In Australië ben ik een sympathieke oplossing tegen gekomen voor oplossen van deze ergernis. Wel is waar voor pre-paid kaarten die maandelijks worden verlengd, maar deze oplossing is volgens mij prima te gebruiken voor databundels. Google maar even op "How to use Data Bank on Telstra Pre-Paid Extra".
Het systeem werkt met een databuffer, Data Bank genoemd. Data die je in een maand niet gebruikt komt in deze buffer. Van te voren wordt afgesproken hoe groot deze buffer maximaal is. Pas als deze buffer vol is dan vervalt het meerdere in de buffer. Bijvoorbeeld: je hebt een sim only abonnement van 5 Gb. Elke maand ontvang je bij abonnement weer 5 Gb. De databank zou bijvoorbeeld 10x5 = 50 Gb kunnen zijn. In een maand dat je meer gebruikt dan je 5 Gb wordt je Data Bank aangesproken. Heb je in een maand data over dan gaat het in je Data Bank. Heb je structureel een volle Data Bank dan zou je over kunnen schakelen naar een abonnement met minder data. Omgekeerd: is je Data Bank voortdurend leeg dan schakel je over naar een abonnement met meer data. Eenvoudig en eerlijk.
Ik stel voor dat KPN deze mogelijkheid serieus in overweging neemt.
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Beste antwoord door Bart_
Bekijk origineel