Vooral Internet wordt Zorgeloos op 1 juli


Reputatie 7
Badge +27



Op 1 juli worden de Vooral Internet abonnementen vervangen door Zorgeloos. De voorwaarden van het abonnement blijven hetzelfde: Je gaat niet meer betalen en er gaat geen nieuwe contractstermijn in.

Waarom?


We verbeteren deze abonnementen omdat ze niet meer passen binnen het portfolio van KPN. Dus goed nieuws voor jou, dubbele data en onbeperkt bellen en sms'en!

Welke abonnementen worden aangepast?


(klik om te vergroten)

Veelgestelde vragen


Ben ik contractvrij n.a.v. de wijzigingen?
Nee. Omdat dit een verbetering is van het abonnement word je niet contractvrij.

Hoe word ik geïnformeerd over deze wijzigingen?
Je wordt vooraf per e-mail geïnformeerd, op 3 en 4 juli ontvang je nog een sms.

Kan ik hierdoor gratis naar het buitenland bellen?
Het abonnement wijzigt binnen dezelfde line-up. Vooral Internet 2015 wordt Zorgeloos 2015. Bij deze abonnementen is gratis bellen van Nederland naar de EU niet inbegrepen. Bij abonnementen vanaf 2016 is dat wel het geval.

Ga ik na de wijziging meer betalen?
Nee, de prijs van het abonnement blijft precies hetzelfde. Eventuele kortingen blijven ook behouden.

Ik ben ingestapt op Vooral Internet maar heb tijdens de looptijd een upgrade gedaan naar Zorgeloos. Ga ik nu minder betalen?
Niet automatisch. Je kunt voor 1 juli nog teruggaan naar het oorspronkelijke instapabonnement. Dit kan via MijnKPN. Op 1 juli krijg je dan een Zorgeloos abonnement voor de prijs van een Vooral Internet abonnement.

Ik heb al een verdubbeling door KPN Compleet, wordt de data dan nog eens verdubbeld?
Ja! 🙂 Oftewel: Met Compleet krijg je 4GB data bij Zorgeloos Instap en 20GB data bij Zorgeloos Standaard.

68 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Goedemiddag allen,

Per vandaag zouden de Vooral Internet abonnementen vervangen worden door een Zorgeloos abonnement. Deze wijziging zorgt voor verdubbeling van jouw data en onbeperkt bellen en sms'en.

We zijn nog bezig om deze bundels aan te passen wat ervoor zorgt dat het Vooral Internet abonnement nog niet is gewijzigd naar een Zorgeloos abonnement.

Klanten die vandaag al hun bundel verbruikt hebben hoeven zich geen zorgen te maken. In dit overzicht zie je naar welke abonnement het wordt aangepast. Zolang je hieronder blijft worden er geen kosten in rekening gebracht. Mocht je nu al te weinig data hebben dan horen we dat graag van je en zullen we het handmatig aanvullen.



We zijn er druk mee bezig dit zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra er een update hierover is zullen we dit laten weten. Onze excuses hiervoor!
Reputatie 2
Contact gehad met KPN, het probleem is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Het probleem is dat de naam veranderd is, het tegoed niet. Dus als er meer klanten zijn met dit probleem, geen paniek, wordt opgelost. Geduld is een schone zaak, paniek kan altijd nog. 😉
Reputatie 2
Bruijnvis schreef:

wat een stelletje amateurs.

Je reactie vindt ik persoonlijk erg jammer. Zonder extra kosten biedt KPN je een veel gunstiger abonnement aan met meer belminuten en meer data. Als ik KPN was had ik jouw abonnement als laatste omgezet.
Ik heb in de app bij abonnement staan: KPN 2015 SO Zorgeloos Standaard 200 min/sms en 5GB.
Wanneer wordt de wijziging doorgevoerd? daar had ik namelijk wel het mailtje over gehad.

Oh wacht ik zie net dat het nog even kan duren, 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Susan_ schreef:

Goedemorgen Clevegt, dat klopt inderdaad! Zorgeloos Instap (of Alles-in-1 mobiel Instap) abonnementen gaan naar 3GB (nu 2GB). En wanneer je KPN Compleet bent, zal het 5GB worden. Een leuke meevaller dacht ik zo ;)


6 Gig @Susan_ 👍🏻
Het is nu inderdaad aangepast. Top!
Reputatie 7
Badge +10
Hay JOE62, bedankt voor je feedback, ik ben het helemaal met je eens dat we de getroffen klanten beter - proactief- hadden moeten informeren. Leermomentje dus! Ik ben bang dat 'het in de doofpot' stoppen erg lastig is vanwege de omvang en de impact bij onze klanten en alle communicatiekanalen die we hebben. Facebook, Twitter, forum alle andere fora, kan men zich publiek er vrijuit over uitlaten. Het komt hoe dan ook (gelukkig) wel bij ons en andere klanten terecht. Zo houden we elkaar op de hoogte en scherp! 😉
Reputatie 7
Badge +19
Typefoutje haha, bedankt! 3GB + 3GB is inderdaad 6GB 😉
Reputatie 7
Badge +14
Goedemorgen,

Voor veel klanten hebben we het Vooral internet abonnement weten om te zetten naar een Zorgeloos abonnement. Voor een aantal klanten is nog steeds in MijnKPN en de App te zien dat het nog niet is gewijzigd.
We zijn er nog druk mee bezig om het ook voor jullie het abonnement te wijzigen. We gaan de goede kant op. Zodra er weer een update hierover is zullen we dit laten weten.

