Beantwoord

Voordeellanden Buiten EU Bundel 100

  • 10 May 2019
  • 8 reacties
  • 1232 keer bekeken

Badge
Ik ben naar Istanbul gekomen op 9 /4/2019 en op 10/4/ heb ik Voordeellanden Buiten EU bundel aangekocht, geldig voor 31 dagen.
Op 24/4 (op 18:48) heb ik een bericht gekregen dat ik 50% van mijn bundel heb gebruikt, en meteen daarna (op 18:50) heb ik weer een bericht gekregen dat ik 75% van mijn bundel heb gebruikt! Bij de eerst melding stond er op dat bij 100% gebruik, zou ik een nieuwe SMS ontvangen (Dit ter automatisch beschermen tegen onverwachte internetkosten). Maar het SMS dat ik mijn complete bundel 100% heb gebruikt, heb ik nooit ontvangen. Maar mijn telefoon is helemaal geblokkeerd en ik krijg steeds het melding dat het ''geen netwerk (TURCELL) kan vinden''! Kennelijk - dat is mijn verklaring - het systeem heeft zichzelf automatische geblokkeerd om me te beschermen tegen internetkosten.
Ik verblijf nog 1,5 maand hier en wil geen bundel van KPN meer; ik heb een Turkse mobiel van TURKCELL. Ik hoop dat dit blokkade op mijn Ned. mobiel opgeheven wordt op 11 Mei (kontrakt was voor 31 dagen). Ik internet nooit hier, wou het telefoon alleen gebruiken voor sms'en, af en toe (kort)bellen, vluchtcode's te ontvangen e.d. Dus, geen internetten, facebook spelletjes e.d. Kan iemand van forum of KPN me een verklaring geven of deze euvel volgende week zihzelf opheven of iets anders aan de hand is? Mijn dank.
icon

Beste antwoord door Marina_ 13 May 2019, 10:41

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @mehmetfuat, Welkom op het forum. De berichten in het buitenland komen soms met vertraging binnen waardoor je de sms notificaties pas later ontvangt. Waarom je geen sms hebt ontvangen bij 100% verbruik is mij onduidelijk, maar ik kan achterhalen of die sms wel verstuurd is. Daarnaast kan ik bekijken of je account is geblokkeerd i.v.m. internetbescherming. Als dit het geval is en je bent weer terug in Nederland werkt het weer, omdat je niet meer beschermd hoeft te worden tegen extra kosten in het buitenland. Zou je jouw 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik uitzoeken hoe het zit.
Badge
Goedemiddag Marina. Jij hebt geschreven:
''Daarnaast kan ik bekijken of je account is geblokkeerd i.v.m. internetbescherming. Als dit het geval is en je bent weer terug in Nederland werkt het weer, omdat je niet meer beschermd hoeft te worden tegen extra kosten in het buitenland''.

Mijn dank voor je reactie. Maar dit is juist mijn probleem: ik verblijf in Istanbul voor nog een maand of anderhalf; tot ongeveer 25 juni. Ik wi geen 100MB bundel meer; wel, wil ik dat de blokkade van mijn mobiel (i.v.m. internetbescherming) opgeheven wordt (vandaag 11 mei, zou mijn bundel na 31 dagen over zijn), maar het is nog steeds geblokkerd. Zoals ik al zei, ik heb ook een Turkse mobiel. Derhalve wil ik mijn Nederlandse mobiel van KPN alleen gebruiken voor sms'en en - vooral - automatische reserverings/vluchtcode's te ontvangen van luchtvaart maatschappijen e.d. Deze kosten zijn natuurlijk voor mijn rekening als extra. Ik wil geen internetten, facebook, spelletjes e.d. op mijn Nederlandse mobiel meer hier in Istanbul, maar nog 1,5 maand lang blokkeren tot ik terug ben in Nederland, dat kan echt niet.

Ik zal zo meteen mijn gegevens toevoegen aan mijn forumprofiel, zodat jij kan e.e.a. uitzoeken.

Bijvoorbaat je dankend voor de moeite. )) mehmet
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @mehmetfuat. Aan de hand van je gegevens zie ik dat het niet gaat over de blokkade m.b.t. bescherming buitenland, maar ook geen andere bijzonderheden. Welk merk/type toestel heb je in gebruik? Dan kan ik de instellingen met je doornemen.
Badge
Mijn dank Marina. Hierbij aantal gegevens op mijn toestel:
  • Samsung Galaxy, Grand Prime (Android) gekocht 1/7/2016
  • Vliegtuigstand, NFC: UIT
  • Roaming: AAN
  • NetwerkModus: LTE/WCDMA/GSM automatisch verbinden: AAN
Toestel INFO:
  • Model: SM-G531F, Android 5.1.1
  • Basebandversie: G531FXXU1ASA5
  • Knox-versie: Knox 2.4
Als je meer gegevens nodig hebt, hoor ik het gaarne.
Reputatie 7
Badge +19
@mehmetfuat, Voor nu is deze informatie voldoende. Zou je de stappen op deze pagina willen doorlopen? Als de instellingen goed staan, kun je het zo laten en kijken we verder naar een andere oplossing.
Badge
Hoi Marina,
Nee, het ging niet goed.

Vanaf stap 18 (kies 'internet' logo), kom ik op andere instellingendan die van de instructiescherm, mede omdat mijn startpagina is van 'Samsung' site (hoe dit mogelijk is weet ik niet. Als ik URL http://kpnvandaag.nl typ, geef die op scherm: 'Jij bent offline. schakel vliegtuigmodus uit (Het was UIT!), schakel mobiele data of wifi in (het was IN) en 'controleer het signaal in je omgeving'
En de wereldbal-app voor 'Internet' logo is heel anders dan 'Internet' wereldbal van Samsung!

Ik denk dat iets fout ziet dat moeilijk op te lossen is op afstand.. Ik heb precies alle stappen succesvol gevolgd tot stap nr 18 'Kies ''internet'' app.. Daarna kom ik op andere gegevens dan die van de voorbeeld scherm.

Bedankt voor je moeite :))
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @mehmetfuat, Zou je de stappen nog eens willen volgen, maar dan bij stap 9 portalmmm.nl willen instellen i.p.v. internet? De rest van de stappen kun je dan volgens zoals beschreven. Hopelijk lukt het je dan wel om verbinding te maken.
Badge
Goedemorgen Marina,

Nu staat er op de scherm: ''Het IP-adres vd server van www.kpnvandaag.nl kan niet gevonden worden''.
Ik heb nu de indruk dat (na je laatste voorstel) het inrichting v mijn Nederlandse mobiel wel goed is gelukt, maar er hapert iets met de signaalontvangst van mijn omgeving.
Ik heb geen wifi hier maar een vaste-kabel internetverbinding (voor laptop). Mischien moet ik proberen met de beveiligd wifi verbinding v mijn buurman hier.

Ik zal verder zoeken. Nogmaals, mijn dank voor je terugkoppeling en steun. ))

Reageer