Gig @Susan_ 👍🏻
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Clevegt, dat klopt inderdaad! Zorgeloos Instap (of Alles-in-1 mobiel Instap) abonnementen gaan naar 3GB (nu 2GB). En wanneer je KPN Compleet bent, zal het 6GB worden. Een leuke meevaller dacht ik zo 😉
Reputatie 6
Badge +10
Gisteren een mail gekregen dat ik van 2 naar 3 Gig ga, Compleet is
dat dus 6 Gig per maand 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Goedemiddag Clevegt, Op dit moment ligt dat niet op de planning. Als we onze abonnement gaan aanpassen zullen we dat zeker laten weten.
Reputatie 6
Badge +10
Off-topic, maar zijn er nog plannen om de andere abonnementen een upgrade te geven?
Misschien met meer data? Ik heb nu de: KPN Zorgeloos Instap met 2 gig. (Compleet 4 gig)
Reputatie 7
Badge +10
Hay JOE62, bedankt voor je feedback, ik ben het helemaal met je eens dat we de getroffen klanten beter - proactief- hadden moeten informeren. Leermomentje dus! Ik ben bang dat 'het in de doofpot' stoppen erg lastig is vanwege de omvang en de impact bij onze klanten en alle communicatiekanalen die we hebben. Facebook, Twitter, forum alle andere fora, kan men zich publiek er vrijuit over uitlaten. Het komt hoe dan ook (gelukkig) wel bij ons en andere klanten terecht. Zo houden we elkaar op de hoogte en scherp! 😉
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie, ik heb hier duidelijk overheen gelezen, zal te maken met de vele reacties op deze post 😉

Duidelijk verhaal alleen jammer dat niet alle Webcare medewerkers niet goed geïnformeerd zijn en je doodleuk adviseren om de app opnieuw te downloaden 👻

Blijft een feit dat KPN zich een hoop ellende bespaard was gebleven als er ' gewoon' een berichtje gestuurd was dat er technische problemen waren op 1 juli. Had iedereen begrip voor gehad maar nee, KPN probeert de het in de doofpot te stoppen in de hoop dat er niet veel klanten zullen reageren krijg ik de indruk
We wachten de nieuwe maand geduldig af.....

Kpn_user schreef:

Joe62, zie het antwoord van Joran. Ze zouden het 1 juli invoeren maar vanwege technische problemen is dat een dag later geworden. Ze rekenen de extra MB's niet met terugwerkende kracht uit per 1 juli, maar pas vanaf het moment dat de problemen opgelost waren.

Ik heb even met de klantenservice gebeld en gevraagd of dit andersom ook werkt. Ze hebben bevestigd dat dit inderdaad zo is. Dus als je de eerste helft van de maand een probleem hebt de rekening te betalen, hoef je ook maar een halve maand te betalen, dus niet met terugwerkende kracht de hele maand. De volgende maand moet je echter wel volledig betalen als je problemen opgelost zijn.

Joe62, zie het antwoord van Joran. Ze zouden het 1 juli invoeren maar vanwege technische problemen is dat een dag later geworden. Ze rekenen de extra MB's niet met terugwerkende kracht uit per 1 juli, maar pas vanaf het moment dat de problemen opgelost waren.

Ik heb even met de klantenservice gebeld en gevraagd of dit andersom ook werkt. Ze hebben bevestigd dat dit inderdaad zo is. Dus als je de eerste helft van de maand een probleem hebt de rekening te betalen, hoef je ook maar een halve maand te betalen, dus niet met terugwerkende kracht de hele maand. De volgende maand moet je echter wel volledig betalen als je problemen opgelost zijn.
Reputatie 2
Hallo,

aangaande de verdubbeling het volgende:

In de eerste plaats, heb ik maar 1 email ontvangen terwijl ik 2 nummers heb met abonnement SO Zorgeloos instap. Na contact bleek dat verdubbeling ook voor het 2de nummer van toepassing is. Prima natuurlijk maar waarom maar voor 1 nummer een mail versturen????

De verdubbeling is per 2 juli ingegaan. Okee ik snap dat op 1 juli (zondag) ivm bezittingsgraad bij de meeste bedrijven er geen mega mutaties worden doorgevoerd. Maar waarom vermeld je dan in de berichtgeving niet gewoon dat de verdubbeling 2 juli wordt doorgevoerd. Dat had sowieso het aantal reacties wat ik hier lees aanzienlijk verminderd....

Dan een persoonlijke klacht. De KPN collega die ik via de chat heb ge-contact, snap het volgens mij niet helemaal en komt met suggesties als de app opnieuw downloaden.

De 2 nummers waar het om gaat zijn SO zorgeloos instap 1 GB met lifetime 250 MB gratis. in de 'oude' situatie betekende dit dat ik iedere maand met compleet 2500MB kreeg. Dit werd ook zo weergeven in de app en online, dus 2500 MB achter de grijze balk als totaal tegoed. Het verbruik werd vervolgens in blauw weergegeven. Per 1 (of 2) juli zou dit dus moeten zijn: 2 x 2 GB + 2 x 250MB = (ca) 4500MB. In de app en online staat dus nu 4435 MB. De medewerker waarmee ik contact heb gehad beweert bij hoog en bij laag dat het goed staat en dat ik dan al data heb verbruikt en dat dit niet direct wordt verwerkt?????
Ik heb tig keer geprobeerd om de situatie uit te leggen helaas zonder succes.