Voor de klanten die nog niet zijn overgezet, nog heel even geduld😊
Reputatie 7
Badge +27
N82 schreef:

Resumé: ik kan dus nu naar Vooral Internet Instap en dat kost 15 euro (in combinatie met Compleet) en krijg dan vanaf 1 juli onbeperkt bellen en 4GB.

Als het toch teveel blijkt kan ik terug naar mijn huidige abonnement: KPN Basis.


Klopt helemaal!

En kan ik dan wél maandelijks weer naar het nieuwe aanbod? Of betaal ik dan weer de prijs van de huidige Zorgeloos proposities?


Deze actie geldt alleen voor Vooral Internet klanten. Als je voor 1 juli Vooral Internet hebt maak je gebruik van dit voordeel. Na 1 juli bestaat dit abonnement niet meer en kun je dus alleen naar Zorgeloos overstappen op het normale tarief.
Reputatie 6
Badge +10
Gisteren een mail gekregen dat ik van 2 naar 3 Gig ga, Compleet is
dat dus 6 Gig per maand 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hartstikke cool dat dit eindelijk over gaat! Een paar jaar terug had ik hier een ietsjes te groot punt van gemaakt maar ik ben blij dat KPN uiteindelijk toch geluisterd heeft naar de feedback van haar klanten 😄

(Inmiddels is het voor mij te laat want ik zit in het nieuwste assortiment, maar eerlijk gezegd ben ik zeker niet ontevreden 🙂 )
Reputatie 7
Badge +15
Nette service @Vikash, mijn complimenten 🙂

ronaldho84 schreef:

Als ik het goed begrijp moet de wijziging, in de app, nog worden aangepast. Ik ga dus voor zelfde abonnementskosten van 400 min naar onbeperkt, en van 10 mb naar 20 mb, ik heb kpn compleet.☺



Waarschijnlijk bedoel je van 10GB naar 20GB 😉 Klein verschil maar wel belangrijk 🙂 Maar inderdaad, als je Vooral Internet Standaard (2015) hebt dan is dat inderdaad het geval.

Stel dat er een foutje ergens wordt gemaakt dan kan je natuurlijk altijd bellen met support om het recht te trekken, maar ik verwacht dat alles goed gaat 🙂
Reputatie 1
N82 schreef:

Je vergeet dat er veel achter de abonnementen schuil gaat. Niet alleen een naam of bundel. Maar wellicht praat je anders als je de systemen een beetje kent.

Daarnaast: als je zo ontevreden bent, lijkt het me verstandiger dat je over vier maanden gaat kijken naar een andere, voordeligere en betere, provider.


Ga ik zeker doen bedankt voor de tip.
Reputatie 2
Ik snap hem, even nadenken dan!
Reputatie 2
Rick_nl schreef:

Ik heb inderdaad de foute abonnement naam gebruikt.

Verlenen van je huidige abonnement (in mijn geval H2014) --> Vooral Internet overstappen (voor 1 juli dus) --> na 1 juli wordt je automatisch overgezet naar Zorgeloos.



Je hele constructie gaat niet op, omdat je een KPN H2014 abonnement hebt en geen KPN 2015 abonnement, waaronder Budget, Basis, Vooral Internet en Zorgeloos vallen. Jij kan dus alleen wijzigen binnen de voor jou beschikbare abonnementen en dat zijn niet bovenstaand.

Wil jij zorgeloos? Dan zul je moeten verlengen en betaal je 22 euro of 24 euro per maand voor resp. 4GB of 20GB i.c.m. KPN Compleet. Neem aan dat het zo helder is.
Reputatie 2
Je vergeet dat er veel achter de abonnementen schuil gaat. Niet alleen een naam of bundel. Maar wellicht praat je anders als je de systemen een beetje kent.

Daarnaast: als je zo ontevreden bent, lijkt het me verstandiger dat je over vier maanden gaat kijken naar een andere, voordeligere en betere, provider.
Reputatie 7
Badge +14
Goedemiddag Clevegt, Op dit moment ligt dat niet op de planning. Als we onze abonnement gaan aanpassen zullen we dat zeker laten weten.
Geldt de verdubbeling en onbeperkt bellen per 1 juli 2018 ook voor KPN 2013 Sim only abonnement?
*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Joe62, zie het antwoord van Joran. Ze zouden het 1 juli invoeren maar vanwege technische problemen is dat een dag later geworden. Ze rekenen de extra MB's niet met terugwerkende kracht uit per 1 juli, maar pas vanaf het moment dat de problemen opgelost waren.