De grijze balk met totaal tegoed moet dus aangepast worden in 4500 MB, zowel in de nieuwe als oude app!

wie gaat dit fixen?
Het is nu inderdaad aangepast. Top!
Reputatie 7
Badge +27
Dat aantal lijkt een beetje gek maar dat komt omdat het 1 dag na de eerste van de maand is aangepast. (10.000 gedeeld door 31 keer 30). Volgende maand heb je dus gewoon 20GB 🙂
Het is inderdaad vergroten geworden ipv verdubbelen. 10000MB naar 19677MB. Is het vanaf volgende maand wel 20000MB?
Reputatie 7
Badge +13
Voor alle klanten is het vergroten van de bundels voor Bellen/SMS en Data inmiddels uitgevoerd. Geniet ervan en bedankt voor jullie geduld! 😌
Ik heb in de app bij abonnement staan: KPN 2015 SO Zorgeloos Standaard 200 min/sms en 5GB.
Wanneer wordt de wijziging doorgevoerd? daar had ik namelijk wel het mailtje over gehad.

Oh wacht ik zie net dat het nog even kan duren, 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Goedemorgen @N82. Ik zal voor je uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Zou je willen reageren op mijn privébericht en jouw KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 7
Badge +13
Goedemorgen,

Voor veel klanten hebben we het Vooral internet abonnement weten om te zetten naar een Zorgeloos abonnement. Voor een aantal klanten is nog steeds in MijnKPN en de App te zien dat het nog niet is gewijzigd.
We zijn er nog druk mee bezig om het ook voor jullie het abonnement te wijzigen. We gaan de goede kant op. Zodra er weer een update hierover is zullen we dit laten weten.

Voor de klanten die nog niet zijn overgezet, nog heel even geduld😊
Geen idee in hoeverre dat de aanpassing al doorgevoerd is; maar ik zie hier dus dat mensen de nieuwe situatie ondertussen wel hebben; ik zie dat (in mijn geval) de abonnementsnaam inderdaad is aangepast (naar SO zorgeloos standaard) maar qua minuten en data; dat ik de oude situatie nog heb.
Heb mn toestel vanmorgen twee keer herstart voor de zekerheid; dat helpt niet.
Dien ik geduld te hebben of gaat er iets fout?
Reputatie 2
Bij mij klopt de informatie nu in Mijn KPN. Bedankt voor de snelle oplossing KPN. Ben alleen nog benieuwd naar antwoord op mijn bovenstaande vraag. 🙂
SjorsK schreef:

Nette service @Vikash, mijn complimenten 🙂

ronaldho84 schreef:

Als ik het goed begrijp moet de wijziging, in de app, nog worden aangepast. Ik ga dus voor zelfde abonnementskosten van 400 min naar onbeperkt, en van 10 mb naar 20 mb, ik heb kpn compleet.☺



Waarschijnlijk bedoel je van 10GB naar 20GB 😉 Klein verschil maar wel belangrijk 🙂 Maar inderdaad, als je Vooral Internet Standaard (2015) hebt dan is dat inderdaad het geval.

Stel dat er een foutje ergens wordt gemaakt dan kan je natuurlijk altijd bellen met support om het recht te trekken, maar ik verwacht dat alles goed gaat :)

idd gb ipv mb,.Dank voor snelle reactie.
Reputatie 2
Ik zag in elk geval dat ik ook nu nog van Zorgeloos Instap voor 15 euro kan wijzigen naar Zorgeloos Standaard voor 20 euro. Ook achteraf blijft dit aanbod dus gewoon actief.

@KPN Houdt dit in dat ik bijvoorbeeld volgende maand naar Basis of Budget kan en dan als ik wil ooit weer naar Zorgeloos Instap voor 15 euro?
Reputatie 7
Badge +15
Nette service @Vikash, mijn complimenten 🙂

ronaldho84 schreef:

Als ik het goed begrijp moet de wijziging, in de app, nog worden aangepast. Ik ga dus voor zelfde abonnementskosten van 400 min naar onbeperkt, en van 10 mb naar 20 mb, ik heb kpn compleet.☺



Waarschijnlijk bedoel je van 10GB naar 20GB 😉 Klein verschil maar wel belangrijk 🙂 Maar inderdaad, als je Vooral Internet Standaard (2015) hebt dan is dat inderdaad het geval.

Stel dat er een foutje ergens wordt gemaakt dan kan je natuurlijk altijd bellen met support om het recht te trekken, maar ik verwacht dat alles goed gaat 🙂
Als ik het goed begrijp moet de wijziging, in de app, nog worden aangepast. Ik ga dus voor zelfde abonnementskosten van 400 min naar onbeperkt, en van 10 mb naar 20 mb, ik heb kpn compleet.☺
Reputatie 7
Badge +13
Goedemiddag allen,

Per vandaag zouden de Vooral Internet abonnementen vervangen worden door een Zorgeloos abonnement. Deze wijziging zorgt voor verdubbeling van jouw data en onbeperkt bellen en sms'en.

We zijn nog bezig om deze bundels aan te passen wat ervoor zorgt dat het Vooral Internet abonnement nog niet is gewijzigd naar een Zorgeloos abonnement.

Klanten die vandaag al hun bundel verbruikt hebben hoeven zich geen zorgen te maken. In dit overzicht zie je naar welke abonnement het wordt aangepast. Zolang je hieronder blijft worden er geen kosten in rekening gebracht. Mocht je nu al te weinig data hebben dan horen we dat graag van je en zullen we het handmatig aanvullen.



We zijn er druk mee bezig dit zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra er een update hierover is zullen we dit laten weten. Onze excuses hiervoor!
Reputatie 1
N82 schreef:

Je vergeet dat er veel achter de abonnementen schuil gaat. Niet alleen een naam of bundel. Maar wellicht praat je anders als je de systemen een beetje kent.

Daarnaast: als je zo ontevreden bent, lijkt het me verstandiger dat je over vier maanden gaat kijken naar een andere, voordeligere en betere, provider.


Ga ik zeker doen bedankt voor de tip.

Reageer