Ik heb even met de klantenservice gebeld en gevraagd of dit andersom ook werkt. Ze hebben bevestigd dat dit inderdaad zo is. Dus als je de eerste helft van de maand een probleem hebt de rekening te betalen, hoef je ook maar een halve maand te betalen, dus niet met terugwerkende kracht de hele maand. De volgende maand moet je echter wel volledig betalen als je problemen opgelost zijn.
Reputatie 7
Badge +27
@Mit93: Of andere abonnementen ook worden aangepast kan ik je nog niet vertellen. Op dit moment staan er geen andere wijzigingen in de planning.

@N82: Dit geldt alleen voor de Vooral Internet abonnementen. Je kunt inderdaad nog switchen naar Vooral Internet Instap, als de aanvraag voor 1 juli is ingediend word je vanzelf overgezet naar Zorgeloos Instap 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Na 1 juli kun je nog steeds switchen maar dan voor het normale tarief van de Zorgeloos abonnementen.

Als ik uitga van de kale abonnementsprijs (dus zonder inflatiecorrectie, Compleetkorting en lifetimekortingen) betaal je nu € 22,50 voor het abonnement. Vooral Internet Instap kost €25,00 en Zorgeloos Instap € 37,50. Het scheelt dus wel een hoop geld om het nu te doen. Voel je niet verplicht maar het is goed dat je het vraagt.
Reputatie 7
Badge +27
Gekko12482 schreef:

Ik heb een KPN H2013 Sim Only 1000MB abonnement (met KPN H2013 200 minuten) , geldt de verdubbeling dan ook voor mij? Of zijn het echt alleen de 2015 abonnementen.


Het gaat echt alleen om Vooral Internet. Dit abonnement gaat verdwijnen en wordt vervangen door Zorgeloos.

Rick_nl schreef:

Weten jullie of dit klopt, of maak ik ergens een fout? Of is het goedkoper/duurder? 😉 (zijn er bv verlengkosten? of andere addertjes over het tapijt waar ik niet aan gedacht heb...?)!


Dit staat los van dit topic toch? Of mis ik iets? 🙂 Ik raak een beetje in de war omdat je 1 juli noemt. De verdubbeling geldt alleen voor het Vooral Internet abonnement. Op 1 juli verdwijnt dit abonnement en wordt het Zorgeloos. Als je nu een H2014 abonnement hebt is dit bericht niet op jou van toepassing.

Op de website kun je precies de prijzen zien van de huidige Sim Only abonnementen voor 1 jaar of 2 jaar. Als je Compleet bent, zet dan een vinkje bij "Heb je al KPN- en/of XS4ALL producten?" Je ziet dan direct de goede prijs en bundelgrootte voor het abonnement.
Reputatie 7
Badge +27
Dat aantal lijkt een beetje gek maar dat komt omdat het 1 dag na de eerste van de maand is aangepast. (10.000 gedeeld door 31 keer 30). Volgende maand heb je dus gewoon 20GB 🙂
Reputatie 2
Hallo,

aangaande de verdubbeling het volgende:

In de eerste plaats, heb ik maar 1 email ontvangen terwijl ik 2 nummers heb met abonnement SO Zorgeloos instap. Na contact bleek dat verdubbeling ook voor het 2de nummer van toepassing is. Prima natuurlijk maar waarom maar voor 1 nummer een mail versturen????

De verdubbeling is per 2 juli ingegaan. Okee ik snap dat op 1 juli (zondag) ivm bezittingsgraad bij de meeste bedrijven er geen mega mutaties worden doorgevoerd. Maar waarom vermeld je dan in de berichtgeving niet gewoon dat de verdubbeling 2 juli wordt doorgevoerd. Dat had sowieso het aantal reacties wat ik hier lees aanzienlijk verminderd....

Dan een persoonlijke klacht. De KPN collega die ik via de chat heb ge-contact, snap het volgens mij niet helemaal en komt met suggesties als de app opnieuw downloaden.

De 2 nummers waar het om gaat zijn SO zorgeloos instap 1 GB met lifetime 250 MB gratis. in de 'oude' situatie betekende dit dat ik iedere maand met compleet 2500MB kreeg. Dit werd ook zo weergeven in de app en online, dus 2500 MB achter de grijze balk als totaal tegoed. Het verbruik werd vervolgens in blauw weergegeven. Per 1 (of 2) juli zou dit dus moeten zijn: 2 x 2 GB + 2 x 250MB = (ca) 4500MB. In de app en online staat dus nu 4435 MB. De medewerker waarmee ik contact heb gehad beweert bij hoog en bij laag dat het goed staat en dat ik dan al data heb verbruikt en dat dit niet direct wordt verwerkt?????
Ik heb tig keer geprobeerd om de situatie uit te leggen helaas zonder succes.

De grijze balk met totaal tegoed moet dus aangepast worden in 4500 MB, zowel in de nieuwe als oude app!

wie gaat dit fixen?

Reageer